T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 99

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Po kilkumiesięcznej jeździe bez stuków (jesienią wyminiłem dwumasę i resztę sprzęgła) w ostatnich dniach pojawił mi się wyraźny stukot w komorze silnika. Z dawnych opisów wnioskuję że to vacum p. Jednak ten stukot czasem jest bardzo wyrazisty, a czasem zupełnie zanika. Czy tak objawia się awaria vacum pompy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 00:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 12:36
Posty: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Awarie wacu pompy można potwierdzić w prosty sposób, jeżeli stukanie się pojawi to przyciśnij kilkukrotnie raz po razie pedał hamulca,jeżeli stukot przycichnie to masz pewność ze to właśnie pompa.Jeżeli tak to nie musisz jej od razu wymieniać czasami wystarczy rozebrać i dokładnie wymyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 maja 2010, 06:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
U mnie w początkowej fazie tak właśnie było, raz stukało raz nie, czasem cicho czasem głośniej, z czasem przerwy w stukaniu były coraz mniejsze, no a potem to już klepała non stop, przestawała tylko po wciśnięciu hamulca - dopiero czyszczenie i podkładka pod sprężyną rozwiązała sprawę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 maja 2010, 20:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Znajomy kilka dni temu robił już bardzo stukającą i podkładanie pod sprężyne niewiele pomagało , więc podłożył pod talerz lecz nie wiem ile podkładek i pomogło ale niestety po kilku km się rozleciała , nie wiem co o tym myśleć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 maja 2010, 22:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pod który talerz :?: pod ten tłoczący co jest na samym spodzie, czy pod tą podkładkę talerzową co trzyma sprężynę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 maja 2010, 18:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
no właśnie pod ten tłoczący zaraz pod pokrywą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 22:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Najpierw przywitanie- a więc witam !:) Wszystko wskazuje, że w najbliższy poniedziałek zostanę włascicielem T4. Zakup wirtualny przez internet,.. bez oglądania,.. z za Odry. Pojechał człowiek z lawetą i już wraca z T4 na pace :) W.g. sprzedającego uszkodzony jest wałek rozrzadu bo stuka. A ja czytając o vacum mam cichą nadzieje, że sprzedający trafił na marnego mechanika, który postawił mu złą diagnozę. Czyli nie rozrząd tylko pompka. Okaże się w poniedziałek. Mam tylko pytanie. Czy do tej pompki vacum jest dobry dostęp czy trzeba się będzie pogimnastykować?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 23:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
widzę że z wa-wy jesteś
jak już będziesz miał furkę napisz
spotkamy się ( reanimowałem ją już dwa razy własnymi rękami ) wszystko wyjaśnię, dostęp średni ale bez tragedii


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 maja 2010, 23:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Jak piszesz, że nie ma tragedii to ew. spróbuje się do niej dobrać. Czy te naprawy vacum sprawdziły się u kogos na dłużej? Bo jeśli to pomaga na pare tys. km. to raczej zainwstuje w nową. Swoim T4 pewnie będe robił z 5 tys. km rocznie to nówka starczy mi na długo :) A jak troche się zapoznam ze swoim T4 i uzbieram nieco pytań to chętnie sie spotkam.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 00:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
żywotność po reanimacji "podkładkowej" różnie bywa, na tej przeze mnie robionej znajomy przejechał 40 tyś i cisza, ale są tacy którym po 2 tyś znowu klepie i wtedy nową ,ale tu też problem bo bywa i ta, że to nie vacum wyrobiona tyko wałek-przedłużka jest wyklepany
trzeba zdemontować i obadać organoleptycznie :mrgreen:


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 maja 2010, 16:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Czy próba kilkukrotnego wciśnięcia pedału hamulca zawsze potwierdzi nam problem z vacum lub wyrobionym wałkiem rozrządu? Czy może w pewnym zaawansowanym stopniu zużycia na wałku rozrządu lub trzpienia na pomce wciskanie pedału hamulca nic nie zmieni ( w stukaniu )?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 maja 2010, 06:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
z mojego doświadczenia zawsze się to sprawdzało, jeżeli stukanie nawet nie znikało to przynajmniej zmieniało się jego natężenie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 maja 2010, 13:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Chyba jednak sama pompa nie pomoże. Auto odebrane. Naciskanie pedału nic nie zmienia. Stuka w zasadzie cały czas tak samo. Poza tym odpalił po 30 sekundach kręcenia rzucając kłęby dymu. Cós mi to pachnie wymianą silnika albo gruntownym remontem.
P.S.
Mamy jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika do silników w W-wie lub okolicach?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 maja 2010, 13:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
napisz nowy temat w diesel i opisz co się dzieje jaki silnik rocznik itp będziemy kombinować,
ja oddaje do naprawy z którymi sobie sam nie radzę tylko tu:
http://www.autobodex.waw.pl/strona10.htm
ale oni są bardzo dobrzy czyli niezbyt tani ( ja nie wierze w tanio i dobrze )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 czerwca 2010, 09:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 maja 2010, 15:38
Posty: 20
model: Multivan 95
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
widzę że z wa-wy jesteś
jak już będziesz miał furkę napisz
spotkamy się

A może znasz miejsce gdzie mógłbym bezstresowo podłubać w swoim T4? Szukam jakiegoś garażu z kanałem, gdzie mógłbym od czasu do czasu zostawić swój samochodzik na kilka dni. Ideał: garaż na Ursynowie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 czerwca 2010, 22:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
niestety nie ja wszytko robię u brata na placu pod wiatą którą sobie postawiłem, kanału nie mam :cry:


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2011, 21:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Pozostając w temacie - co dokładnie rozkręcić żeby dostać się do klekocącej vacum?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2011, 23:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
odkręcasz ją dwoma śrubami od bloku silnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 września 2011, 13:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Trochę niepoprawnie sformułowałem pytanie, bo nie miałem orientacji gdzie owa pompa się znajduje i jak wygląda, ale już zdążyłem co nieco podejrzeć. Nie wiem jak wygląda ona w środku, mógłby ktoś wskazać jakiś schematyczny przekrój i sprężynę pod którą dajecie podkładkę i jaka podkładka będzie najlepsza? Na oczyszczenie jakich miejsc zwrócić szczególną uwagę? (Oczywiście po rozkręceniu będę dużo mądrzejszy;-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 września 2011, 14:41 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Moja rada - jak będziesz rozkręcał to rób zdjęcia bo możesz później pomylić strony zaworków. Jak będziesz odkręcał pompę od bloku, to patrz czy śruby są już luźne bo możesz mieć tak że popychacz pompy będzie w pozycji wysuniętej i pompa ci "wystrzeli" pod jego naciskiem. Dlatego odkręcając śruby patrz czy robią się luźne - jak nie to busa na 2 bieg i lekko przepchnij - popychacz powinien się cofnąć do bloku. Sprężyny na pewno nie przeoczysz - podkładkę dajemy w taki talerzyk pod dużą nakrętką - podkładka ma mieć około 2-3 mm, ale ja chyba dałem za grubą i pękła mi obudowa pompy. Koszt nówki w serwisie 600 zł oryginał.
Czyścisz zaworki i samo wnętrze pompy. Uważaj by nie przekręcić gwintu przy skręcaniu pompy.



Za ten wpis autor mariuszgim podziękował: martintp (piątek, 6 marca 2020, 02:06)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB