T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2022, 15:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam,
kluczowa informacja przy podejmowaniu decyzji o regeneracji vacum pompy to DIAGNOZA:
1` - szczelność układu podciśnienia i samego serwa hamulcowego - opisane w postach = zdjęcia węża i nasłuch czy zasysa powietrze do układu
problemem zwykle są końcówki gumowych wężyków w miejscu nasuwania na kucce plastikowe = parcieją, pękają i przepuszczają powietrze.
2` - jeżeli tylko stuka = czyszczenie + podkładki = ok.
3` - pomiar podciśnienia na samej pompie = podciśnienia w granicach -0,6 do -0,9 bara, mniejsze podciśnienie wymusi wymianę zaworków zwrotnych wewnątrz pompy.

Jako ciekawostkę przy regeneracji czasami zamawiam zestawy regeneracyjne - zaworki często pasują z innych modeli np. FEBI nr 08491.
Jeżeli komuś połamie dekiel pompy to praktykuję zakup najtańszego zamiennika i przekładam do oryginalnej pomy jedynie dekiel a resztę regeneruję + nowy oring, czasem wybrane zaworki.

Trudnością jest odkręcenie dolnej nakrętki 13-tki. Dobrze sprawdzają się łamane nasadki lub oczkowy płaski w wersji 1/2 długości.
Powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2022, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 grudnia 2021, 00:11
Posty: 16
model: Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ,
Z racji słabych hamulców zwłaszcza tylnych za 2 tygodnie jestem umówiony na wymianę płynu hamulcowego + ewentualną wymiana w razie potrzeby ....cylinderki/korektor.
podejrzenia padły też na pompę vacum ( m.in twardy pedał hamulca) Dziś zrobiłem test wakuometrem proszę o interpretacje...
1 . Podłączony wakuometr zaraz za servo , (sprawdzenie samej pompy)
https://youtu.be/ZI6AiuPM8ps
2. Podłączone w układ pomiędzy servo a pompę vacum
https://youtu.be/LFXAWRUDJhc

Czy pompa pracuje prawidłowo?
Wartość 25 to coś ok 0.83bar


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2022, 14:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
mi padło wspomaganie, hebli, niestety wsadziłem najtańszy zamiennik. Zobaczymy ile pochodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 września 2022, 08:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 lipca 2022, 14:43
Posty: 15
model: t4 multivan
silnik: 2,4 aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
w silniku 2,4 d trzeba dobrze ustawić popychacz bo gdy będzie krzywka w złym miejscu pompa pęknie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 września 2023, 20:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Witam,
Przymierzam się u mnie do wymiany VACU pompy, hamulce coraz słabsze i jakieś dziwne pulsowanie powstaje na nich jakby abs się załączał. Zamontowaną mam pompę Pierburga o nr 7.22.300.19 dostępne widzę tylko 7.22.300.69.Czy taka będzie pasować?
Chciałbym wymienić trzpień do napędu pompy (cały) i wałek rozrządu (na firmy INA) bo jest mocno powybijany na krzywce, niestety przelatałem na takiej pompie za 150tyś km i takie są efekty.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 września 2023, 16:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Pompy są zamienne ważne żeby właściwie dobrać długość trzpienia !!!
Reszta to zwykła przyjemność.
Warunek, że masz szczelne wężyki z podciśnieniami oraz serwo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 września 2023, 15:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Vacu już zmienione na Pierburga 7.22.300.69, popychacz pośredni nr 074 145 307B (długi) i uszczelkę (wzmacnianą) kupiłem w ASO. Za wałek rozrządu wołają w VW 3100zł, chyba wezmę coś tańszego z allegro dobrej jakości. Silnik pracuje ciszej i hamowanie też jest lepsze.

Ktoś z forumowiczów może wymieniał wałek rozrządu i wie jak się przygotować, co jeszcze kupić napewno 2 usczelniacze, czy popychacze zaworowe też wymieniać?


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 września 2023, 13:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Popychacze można zmienić przy okazji ale jeśli trzymają ciśnienie i nie są wytarte to nie ma sensu zmieniać.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB