T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Multivan t4 problem z odpalaniem po nocy
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=18461
Strona 1 z 1

Autor:  Kur2 [ wtorek, 7 grudnia 2021, 09:56 ]
Tytuł:  Multivan t4 problem z odpalaniem po nocy

Witam. Mój multivan 2.5tdi 151km axg na zimnym silniku nie chce odpalać, długo kręci i dymi na biało śmierdzącym dymem źle spalonej ropy aż rozgrzeje się do 60 stopni C.

Można zobaczyć na filmie jak odpala tu : https://m.youtube.com/watch?v=WyU0lOG2jN4

Przebieg 430tys km, w moim posiadaniu ponad rok także bolączki zaczynam odkrywać, ale do rzeczy.

1. W zeszłym roku na zimnym kulał na 1 cylinder chwile po odpaleniu, ale zawsze zapalił nawet w największe mrozy, chwile poszarpało silnikiem.

2. 2 miesiące temu wymieniony kompletny rozrząd oraz zregenerowana turbina. Było ciepło to fajnie zapalał, teraz temperatury bliskie zera i jest problem z odpalaniem. Wrócił na poprawkę kąta wtrysku bo był za wczesny (35), teraz na vcds pokazuje eleganckie 55, jednak to nie rozwiązało problemu.

3. Sprawdzone i założone nowe świece żarowe, wszystkie grzeją jak powinny. Grzeją tylko końcówki czyli prawidłowo.

Auto dalej kuleje na 1 cylinder. W vcds brak błędów. Wszystko vcds pokazuje prawidłowe korekcje wtryskiwaczy, ciśnienia itp.

Może ktoś podpowie gdzie dalej szukać problemu? Wtryskiwacze? Może pompa?

Na ciepłym pali na dotyk. Nie ma spadku mocy, przerywania. Chodzi igła, nie kopci.

Autor:  niebieski-n2 [ wtorek, 7 grudnia 2021, 10:28 ]
Tytuł:  Re: Multivan t4 problem z odpalaniem po nocy

Patrzyłeś co się dzieje w 4 grupie na vcds. Rzeczywisty kąt odpowiada rządanemu??
I zobacz w BS w 4 grupie czy wogóle przestawia kąt.
Rozumiem, że auto jak się nagrzeje to jeździ normalnie?

Autor:  Sebakiller [ wtorek, 7 grudnia 2021, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Multivan t4 problem z odpalaniem po nocy

Też tak mam w 2.4D na zimnym pali podobnie jak Twój i jak go zgasze i zapale znowu to już pali od strzała. Teraz się zastanawiam czy to czasem nie jest przestawiony kąt wtrysku paliwa bo miałem wymieniany rozrząd i problem się pojawił po kilku miesiącach od wymiany, ale pytanie czy jak było dobrze na początku to po jakimś czasie mogło się coś przestawić ?. Świece nie sprawdzałem jeszcze. Trzeba sprawdzić czy czasem paliwo się nie cofa i czy pompa paliwa jest szczelna.

U mnie tylko kopci przy odpaleniu, a potem już przestaje.

Autor:  Kur2 [ wtorek, 7 grudnia 2021, 11:54 ]
Tytuł:  Re: Multivan t4 problem z odpalaniem po nocy

niebieski-n2 napisał(a):
Patrzyłeś co się dzieje w 4 grupie na vcds. Rzeczywisty kąt odpowiada rządanemu??
I zobacz w BS w 4 grupie czy wogóle przestawia kąt.
Rozumiem, że auto jak się nagrzeje to jeździ normalnie?



Film z vcds https://m.youtube.com/shorts/S6VFGdXhONk

Tak jak się nagrzeje chodzi normalnie, co więcej pierwsze odpalenie to długo kręci, zapala, od razu wyłączam i następne odpalenie jest dużo lepsze tylko kopci do osiągnięcia 60 stopni. To nie jest parująca woda z tłumika, śmierdzi źle spalonym paliwem.

Autor:  niebieski-n2 [ wtorek, 7 grudnia 2021, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Multivan t4 problem z odpalaniem po nocy

Na całkiem zimnym, odpal i zobacz czy trzecie okno pokrywa się z drugim w 4 grupie. Na biegu jałowym, bez "przegazowywań"

Autor:  Kenobi [ wtorek, 7 grudnia 2021, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Multivan t4 problem z odpalaniem po nocy

Sebakiller napisał(a):
Też tak mam w 2.4D na zimnym pali podobnie jak Twój

2.4D a 2.5 TDI to dwie inne bajki także nie mieszaj. W 2.4D to świece, świece, świece, kąt wtrysku, albo brak kompresji.

Co do AXG - jak parametry na VCDSie sa poprawne to na początek wtryskiwacze. Oczywiście podstawy czyli czy nie ma przy uruchamianiu powietrza w układzie paliwowym ( wężyk przy pompie jest przezroczysty i tam widać ), efekt taki sam jak przy złym kącie wtrysku lub braku świec żarowych ( choć świece przy sprawnym TDI to poniżej zera dopiero robi sie problem )
Film nic nie warty, poczytaj na forum o lagach statycznych - żadnego gazowania do tego zimny silnik. Podstawa to grupa 000 w nastawach podstawowych na ciepłym jeśli chodzi o kąt wtrysku na początek, dopiero potem bawimy się innymi odczytami.
Kur2 napisał(a):
Wrócił na poprawkę kąta wtrysku bo był za wczesny (35), teraz na vcds pokazuje eleganckie 55

Jeśli te cyfry oznaczają odczyt w grupie 000 to był za późny i to mocno.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/