T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Stuki - vacum pompa?
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=211
Strona 9 z 9

Autor:  carol [ poniedziałek, 13 czerwca 2022, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Witam,
kluczowa informacja przy podejmowaniu decyzji o regeneracji vacum pompy to DIAGNOZA:
1` - szczelność układu podciśnienia i samego serwa hamulcowego - opisane w postach = zdjęcia węża i nasłuch czy zasysa powietrze do układu
problemem zwykle są końcówki gumowych wężyków w miejscu nasuwania na kucce plastikowe = parcieją, pękają i przepuszczają powietrze.
2` - jeżeli tylko stuka = czyszczenie + podkładki = ok.
3` - pomiar podciśnienia na samej pompie = podciśnienia w granicach -0,6 do -0,9 bara, mniejsze podciśnienie wymusi wymianę zaworków zwrotnych wewnątrz pompy.

Jako ciekawostkę przy regeneracji czasami zamawiam zestawy regeneracyjne - zaworki często pasują z innych modeli np. FEBI nr 08491.
Jeżeli komuś połamie dekiel pompy to praktykuję zakup najtańszego zamiennika i przekładam do oryginalnej pomy jedynie dekiel a resztę regeneruję + nowy oring, czasem wybrane zaworki.

Trudnością jest odkręcenie dolnej nakrętki 13-tki. Dobrze sprawdzają się łamane nasadki lub oczkowy płaski w wersji 1/2 długości.
Powodzenia.

Autor:  ori831 [ czwartek, 28 lipca 2022, 00:15 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Witam ,
Z racji słabych hamulców zwłaszcza tylnych za 2 tygodnie jestem umówiony na wymianę płynu hamulcowego + ewentualną wymiana w razie potrzeby ....cylinderki/korektor.
podejrzenia padły też na pompę vacum ( m.in twardy pedał hamulca) Dziś zrobiłem test wakuometrem proszę o interpretacje...
1 . Podłączony wakuometr zaraz za servo , (sprawdzenie samej pompy)
https://youtu.be/ZI6AiuPM8ps
2. Podłączone w układ pomiędzy servo a pompę vacum
https://youtu.be/LFXAWRUDJhc

Czy pompa pracuje prawidłowo?
Wartość 25 to coś ok 0.83bar

Autor:  adi84 [ czwartek, 28 lipca 2022, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

mi padło wspomaganie, hebli, niestety wsadziłem najtańszy zamiennik. Zobaczymy ile pochodzi.

Autor:  tomaszgoralski17 [ poniedziałek, 12 września 2022, 08:50 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

w silniku 2,4 d trzeba dobrze ustawić popychacz bo gdy będzie krzywka w złym miejscu pompa pęknie

Autor:  TRUST [ czwartek, 21 września 2023, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Witam,
Przymierzam się u mnie do wymiany VACU pompy, hamulce coraz słabsze i jakieś dziwne pulsowanie powstaje na nich jakby abs się załączał. Zamontowaną mam pompę Pierburga o nr 7.22.300.19 dostępne widzę tylko 7.22.300.69.Czy taka będzie pasować?
Chciałbym wymienić trzpień do napędu pompy (cały) i wałek rozrządu (na firmy INA) bo jest mocno powybijany na krzywce, niestety przelatałem na takiej pompie za 150tyś km i takie są efekty.

Autor:  carol [ piątek, 22 września 2023, 16:08 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Pompy są zamienne ważne żeby właściwie dobrać długość trzpienia !!!
Reszta to zwykła przyjemność.
Warunek, że masz szczelne wężyki z podciśnieniami oraz serwo.

Autor:  TRUST [ piątek, 29 września 2023, 15:36 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Vacu już zmienione na Pierburga 7.22.300.69, popychacz pośredni nr 074 145 307B (długi) i uszczelkę (wzmacnianą) kupiłem w ASO. Za wałek rozrządu wołają w VW 3100zł, chyba wezmę coś tańszego z allegro dobrej jakości. Silnik pracuje ciszej i hamowanie też jest lepsze.

Ktoś z forumowiczów może wymieniał wałek rozrządu i wie jak się przygotować, co jeszcze kupić napewno 2 usczelniacze, czy popychacze zaworowe też wymieniać?

Autor:  Probe041 [ sobota, 30 września 2023, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Stuki - vacum pompa?

Popychacze można zmienić przy okazji ale jeśli trzymają ciśnienie i nie są wytarte to nie ma sensu zmieniać.

Strona 9 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/