T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 19 marca 2024, 06:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2023, 12:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem posiadaczem VW T4 2.5 TDI 102 KM.
Auto świeżo po wymianie oleju, filtrów, rozrząd, olej w skrzyni i uszczelka pod zaworami.
Po dwóch dniach odebrania z naprawy jak jest zimny ma bardzo ciężko odpalić. Kręci jak szalony. Za drugim lub trzecim razem w końcu odpala, ale bardzo nie równo pracuje na początku i kupa dymu z tylu.
Ciepły nie odpala od strzała. Gdy psiukne mu plaka w dolot na zimnym odpala bez problemu. Po podłączeniu komputera nastawnik pompy pokazuje różne wartości. Czy to może być przyczyna pompy czy może złe ustawiony kont wtrysku na pompie?

Dziękuje wszystkim za poradzi pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2023, 16:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Witaj , na początku sam sprawdź ustawienie rozrządu na znakach. Jeden znajdziesz w skrzyni biegów a drugi przy silniku - po drugiej stronie paska.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2023, 19:55 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Sprawdz również świece żarowe, każdą osobno, bo może być jedna spalona i będzie kuleć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2023, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Znaki Ok. Kat wtrysku pompy? Jaki w ogóle powinien być?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2023, 21:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Źle ustawiony kąt wtrysku albo cały rozrząd po wymianie. Na ciepłym w grupie 000 w drugim okienku w basic settings ( nastawy podstawowe ) powinno wskazywać 46-50.
Nastawnik pompy jest od dawki paliwa, od kąta wtrysku jest zawór kąta N108.
Najlepiej jakbyś zrobił logi statyczne wszystkich parametrów i je pokazał, wtedy możemy rozmawiać co jest źle, a co dobrze.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2023, 12:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Wiec tak, kat niby Ok, na ciepłym zgaszę i odpalę, gaszę przekręcać zapłon i kicha, wyłączam włączam zapłon i jest odpala? Znalazłem tez delikatne pocenie się pompy pomiędzy korpusem a rozdzielaczem na wtryski. Czy to jednak przez to się jakoś zapowietrza?
Jeszcze pytanie za 100 pkt. Czy kat pompy można sprawdzić za pomocą komputera czy trzeba wkręcać zegar czasowy żeby to sprawdzić?
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 lutego 2023, 21:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Tak przez to może się zapowietrzać ale nie musi. Kąt w TDI to tylko kompem się sprawdza.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 lutego 2023, 22:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Na ciepłym już odpala znalazłem przyczynę było to podciśnienie od Egr klapa mała gruszka przy nim, ale na zimnym cały czas to samo. Jakieś pomysły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 lutego 2023, 12:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
To nie EGR a klapa gasząca.

Sprawdź wreszcie ten kąt wtrysku VCDSem, bez tego dalsza dyskusja nie ma sensu :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 lutego 2023, 18:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Pisałem ze kar się zgadza. Sprawdzany na dwóch komputerach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2023, 17:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12277
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 325 razy
Pomógł: 1035 razy
Jakie wartości tego kąta dokładnie są?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2023, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie wiem. Dwaj inni mechanicy mówią ze są dobre. Nie mam pojęcia. A jaki powinien być?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2023, 21:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
No to jak Ty podstawowych, elementarnych rzeczy nie tylko sam nie sprawdzasz, ale nawet nie wiesz, to czego oczekujesz??
Potłukły nam się szklane kule. A Ślimak, szef, współzałożyciel......., wyparował i nowych od dawien dawna nie zamawia.
D-Live napisał(a):
A jaki powinien być?

Ty czytasz w ogóle te posty, w których WIELCY tego forum próbują Ci pomóc??
Odpowiedź padła!!!
D-Live napisał(a):
........Dwaj inni mechanicy mówią .........

Chłopie, w tych czasach własnej babie się do końca nie wierzy, a Ty o mechanikach.......
Może na palcach jednej ręki by policzył takich, forumowych. którzy są zbyt pijani, aby skłamać <38> <38>

Co Ty chcesz udać się do mechanika i powiedzieć mu : "weź pan zrób to i to, bo na forum tak mi napisali"??
Odnoszę wrażenie, że nawet jakby jakimś cudem znalazły się na forum logi tego silnika i jakiś guru TDI napisze "pokręć rolką, przyspiesz kąt " to i tak nie wiesz o co chodzi, nie zadasz sobie trudu, żeby ewentualnie doczytać, tylko przekazać chciałbyś mechanikowi.
Zobacz wpierw jakiego ma psa..

Masz fart, bo rozmawia z Tobą dwóch ASÓW, legendy tego forum (nie ja ;) )

Ja to tylko czytam, ubolewam z powodu braku jakiejkolwiek inicjatywy z Twojej strony i nie pozostaje mi nic innego jak modlić się za uzdrowienie Twojego auta. Jak to nastąpi to daj mi znać, przyda się do beatyfikacji będącej wstępem do kanonizacji....


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękowali: 2 Kenobi (poniedziałek, 20 lutego 2023, 21:50) • Probe041 (poniedziałek, 20 lutego 2023, 16:22)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2023, 21:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Chętny nie bym do ciebie przyjechał niebieski n-2. Może byś coś poradził? Ja naprawdę sie nie znam na samochodach nie jestem mechanikiem dlatego szukam pomocy. Nie mogą wszyscy sie znac na wszystkim.
A co mogę poradzić jak pojechać do mechanika? Nie mam ani kompa ani narzędzi…


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2023, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Zapraszamy Cię z Kenobim do Łomianek pod Warszawą
Ja nie jestem wobec Ciebie złośliwy, ale chyba rozumiesz, że po prostu się nie da gadać ze stolarzem o nadżerkach w pochwie.
No jakaś wiedza elementarna, udostępniona zresztą tu na forum, musi być!!!
Poczytaj wpierw o logach, bo to Ci sugerowali znawcy.....
Koszt sprzętu myślę, że max 300zł
Kabel i program.
Albo podjedź do Łomianek lub na Warszawski Grochów, to w promocji pomożemy Ci gratis (nie konsultowałem z Kenobim, ale pokrywam koszty)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2023, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Chętnie przyjadę choćby nawet jutro, tylko muszę wiedzieć dokładnie gdzie albo jakiś kontakt…


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2023, 21:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7424
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 800 razy
Ja najwcześniej w sobotę jestem dostępny u siebie, do Łomianek od biedy też się mogę wybrać <cool>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2023, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2023, 15:41
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przyjadę gaździe trzeba ja się dostosuje tylko jakiś adres by się przydał…


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2023, 23:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Od tego jest PW
Przeczytaj


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB