T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 16:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na drugiej stronie wątku, w moim poście z instrukcją naprawy masz wyjaśnioną różnicę.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Adampio (czwartek, 9 marca 2017, 17:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 00:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Dziś rozmawiałem ze znajomym z polski i poruszyłem temat stukającej pompy vacum w t4.
Kolega dał mi dobry sposób na stukanie vacum.Mówił ze robił kiedyś coś takiego.
Więc si z wami podzielę
Wymontować vacum i dorobić flansze zaślepiającą miejsce starej pompy
Kupić pompę elektryczna od audi a4 benzyna oraz akumulator podciśnienia od audi lub vw, przewód zdjęty ze starej naszej pompy założyć do akumulatora podciśnienia, pompę elektryczna tez do tego akumulatora a zasilanie el. pompy podłączyć przez przekaźnik do czujnika stopu lub do przekaźnika czasowego i zaprogramować go tak aby pompa włączała się na 3 sekundy co 2 minuty metoda podobno sprawdzona w 100%


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 czerwca 2017, 12:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Z całego tego wątku wynika, że demontaż vacu-pompy to jedynie problem z dojściem do nakrętek, a ostatnio mechanik stwierdził, że to nie takie hop-siup bo trzeba silnik ustawić w położeniu, w którym popychacz jest luźny. Inaczej po odkręceniu jednej nakrętki, ucho za które trzyma pompę jeszcze druga nakrętka lubi się ułamać i jesteśmy wtedy w czarnej d..ie.
Czy ktoś może to skomentować? Facet generalnie zna się na układach wtryskowych diesli wszelakich i nigdy nie został złapany przeze mnie na ściemnianiu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 czerwca 2017, 13:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Prawda, ale co za problem pokręcić za śrubę centralną wałem. Luzujesz nakrętki na vacum i jak czujesz, że pręży to kręcisz wałem aż przestanie. Tam jest taka sama krzywka jak na zawory, więc częściej trafisz na luz niż naprężenie.
Słuszna uwaga z twojej strony, wprowadzę w swoim poście edycję na ten temat, mimo, że jak do tej pory już kilka razy demontowałem vacum i tylko raz trafiłem na naprężenie ale ktoś może mieć farta/pecha.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Adampio (czwartek, 22 czerwca 2017, 13:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 czerwca 2017, 13:44 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zanim zaczniesz demontować pompę sprawdź, czy w układzie podciśnień nie ma nieszczelności. Najmniejsza nieszczelność może powodować stuki.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 czerwca 2017, 17:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dzięki, to jeszcze prośba dla mnie i dla potomnych: w którym miejscu jest śruba za pomocą której można kręcić wałem i czy jest różnica w którą stronę kręcimy? :)
(dopytuję bo dotychczas kręciłem tylko wałem ustawionego wzdłużnie silnika benzynowego w trakcie ustawiania zawory i zapłonu, przy pomocy dedykowanej do tego korby)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 09:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 marca 2017, 16:48
Posty: 2
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Siema, przeczytałem cały wątek i już pogubiłem się, opisuję mój przypadek:

1.9 TD - 75KM
strasznie zaczeło stukać, stuka równolegle do obrotów silnika (rosną obroty = szybciej stuka)
druga opcja zauważyłem że dłużej kręci i więcej dymi przy odpalaniu.

z początku myslałem że pompa paliwowa się kończy ale czytając ten temat to nie musi być prawda.

jeżeli ma ktoś chęci i trochę czasu proszę o odpowieź !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 11:08 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Poczytaj o klinie na wale i nie ignoruj problemu. Vacu pompa nie ma tu nic do rzeczy.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 marca 2017, 16:48
Posty: 2
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
OK popołudniu bede sprawdzał, jeżeli by sie okazało klin ? to najlepszym rozwiazaniem jest wymiana wałka z rolką? czy znacie skuteczne inne tańsze rozwiazanie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 18:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie ma sensu tego silnika reanimować, znajdź temat swap td tdi i tam poczytaj bo jest to najtańsze rozwiązanie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 20:37 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
komboter napisał(a):
OK popołudniu bede sprawdzał, jeżeli by sie okazało klin ? to najlepszym rozwiazaniem jest wymiana wałka z rolką? czy znacie skuteczne inne tańsze rozwiazanie ?


Nie ten dział.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 00:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2016, 12:13
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.4 aab

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć wszystkim, pierwszy post na formu więc jeśli coś pokręcił z góry przepraszam.
Otóż postanowiłem reanimować silnik AAB 2.4. Jestem po wstępnym demontażu podzespołów. I teraz mam pytanie do bardziej wtajemniczonych. Czy po odkrecaniu vacum pompy są jeszcze jakieś elementy oprócz popychacza i zespolonej obudowy ze sprężyna ? Niestety vacum była naprężona i mi wystrzeliła. Na podłogę spadłało coś 2 razy. Znalazłem tylko popychacz i trochę się niepokoje. Proszę o jakieś info. Pozdrawiam :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 11:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tylko popychacz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: ti cztyry 2.4 (czwartek, 9 lipca 2020, 15:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2016, 12:13
Posty: 7
model: t4
silnik: 2.4 aab

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Wielkie dzięki :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 lutego 2018, 12:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
słowik napisał(a):
Czy może ktoś podać mi nr. oryginału tego oringu http://www.allegro.dcsauto.pl/zdjecia/v ... 087011.jpg , bo u mnie w sklepach nie potrafią mi takiego zamówić.

vwpitek napisał(a):
Proszę bardzo 075 145 117 C ok.40zł w servisie.

Dla potomnych nr tej uszczelki to 075 145 117 A.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 września 2018, 23:43 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Mnie stukająca pompa wyprowadza z równowagi. Stara klepała tylko na gorącym. Druga używka z Craftera klepie caly czas. Chyba założę stara. Moze uda mi sie cos podłożyć lub napawać popychacz jak to jest na zdjęciach z linka z 2 strony wklejonych przez kolegę slimaka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2018, 17:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Ja tyle co wymieniłem na nową Pierburga (ori VW też była tego producenta) - i stuki ustały, pedał hamulca w końcu normalnie stawia opór.
Koszt około 700zł + robocizna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 września 2018, 12:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 sierpnia 2018, 16:23
Posty: 50
model: T4 Multivan
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
A ja ostatnio robiłem Vacu i zauważyłem, ze tłok wybiera powierzchnię i powstaje próg. Ja tan próg zeszlifowalem delikatnie szlifierka trzpieniowa.
Wymyśliłem patent na klucz, ale niestety nie miałem pradu tego dnia jak skladalem i nie zrobiłem. Musiałem ginąć klucz łamany :-( oprócz tego uważajcie z silikonem bo u mnie kawałek siedział w jednym z zaworów.
I mam pytanie czy trzpień nie jest tam napięty już wstępnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 10:34 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Tez na tym tym sie zastanawiam czy popychacz nawet ustawiony gdy krzywka walka rozrządu jest z "tylu" nie jest juz lekko w pracy ?
Zauważyłem to ostatnio gdyż zakładałem podkładkę zgodnie ze zdjęciami kolegi Kenobi. Jednak zastosowałem jedna podkładkę ok. 2mm. Wiecej nie miałem. Pompa stukała mi tylko na gorącym silniku. Gdy przykręcałem pompę juz byla wstępnie lekko napięta sprężyna. Moze na oko ok. 1-2mm . Przymierzyłem druga to samo. Ruszyłem walem w jedna i druga stronę bez zmian. Tylko bardziej szlo w "prace". Po rozebraniu tloka pompy (nie wiem czy ktoś juz ja rozbierał od nowości ) byla pod tłokiem jedna podkładka nie założona na trzpieniu tylko z boku.
Na razie jest super. Na ciepłym jest ok. Silnik mruczy jak chrabąszcz. Dzieki wiedzy na forum każdy z nas staje sie perfekcyjnym mechanikiem swojego auta.
Zobaczymy po dłuższej trasie jak będzie. Poprzednia używana pompa tez byla przez moment dobra a potem klepała jak "dzika".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 września 2018, 08:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Witam pytanie troche z innej beczki ale dotyczy rowniez pompy vacum . Czy w glownym przewodzie podcisnieniowym laczacym pompe z serwem moze znalesc sie kilka kropel oleju czy to usterka pompy i przepuszcza ? Pytam bo w zeszlym roku wymienilem pompe na begel a wczoraj po sciagnieciu tego przewodu od strony pompy wylecialo troszke oleju .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB