T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2022, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 sierpnia 2022, 22:49
Posty: 3
model: T4 Syncro
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich na tym forum.
Potrzebuję fachowej pomocy w kwestii przełożenie silnika AXL w miejsce ACV.
Przeczytałem kilka postów na forum ale nie znalazłem wystarczajaco info.
Po kolei...

,, Pacjent " - Transporter Syncro 2000 r.z uszkodzonym silnikiem ACV ( zerwany pasek) .
Mam natomiast kompletnego ,,dawce" 2002 z silnikiem AXL.
Jeżeli chodzi o stronę mechaniczną to wszystko ogarnę bez problemu, nie mam natomiast wiedzy od strony elektryki i tu potrzebuję waszej pomocy.
Jak wygląda sprawa z ECU czy ma zostać ten z ACV czy przekładać z AXL razem z silnikiem, czy coś jeszcze muszę przełożyć ( zegary, imo, )
Z tego co zauważyłem to napewno nie mam w ACV zaworu ( N239) klapy gaszącej a w AXL jest, jak rozwiązać ten problem.
Wiem że najproszczy sposób to przełożyć osprzęt silników ( IC, kolektory ) ale zależy mi na kompletnym silniku, mam porównanie, jeżeli chodzi o jazdę AXL i wolałbym jednak mieć ten silnik.
Czekam na info od was.
Pozdrawiam Viktor.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 września 2022, 20:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Viktor napisał(a):
Mam natomiast kompletnego ,,dawce" 2002 z silnikiem AXL.
Wiem że najproszczy sposób to przełożyć osprzęt silników ( IC, kolektory ) ale zależy mi na kompletnym silniku, mam porównanie, jeżeli chodzi o jazdę AXL i wolałbym jednak mieć ten silnik.


Witaj , nie jestem specem ,ale z własnego doświadczenia wiem ,że prawie każdy model silnika w T4 ma swoje ECU. Jesli coś jest w jednym modelu silnika a w drugim go nie ma to na pewno bez potrzeby nie został tam umieszczony.

Biorąc też pod uwage to co napisałeś to masz wszystko co potrzebne aby rozwiązać swój problem. Zadałes pytanie udzielając od razu odpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 września 2022, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 sierpnia 2022, 22:49
Posty: 3
model: T4 Syncro
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za odpowiedź.
Teoretycznie, to razem z silnikiem przekładam też ECU, ale po drodze jeszcze są inny osprzęt elektryczny. Dzisiaj sprawdziłem jak wygląda przełożenie zaworu klapy gaszącej, niby mała rzecz ale idąc po kablach okazują się że muszę wypłatać dwa kabelki z całej wiązki od zaworu do ECU , później jakoś to zaadaptować do wtyczki w innym samochodzie...Generalnie nie wiem czy to nie wiąże się z wielką plątaniną w kablach, o to mi głównie chodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 września 2022, 09:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przekładasz całą wiązkę z AXL razem z ECU i wszystkimi zaworkami


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 września 2022, 12:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 sierpnia 2022, 22:49
Posty: 3
model: T4 Syncro
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie tego chciałbym uniknąć ( przeżucanie całej wiązki) żeby to zrobić w dokładnie w miarę z dobrym dojściem wydaję mi się że trzeba będzie demotować całą deskę rozdzielacza. Za duża ,, impreza " jak na moje możliwości.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2022, 21:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wiązka zostaje. Ecu zostaje. Nawet odpali na mapie z ACV. Wystarczy wgrać mapę od AXLa. Kilka różnic w podciśnieniach ale to możesz odgapić z innego AXLa lub AXG.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB