T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2022, 09:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 stycznia 2022, 13:16
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
model: Transporter T4
silnik: ABL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry mam na imię Adrian i niedawno po długich poszukiwaniach kupiłem swoje pierwsze t4 1.9td ABL.

Auto było kupione z wyrwanymi gwintami i śrubą w bloku od strony rozrządu ale to naprawiłem i po włożeniu silnika z powrotem do budy jest problem z obrotami powyżej 2000rpm a raczej z ich brakiem.
Po zauważeniu problemu wymieniony został filtr paliwa ale to nic nie dało, elektro zawór na pompie został wykręcony i sprawdzony czy działa.
Linka gazu nie ma nic do tego bo po jej zdjęciu i ręcznym dodaniu gazu na pompie ta sama reakcja.
Dźwignia gazu chodzi płynnie, pierwszą połowę dystansu idzie dobrze czyli silnik nabiera obrotów a tak od połowy już nie ma reakcji.
Nic jeszcze nie kręciłem żadną regulacja bo nie mam pojęcia co z czym. Auto odpala na strzała i nie dymi. Immo nie ma bo któryś z poprzednich właściciel usunął.
Auto po zakupie chodziło bardzo ładnie.
Czyżby zbieg okoliczności i pompa się kończy czy jakieś zanieczyszczenie mogło się dostać do pompy podczas montażu silnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2022, 22:40 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Witaj być może zrobiłeś to o czym napisze ale nie ująłeś tego w opisie ,więc zasugeruję wymianę filtra powietrza wraz z przeglądnięciem dolotu pod kątem drożności i jeszcze przewody paliwowe do sprawdzenia oraz spróbuj odkręcić korek paliwa w zbiorniku i odpalić silnik i sprawdzić może odpowietrzenie zbiornika jest zatkane i robi podciśnienie ,to tak na szybko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 sierpnia 2022, 17:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 stycznia 2022, 13:16
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
model: Transporter T4
silnik: ABL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Rzeczy które sprawdziłem: dolot zdjęty, rura wydechowa za turbo zdjęta aby wykluczyć przytkany wydech, paliwo podane z baniaka przez nowy filtr paliwa.
Czyli pozostaje pompa paliwowa - widocznie nie podaje tyle paliwa co potrzebują wtryski. Wtryski też pójdą do sprawdzenia. Niedługo auto jedzie do mechanika bo ja nie mam czasu już się z tym użerać.
Po naprawie dam znać co było przyczyną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2022, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2022, 15:43
Posty: 27
model: Caravelle
silnik: 19843 cm3

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie chciałem napisać o wtryskach , miałem podobny problem. Daj do mechanika i to jakiegoś dobrego. Jakiś czas temu usłyszałem, przy tych usterkach, które miałem czy jest sens w ogóle go naprawiać czy nie lepiej kupić coś nowego. Znalazłem mechanika, naprawił i działa. Miałem wtryski do wymiany ( te to były tak zapieczone, ze masakra) a także wymieniono zawór.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 sierpnia 2022, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 stycznia 2022, 13:16
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
model: Transporter T4
silnik: ABL

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Auto naprawione.
Podjechałem do takiego starszego mechanika w moim mieście opowiedziałem mu co było robione a no tylko się uśmiechnął i dał mi klucz 17 i kazał zamienić miejscami te śruby co się przykręca wężyki paliwowe do pompy. Okazało się że zaworek z tym siteczkiem dałem na zasilanie. :D
Człowiek niekiedy tak proste błędy popełnia i nie wie o tym.
Auto śmiga jak dawniej :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2022, 12:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2022, 15:43
Posty: 27
model: Caravelle
silnik: 19843 cm3

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Lorus napisał(a):
Auto naprawione.
Podjechałem do takiego starszego mechanika w moim mieście opowiedziałem mu co było robione a no tylko się uśmiechnął i dał mi klucz 17 i kazał zamienić miejscami te śruby co się przykręca wężyki paliwowe do pompy. Okazało się że zaworek z tym siteczkiem dałem na zasilanie.
Człowiek niekiedy tak proste błędy popełnia i nie wie o tym.
Auto śmiga jak dawniej :)


No to elegancko ;) Albo czasami coś potrafi narobić wielkie boom. W zeszłym roku spalił się czujnik temperatury. wiesz co się działo z autem ? na jeden cylinder mi nie pracował, matko jakie przypuszczenia były, że kompresja nie ta, że to mogłaby byc uszczelka pod głowicą, a może wtryski itd itd :D Po podłączeniu okazało się, ze to czujnik temepratury warty 100 zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB