T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 16:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 07:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 23:29
Posty: 21
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Mam pytanie czy zawsze rano ( ogólnie na zimnym silniku) trzeba wyjąć tę wajchę po lewej stronie kierownicy ( ssanie, przyspiesznik zapłonu czy jak to siż nazywa), po jakim czasie to wsadzić?
Zauważyłem że jeżeli tego nie zrobię to silnik nierówno pracuje ( pompa wtryskowa po regeneracji, nowe końcówki wtrysków)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 08:07 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wajchy przyspieszacza zapłony używaj zawsze przy odpaleniu zimnego silnika. "Wyłączaj" ją po kilku minutach pracy motoru.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 09:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Wg instrukcji przy temperaturach niższych niż -15 przyspieszacza nie należy używać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 18:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Sprawdziłem, jak to dokładnie jest opisane w instrukcji obsługi. Otóż należy używać przyspieszacza przy rozruchu zimnego silnika przy temperaturach pomiędzy + 18 a - 15. Jeśli jest większy mróz niż - 15, to przy samym rozruchu przyspieszacza nie używać, a ewentualnie wyciągnąć, jeśli silnik już pracuje, ale nierówno. Wcisnąć z powrotem należy po dojściu silnika do normalnej temperatury /ale ja wciskam po minucie/.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 20:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ja jak jest na plusie (i w nocy nie było chłodno) nie używam wcale, silnik pracuje równo po odpaleniu.

W zimie obowiązkowo ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 20:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 19:22
Posty: 34

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja u siebie w 2.4 wcale tego przyspieszacza nie używam również w zimę jest mi zbędny a silnik zawsze równo pracuje po odpaleniu nie szarpie go wcale zaś z wysuniętym przyspieszaczem to głośniej silnik klekocze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 02:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 grudnia 2010, 23:29
Posty: 21
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No ja zawsze muszę go wyjąć bo inaczej nim trochę porzuca. A od czego to zależy w sumie, że niektórych silnik chodzi od razu bez dławień, miałem robioną pompę , końcówki wtrysków, świece nowe i jak nie wyjmę na zimnym silniku ssania to go kilka sekund trzepie....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 07:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Mam tak samo...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 19:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Od tego zależy jak jest ustawiony na pompie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2011, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Rozrząd może mieć coś do tego?
Zaczęło się to u mnie po wymianie rozrządu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB