T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 22:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Remont Silnika
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 kwietnia 2011, 20:28
Posty: 29
model: transporter
silnik: 2,4

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Na początku chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów <england> .
Jestem Gregor i mieszkam w Krakowie.
W maju tego roku stałem się posiadaczem VW T4 2,4 D '96r , przebieg 325000 km.
Choć już śledzę chwilkę forum to będzie mój pierwszy post.

Chciałbym zrobić remont silnika czy ktoś z Kolegów jest może z Krakowa i wie w jakim zakładzie najlepiej
to zrobić i jaki jest szacowany koszt takiej operacji ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 21:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
gregor78 napisał(a):
Na początku chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów <england> .
Jestem Gregor i mieszkam w Krakowie.
W maju tego roku stałem się posiadaczem VW T4 2,4 D '96r , przebieg 325000 km.
Choć już śledzę chwilkę forum to będzie mój pierwszy post.

Chciałbym zrobić remont silnika czy ktoś z Kolegów jest może z Krakowa i wie w jakim zakładzie najlepiej
to zrobić i jaki jest szacowany koszt takiej operacji ??


witaj jest kilka osób z Krakowa

pytaj C-Y-K-L-O-N-A


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 21:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 maja 2010, 10:57
Posty: 3
Lokalizacja: Gliwice
model: multivan
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przy takim małym przebiegu już chcesz robić remont? Ten silnik wytrzymuje co najmniej dwukrotnie większe przebiegi. Domyślam się, ze tyle ma na liczniku, a w rzeczywistości kto to wie... Co do kosztów remontu to nie mam pojęcia, ale nie będzie to mały koszt. Raczej lepiej i taniej będzie poszukać silnika w dobrym stanie i go wymienić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
frape, kolega ma taki przebieg na liczniku :-D

Osobiście wybrałbym albo remont tego co masz w poleconym miejscu albo zmiana na 1.9tdi.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 22:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak coś zapraszam do siebie,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 22:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Drugi silnik to nie jest dobry pomysł, niestety głowice w 2.4 są jakie są.
Ja u siebie wymieniałem głowicę na nową do tego panewki korbowe, pierścienie, nowe zawory, popychacze, rozrząd + oczywiście wszystkie uszczelki.
Wyszło to ~3000pln za części i głowicę po zniżkach w carsie. Fakt że kupowałem najwyższą półkę bo nie mogę sobie pozwolić na wkładanie tandetnych części. Robotę miałem za darmo ale myślę że koło 1000 za taki remont trzeba liczyć.
Jak nie będziesz musiał głowicy wymieniać to pewnie wyjdzie taniej, ale przy porządnej regeneracji raczej niewiele.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 22:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 kwietnia 2011, 20:28
Posty: 29
model: transporter
silnik: 2,4

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie dla tego chciałbym się dowiedzieć gdzie w Krakowie znajdę konkretnego mechanika który oglądnie moją T4-kę i oceni co trzeba naprawić, wymienić, wyregulować.
Jak ktoś z Was zna takiego mechanika to piszcie. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 23:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
gregor78, czytaj wyżej...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 23:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 kwietnia 2011, 20:28
Posty: 29
model: transporter
silnik: 2,4

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Jak coś zapraszam do siebie,

Chemik211 to napisz gdzie podjechać ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 23:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jutro możesz będę u znajomego na warsztacie ul .mierzei Wiślanej6 teren Nafta obok telewizji TVN na Rybitwach lub w tygodniu Zabierzów tel 503-153-820


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 kwietnia 2011, 20:28
Posty: 29
model: transporter
silnik: 2,4

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Super jutro zadzwonie na podany numer to może coś ustalimy, postaram sie podjechać, o 9.00 mam spotkanie do ok. 11.30 wtedy powinienem już być wolny dzięki wielkie. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 23:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
chemik211 napisał(a):
Jak coś zapraszam do siebie,



kolega jest chętny


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 11:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Czołem, mam podobny problem, choć na liczniku o wiele mniej, ale wskazaniom licznika nie wierzę. Pytałem również w Krakowie i w jednym z uznanych zakładów zajmujących się w zasadzie tylko remontami silnika powiedzieli 1500 zł za samą rozbiórkę i złożenie silnika (+ remont + regulacje i 6 tyś. jak byk), w drugim kazali przywieźć już wymontowane elementy, dlatego m.in. przy pomocy tego forum staram się sam wymontować głowicę. Sam remont z wymianą w zasadzie większości części (tłoki, zawory, popychacze, paneweki, uszczelki + ew. szlifowanie + obróbka głowicy) to 3 500 zł, ale oczywiście kwota może stopnieć lub wzrosnąć jeśli trzeba będzie dokupić np. głowicę. Oczywiście takie wyceny są tylko szacunkowe, bo dopóki nie rozbierzesz to nie wiesz co trzeba zrobić.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Ostatnio edytowano sobota, 3 grudnia 2011, 11:27 przez marh, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 11:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Sam stałem kiedyś przed takim dylematem, mając już mocno zjeżdżonego 1.9D i myślę że nie ma sensu remontować starych konstrukcyjnie silników (typu 1.9D/TD , 2.4), zmieniłem na 1.9 TDI zrobiłem nim już 260 tyś i na pewno zwrócił mi z nawiązką w paliwie wszystkie koszta z tym związane.
Silników 1,9 TDI jest sporo do kupienia w używce i nawet gdyby trzeba było remontować takiego, to wyjdzie taniej w porównaniu do remontu 2.4 gdzie za samą robotę głowicy trzeba nieźle beknąć (w przypadku 1.9 TDI głowice praktycznie są nie zniszczalne), a dynamika, spalanie i kultura pracy takiego silnika jest o niebo lepsza od "charczoka"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 11:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Mikoli, sam myślałem nad tym, ale ja np. mam automatyczną skrzynię i nie mam gwarancji że spasuje, a kogoś kto by taki eksperyment z powodzeniem przeprowadził też nie znalazłem.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 10:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 kwietnia 2011, 20:28
Posty: 29
model: transporter
silnik: 2,4

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Na wstępie chemik211 sory że nie zadzwoniłem ale zaraz napisze co i jak.
W sobote byłem umówiony na spotkanie a po nim miałem dzwonić do chemik211 ale okazało się że moja T4-ka nie zapali i ze spotkania lipa.
Aku nowe, rozrusznik też, zatankowany full więc padło na świeczki - do wymiany
Podzwoniłem po rodzince i okazało się że w N.Hucie jest meches który robi z t4-kami, zobaczymy co jest wart. Kupiłem Samostart K2 i zapalił od kopa <31>
Powiedział że silnik narazie nie kwalifikuje się do remontu a jak już byłoby bardzo źle to wtedy rozgrzebać i zobaczyć co jest do zrobienia a jak się nie opłaca to zamienić na 1.9 TDI a narazie można jeździć <yes>

Pozdrawiam wszystkich i dzieki pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 16:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2011, 01:46
Posty: 7
model: T4 transporter
silnik: 2,4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ja w chwili obecnej przeprowadzam taka operacje tylko ze w warszawie wiec nie mogę polecić dobrych fachowców z krakowa ,za to podzielę się kosztami przed jakimi postawiłem swoje dochody.
remont po walnięciu rozrządu.
nowe koło rozrzadu z paskiem 300zl
remont głowicy (były 3 pęknięcia)szlif zaworów , planowanie , wymiana prowadnic ,uszczelniacze , spawanie , sprawdzenie szczelności ,prostowanie wałka , nowe zawory i popychacze(mogłem coś pominąć) 1350zl.
+do tego robota mechaników(za zamontowanie głowicy i ustawienie wszystkiego co potrzeba) jeszcze nie wiem ile dokładnie mnie skasują .
pewnie wyjdzie trochę ponad 2000 <ss> ale czego się nie robi dla swojego woza <cool>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 22:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Faktoria napisał(a):
nowe koło rozrzadu z paskiem 300zl
remont głowicy (były 3 pęknięcia)szlif zaworów , planowanie , wymiana prowadnic ,uszczelniacze , spawanie , sprawdzenie szczelności ,prostowanie wałka , nowe zawory i popychacze(mogłem coś pominąć) 1350zl.
<cool>

Regeneracja głowicy wyszła dość drogo (chyba że solidne pęknięcia i dużo spawania było), pozwolę sobie dorzucić wycenę generalnego remontu głowicy w krakowskich specjalistycznych zakładach obróbki silników =ok. 800 zł. W zależności od ilości elementów do wymiany kwota może zmaleć. Tyle z telefonicznego wywiadu w 2 znanych firmach, szczegółowa wycena po obejrzeniu na miejscu. W tego rodzaju zakładach najczęściej wymagają dostarczenia wymontowanego elementu, ale jeśli ktoś dysponuje pewną ilością wolnego czasu może zaoszczędzić wcale niemało demontując głowicę samodzielnie, korzystając m.in. z tego co napisano na forum.

Co do mojej głowicy to widzę pęknięcia mostków między zaworkami (ok. 0,3-05 mm), trzeba też zakładać wymianę zaworów ssących z uszczelniaczami, bo biły o tłoki.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2011, 01:46
Posty: 7
model: T4 transporter
silnik: 2,4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
do tego co napisałem w cenie wliczyłem (100zł za sprawdzenie szczelności i prostowanie wałka w innej firmie)
wałek wyprostowali ale po dokręceniu nie chciał się kręcić coś go blokowało,i nie zajmowali się spawaniem wycenili mi robotę na 950zł bez regeneracji pęknięć,powiedzieli ze nie dają gwarancji że nie walnie do końca przy zakładaniu więc 950zł w plecy+robota mechaników.u Pana na konwaliowej 6 warszawa wycenę dostałem 1200(max) za zrobienie wszystkiego na lans.i odrazu się podją roboty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 11:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Pęknięcia między zaworami to nie problem, takie pęknięcia mają prawie wszystkie. Gorzej jak pęknięcia są między gniazdem zaworowym a komorą wirową (u mnie tak było) wtedy lepiej kupić nową głowicę. Ja za głowicę + nowe zawory + uszczelniacze i zmontowanie zapłaciłem 1300pln. Dobrze by też było sprawdzić blok, bo jak będzie krzywy to uszczelka pakietowa może się źle ułożyć. Nie zgodzę się że nie warto remontować 2.4D, moim zdaniem w przypadku tego silnika nie warto się pakować w przeróbkę na 1.9TDI. Chyba że silnik jest kompletą ruiną. Przeróbka wiąże się z rzeźbą, szukaniem części, pasowaniem dobieraniem itp. Trochę lepiej to wygląda przy przeróbce z 1.9D, TD na TDI bo nie trzeba aż takiej rzeźby robić.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Ostatnio edytowano niedziela, 11 grudnia 2011, 11:10 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
lit


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB