T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Stuki - vacum pompa?
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=211
Strona 5 z 9

Autor:  Kenobi [ czwartek, 9 marca 2017, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Na drugiej stronie wątku, w moim poście z instrukcją naprawy masz wyjaśnioną różnicę.

Autor:  mario78 [ niedziela, 12 marca 2017, 00:27 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Dziś rozmawiałem ze znajomym z polski i poruszyłem temat stukającej pompy vacum w t4.
Kolega dał mi dobry sposób na stukanie vacum.Mówił ze robił kiedyś coś takiego.
Więc si z wami podzielę
Wymontować vacum i dorobić flansze zaślepiającą miejsce starej pompy
Kupić pompę elektryczna od audi a4 benzyna oraz akumulator podciśnienia od audi lub vw, przewód zdjęty ze starej naszej pompy założyć do akumulatora podciśnienia, pompę elektryczna tez do tego akumulatora a zasilanie el. pompy podłączyć przez przekaźnik do czujnika stopu lub do przekaźnika czasowego i zaprogramować go tak aby pompa włączała się na 3 sekundy co 2 minuty metoda podobno sprawdzona w 100%

Autor:  Adampio [ czwartek, 22 czerwca 2017, 12:41 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Z całego tego wątku wynika, że demontaż vacu-pompy to jedynie problem z dojściem do nakrętek, a ostatnio mechanik stwierdził, że to nie takie hop-siup bo trzeba silnik ustawić w położeniu, w którym popychacz jest luźny. Inaczej po odkręceniu jednej nakrętki, ucho za które trzyma pompę jeszcze druga nakrętka lubi się ułamać i jesteśmy wtedy w czarnej d..ie.
Czy ktoś może to skomentować? Facet generalnie zna się na układach wtryskowych diesli wszelakich i nigdy nie został złapany przeze mnie na ściemnianiu.

Autor:  Kenobi [ czwartek, 22 czerwca 2017, 13:03 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Prawda, ale co za problem pokręcić za śrubę centralną wałem. Luzujesz nakrętki na vacum i jak czujesz, że pręży to kręcisz wałem aż przestanie. Tam jest taka sama krzywka jak na zawory, więc częściej trafisz na luz niż naprężenie.
Słuszna uwaga z twojej strony, wprowadzę w swoim poście edycję na ten temat, mimo, że jak do tej pory już kilka razy demontowałem vacum i tylko raz trafiłem na naprężenie ale ktoś może mieć farta/pecha.

Autor:  slimak [ czwartek, 22 czerwca 2017, 13:44 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Zanim zaczniesz demontować pompę sprawdź, czy w układzie podciśnień nie ma nieszczelności. Najmniejsza nieszczelność może powodować stuki.

Autor:  Adampio [ czwartek, 22 czerwca 2017, 17:38 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Dzięki, to jeszcze prośba dla mnie i dla potomnych: w którym miejscu jest śruba za pomocą której można kręcić wałem i czy jest różnica w którą stronę kręcimy? :)
(dopytuję bo dotychczas kręciłem tylko wałem ustawionego wzdłużnie silnika benzynowego w trakcie ustawiania zawory i zapłonu, przy pomocy dedykowanej do tego korby)

Autor:  komboter [ wtorek, 27 czerwca 2017, 09:13 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Siema, przeczytałem cały wątek i już pogubiłem się, opisuję mój przypadek:

1.9 TD - 75KM
strasznie zaczeło stukać, stuka równolegle do obrotów silnika (rosną obroty = szybciej stuka)
druga opcja zauważyłem że dłużej kręci i więcej dymi przy odpalaniu.

z początku myslałem że pompa paliwowa się kończy ale czytając ten temat to nie musi być prawda.

jeżeli ma ktoś chęci i trochę czasu proszę o odpowieź !

Autor:  slimak [ wtorek, 27 czerwca 2017, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Poczytaj o klinie na wale i nie ignoruj problemu. Vacu pompa nie ma tu nic do rzeczy.

Autor:  komboter [ wtorek, 27 czerwca 2017, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

OK popołudniu bede sprawdzał, jeżeli by sie okazało klin ? to najlepszym rozwiazaniem jest wymiana wałka z rolką? czy znacie skuteczne inne tańsze rozwiazanie ?

Autor:  Probe041 [ wtorek, 27 czerwca 2017, 18:48 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Nie ma sensu tego silnika reanimować, znajdź temat swap td tdi i tam poczytaj bo jest to najtańsze rozwiązanie

Autor:  slimak [ wtorek, 27 czerwca 2017, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

komboter napisał(a):
OK popołudniu bede sprawdzał, jeżeli by sie okazało klin ? to najlepszym rozwiazaniem jest wymiana wałka z rolką? czy znacie skuteczne inne tańsze rozwiazanie ?


Nie ten dział.

Autor:  ti cztyry 2.4 [ poniedziałek, 27 listopada 2017, 00:29 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Cześć wszystkim, pierwszy post na formu więc jeśli coś pokręcił z góry przepraszam.
Otóż postanowiłem reanimować silnik AAB 2.4. Jestem po wstępnym demontażu podzespołów. I teraz mam pytanie do bardziej wtajemniczonych. Czy po odkrecaniu vacum pompy są jeszcze jakieś elementy oprócz popychacza i zespolonej obudowy ze sprężyna ? Niestety vacum była naprężona i mi wystrzeliła. Na podłogę spadłało coś 2 razy. Znalazłem tylko popychacz i trochę się niepokoje. Proszę o jakieś info. Pozdrawiam :)

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 27 listopada 2017, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Tylko popychacz

Autor:  ti cztyry 2.4 [ poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:21 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Wielkie dzięki :)

Autor:  słowik [ sobota, 3 lutego 2018, 12:09 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

słowik napisał(a):
Czy może ktoś podać mi nr. oryginału tego oringu http://www.allegro.dcsauto.pl/zdjecia/v ... 087011.jpg , bo u mnie w sklepach nie potrafią mi takiego zamówić.

vwpitek napisał(a):
Proszę bardzo 075 145 117 C ok.40zł w servisie.

Dla potomnych nr tej uszczelki to 075 145 117 A.

Autor:  peters [ czwartek, 6 września 2018, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Mnie stukająca pompa wyprowadza z równowagi. Stara klepała tylko na gorącym. Druga używka z Craftera klepie caly czas. Chyba założę stara. Moze uda mi sie cos podłożyć lub napawać popychacz jak to jest na zdjęciach z linka z 2 strony wklejonych przez kolegę slimaka.

Autor:  MAZZY137 [ piątek, 7 września 2018, 17:21 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Ja tyle co wymieniłem na nową Pierburga (ori VW też była tego producenta) - i stuki ustały, pedał hamulca w końcu normalnie stawia opór.
Koszt około 700zł + robocizna.

Autor:  Scyzoryk [ środa, 12 września 2018, 12:08 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

A ja ostatnio robiłem Vacu i zauważyłem, ze tłok wybiera powierzchnię i powstaje próg. Ja tan próg zeszlifowalem delikatnie szlifierka trzpieniowa.
Wymyśliłem patent na klucz, ale niestety nie miałem pradu tego dnia jak skladalem i nie zrobiłem. Musiałem ginąć klucz łamany :-( oprócz tego uważajcie z silikonem bo u mnie kawałek siedział w jednym z zaworów.
I mam pytanie czy trzpień nie jest tam napięty już wstępnie?

Autor:  peters [ wtorek, 18 września 2018, 10:34 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Tez na tym tym sie zastanawiam czy popychacz nawet ustawiony gdy krzywka walka rozrządu jest z "tylu" nie jest juz lekko w pracy ?
Zauważyłem to ostatnio gdyż zakładałem podkładkę zgodnie ze zdjęciami kolegi Kenobi. Jednak zastosowałem jedna podkładkę ok. 2mm. Wiecej nie miałem. Pompa stukała mi tylko na gorącym silniku. Gdy przykręcałem pompę juz byla wstępnie lekko napięta sprężyna. Moze na oko ok. 1-2mm . Przymierzyłem druga to samo. Ruszyłem walem w jedna i druga stronę bez zmian. Tylko bardziej szlo w "prace". Po rozebraniu tloka pompy (nie wiem czy ktoś juz ja rozbierał od nowości ) byla pod tłokiem jedna podkładka nie założona na trzpieniu tylko z boku.
Na razie jest super. Na ciepłym jest ok. Silnik mruczy jak chrabąszcz. Dzieki wiedzy na forum każdy z nas staje sie perfekcyjnym mechanikiem swojego auta.
Zobaczymy po dłuższej trasie jak będzie. Poprzednia używana pompa tez byla przez moment dobra a potem klepała jak "dzika".

Autor:  SANCZO [ czwartek, 20 września 2018, 08:19 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Witam pytanie troche z innej beczki ale dotyczy rowniez pompy vacum . Czy w glownym przewodzie podcisnieniowym laczacym pompe z serwem moze znalesc sie kilka kropel oleju czy to usterka pompy i przepuszcza ? Pytam bo w zeszlym roku wymienilem pompe na begel a wczoraj po sciagnieciu tego przewodu od strony pompy wylecialo troszke oleju .

Strona 5 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/