T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2022, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Pacjent: T4 2,5 TDI AXG

Problem: Turbo nagle prawie przestało ładować. Tak jak normalnie ładowało do ok. 1 Bar to teraz jest to max 0,2Bar. Mam wskaźnik w kabinie więc wyraźnie to widać.

Co diagnozowałem:
Podłączyłem VCDS, Basic Settings, grupa 11. Widać że sztanga się rusza (ale nie w pełnym zakresie, tak mniej więcej od 0 do 60%), ciśnienie w zasadzie cały czas stoi na ok. 989 mBar.
Podłączenie manometru pod wężyk turbo pokazuje wyraźny skok podciśnienia w momencie gdy N97 jest aktywowany.
Wygląda więc na to, że N97 działa, nieszczelności w podciśnieniach też nigdzie nie widzę.

Podłączenie podciśnienia z silnika bezpośrednio pod gruszkę turbo powoduje powolne przesunięcie sztangi (trwa to kilka sek) prawie aż do śruby oporowej, ale zmiana ciśnienia jest bardzo niewielka - z 989mBar skacze do ok. 1020mBar.
Taki sam efekt jest gdy podniosę sztangę mechanicznie do oporu - ciśnienie wzrasta, ale bardzo niewiele.
Oczywiście powyższe testy przeprowadzałem utrzymując regulaminowe 1400 RPM.

Co powinienem dalej robić? Bo chwilowo pomysły mi się skończyły...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2022, 18:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Po prostu padła turbina mechanicznie. Ściągałeś węże z niej i patrzyłeś na wirnik ? Może urwało geometrię. Czasem kompem już nic nie sprawdzisz. Co pokazują logi dynamiczne z jazdy w grupie 003 i 008 i 011 bo na postoju to sobie możesz gazować do bólu, a turbina nie wstanie. Do tego turbiną steruje N75 nie N97.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2022, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ściągałem wąż od zimnej strony - wirnik się kręci, nie ma wyczuwalnych luzów. Z turbo nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki.
Logów dynamicznych jeszcze nie robiłem, natomiast sugerowałem się tym filmem https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY6Qo i tam na postoju na 1400RPM turbo dmuchało do 1200mBar (a u mnie 1020Bar). Zawór oczywiście masz rację N75, pisałem z pamięci i mi się pomyliły numerki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB