T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

AXG - turbo ledwo co ładuje
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=18640
Strona 1 z 1

Autor:  stormy [ poniedziałek, 9 maja 2022, 16:59 ]
Tytuł:  AXG - turbo ledwo co ładuje

Pacjent: T4 2,5 TDI AXG

Problem: Turbo nagle prawie przestało ładować. Tak jak normalnie ładowało do ok. 1 Bar to teraz jest to max 0,2Bar. Mam wskaźnik w kabinie więc wyraźnie to widać.

Co diagnozowałem:
Podłączyłem VCDS, Basic Settings, grupa 11. Widać że sztanga się rusza (ale nie w pełnym zakresie, tak mniej więcej od 0 do 60%), ciśnienie w zasadzie cały czas stoi na ok. 989 mBar.
Podłączenie manometru pod wężyk turbo pokazuje wyraźny skok podciśnienia w momencie gdy N97 jest aktywowany.
Wygląda więc na to, że N97 działa, nieszczelności w podciśnieniach też nigdzie nie widzę.

Podłączenie podciśnienia z silnika bezpośrednio pod gruszkę turbo powoduje powolne przesunięcie sztangi (trwa to kilka sek) prawie aż do śruby oporowej, ale zmiana ciśnienia jest bardzo niewielka - z 989mBar skacze do ok. 1020mBar.
Taki sam efekt jest gdy podniosę sztangę mechanicznie do oporu - ciśnienie wzrasta, ale bardzo niewiele.
Oczywiście powyższe testy przeprowadzałem utrzymując regulaminowe 1400 RPM.

Co powinienem dalej robić? Bo chwilowo pomysły mi się skończyły...

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 9 maja 2022, 18:29 ]
Tytuł:  Re: AXG - turbo ledwo co ładuje

Po prostu padła turbina mechanicznie. Ściągałeś węże z niej i patrzyłeś na wirnik ? Może urwało geometrię. Czasem kompem już nic nie sprawdzisz. Co pokazują logi dynamiczne z jazdy w grupie 003 i 008 i 011 bo na postoju to sobie możesz gazować do bólu, a turbina nie wstanie. Do tego turbiną steruje N75 nie N97.

Autor:  stormy [ poniedziałek, 9 maja 2022, 20:54 ]
Tytuł:  Re: AXG - turbo ledwo co ładuje

Ściągałem wąż od zimnej strony - wirnik się kręci, nie ma wyczuwalnych luzów. Z turbo nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki.
Logów dynamicznych jeszcze nie robiłem, natomiast sugerowałem się tym filmem https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY6Qo i tam na postoju na 1400RPM turbo dmuchało do 1200mBar (a u mnie 1020Bar). Zawór oczywiście masz rację N75, pisałem z pamięci i mi się pomyliły numerki.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/