T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
AXG - turbo ledwo co ładuje https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=18640 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | stormy [ poniedziałek, 9 maja 2022, 16:59 ] |
Tytuł: | AXG - turbo ledwo co ładuje |
Pacjent: T4 2,5 TDI AXG Problem: Turbo nagle prawie przestało ładować. Tak jak normalnie ładowało do ok. 1 Bar to teraz jest to max 0,2Bar. Mam wskaźnik w kabinie więc wyraźnie to widać. Co diagnozowałem: Podłączyłem VCDS, Basic Settings, grupa 11. Widać że sztanga się rusza (ale nie w pełnym zakresie, tak mniej więcej od 0 do 60%), ciśnienie w zasadzie cały czas stoi na ok. 989 mBar. Podłączenie manometru pod wężyk turbo pokazuje wyraźny skok podciśnienia w momencie gdy N97 jest aktywowany. Wygląda więc na to, że N97 działa, nieszczelności w podciśnieniach też nigdzie nie widzę. Podłączenie podciśnienia z silnika bezpośrednio pod gruszkę turbo powoduje powolne przesunięcie sztangi (trwa to kilka sek) prawie aż do śruby oporowej, ale zmiana ciśnienia jest bardzo niewielka - z 989mBar skacze do ok. 1020mBar. Taki sam efekt jest gdy podniosę sztangę mechanicznie do oporu - ciśnienie wzrasta, ale bardzo niewiele. Oczywiście powyższe testy przeprowadzałem utrzymując regulaminowe 1400 RPM. Co powinienem dalej robić? Bo chwilowo pomysły mi się skończyły... |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 9 maja 2022, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: AXG - turbo ledwo co ładuje |
Po prostu padła turbina mechanicznie. Ściągałeś węże z niej i patrzyłeś na wirnik ? Może urwało geometrię. Czasem kompem już nic nie sprawdzisz. Co pokazują logi dynamiczne z jazdy w grupie 003 i 008 i 011 bo na postoju to sobie możesz gazować do bólu, a turbina nie wstanie. Do tego turbiną steruje N75 nie N97. |
Autor: | stormy [ poniedziałek, 9 maja 2022, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: AXG - turbo ledwo co ładuje |
Ściągałem wąż od zimnej strony - wirnik się kręci, nie ma wyczuwalnych luzów. Z turbo nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki. Logów dynamicznych jeszcze nie robiłem, natomiast sugerowałem się tym filmem https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY6Qo i tam na postoju na 1400RPM turbo dmuchało do 1200mBar (a u mnie 1020Bar). Zawór oczywiście masz rację N75, pisałem z pamięci i mi się pomyliły numerki. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |