T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2021, 08:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Witam
Mam problem ze swoją T4 2.5tdi 88km,może ktoś doradzi i podpowie o co tu chodzi..
Rano odpalam auto bez problemu jednak opdczas jazdy przez pierwsze jakieś 10 km auto szarpie przy spadających obrotach i czasami słychać taki dość głośny metaliczny stukot tak jak by auto chodziło na sucho bez paliwa,wtedy z tyłu w lusterku widzę za sobą taką siwo-niebieską chmurę dymu,samochód nie gaśnie,jak się zagrzeje pali na dotyk.
Czy to pompa wtryskowa,jak to sprawdzić? Filtry wymienine.
Pojechałem na Vag-a jednak wtedy auto akurat chodziło dobrze i w sumie nic sie nie dowiedziałem,wyskoczyły tylko jakieś 2 błędy
17957-zawór regulacji ciśnienia doładowania-wcześniej go odpinałem więc pewnie dlatego
17978-Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany.
Korekty wtrysków :
0.329
0,235
-0.282
-0.423


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2021, 17:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Niestety za mało danych aby coś konkretnie napisać. Korekcje w normie, błędy nie związane. Jaki kąt wtrysku, jaka dawka paliwa. Objawy jak przy zawieszającym sie wtryskiwaczu, a może zaworze N108 kąta wtrysku, a może jakieś zapowietrzanie się, a może .......


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2021, 19:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Więc od czego tu zacząć szukanie usterki?
Niestety ale jak zostawię auto w warsztacie to na 99% zasugerują regenerację pompy i wtryskiwaczy,a być może nie ma takiej potrzeby..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2021, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Odpal auto, wkręć na obroty jakieś 2500obr i stuknij we wtrysk sterujący. Jeśli obroty zafalują to do wymiany (chociaż wątpię aby to był winowajca).


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2021, 22:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Od znalezienia kogoś kto zrobi uczciwą diagnozę na początek, a nie wymianologię.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 listopada 2021, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Probbe041- wtryski były regenerowane jakieś 3 lata wstecz,ale spróbować nie zaszkodzi..
Kenobi - "uczciwy" to jest włąśnie słowo klucz :/,a może doradzi ktoś jakieś dobrego mechanika na śląsku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 listopada 2021, 12:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wytłumacz mi proszę jak był regenerowany wtrysk sterujący? :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 listopada 2021, 16:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Aha czyli tego wtryskiwacza rozumiem że się nie da zregenerować,..wtakim razie pozostałe 4 są po naprawie.
Sprawdzałem dzisiaj tą metode ostukiwania tego wtrysku na obrotach około 2500 ale jest bez zmian.
Dzisiaj rano jak wyjężdzałem znów to samo,przy odpuszczanie gazu lub wrzuceniu na luz czuć szarpanie lub jakby przerywanie silnika,na szczęście obeszło się bez tego głośnego stuknaia i chmury dymu za mną.Muszę to jakos ogarąc szybko bo obawiam się że silnik takich czkawek może za długo nie wytrzymać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 listopada 2021, 17:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Końcówkę i ciśnienia można zrobić ale czujnika położenia iglicy nikt nie wymieni.
Sprawdź proszę stan wtyczki idącej do nastawnika, jest na dole bloku w mocowaniu. Może pływa w oleju albo kable coś przegryzło.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2021, 09:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Wtyki wyglądają ok kable również,a można wypiąć tą kostkę i przesmarować preparatem do poprawy połączeń elektrycznych?
Tylko tak sobie myślę że gdyboy to był jakiś problem z elektryką to auto raczej by miało te obiawy przez cały czas,a jest tak że po około 10-15 minutach jazdy problem znika całokowicie auto pracuje wzorowo na każdych obrotach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2021, 09:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Panowie ,a co myślicie o płukaniu układu paliwowego np. środkiem Tec2000 lun LM..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2021, 20:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie zaszkodzi. Ja robiłem, przy mocno zanieczyszczonym układzie są efekty ale tylko jeśli problemy są związane z zasyfieniem. Mocy naprawczej zużytych lub uszkodzonych elementów środek ten nie posiada jak i każdy inny.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2021, 17:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Może wtryski leją i na zimnym to się uwidacznia, cięzko tak wróżyć na odleglość. Dymi na siwo jak zimny? W sumie to kiepska pora roku na ocenę dymienia...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 listopada 2021, 08:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Byłem w warsztacie gdzie były robione wtryski,jednak panowie nawet nie wyszli żeby spojrzeć pod maskę tylko z góry uznali że pompado roboty..ehh więcej mnie tam nie zobaczą.
Poszukam jeszcze jakiegoś warsztatu który zrobi czyszczenie układu wtryskowego(chemią-Tec2000) jak nie będzie poprawy wtedy pewnie będzie trzeba sięgnąć głębiej do portfela.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 stycznia 2022, 19:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Witam ponownie
Auto juz od kilku dni stoi u mechanika i niestety i on rozkłada ręce,żadnych błędów,auto jak się zagrzeje jezdzi normalnie..na zimnym podczas jazdy szarpie ,terkocze oraz puszcza kłęby dymu(niebiesko-szary).Jedyne co zauważył po podpięciu kompa to że kąt wtrysku bardzo skacze,moze ktoś miał podobny przypadek i udało mu się rozwiązać problem.Będę wdzięczny za każdą pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 stycznia 2022, 20:02 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Nie wiem czy pomogę,ale podobny problem miał mój kolega w audi A6-c4 2,5tdi 140km,to ten sam silnik R5
On robił wszystko żeby zdiagnozować problem,u Niego dodatkowo falowały wolne obroty na postoju, nawet zakładał moją(sprawną) pompę z t4,przekładał nastawniki,itp.. itd...
Mimo prawidłowej oporności,uszkozony okazał się wtrysk sterujący.
Po założeniu jakieś innej używki problem ustąpił.
Zawsze możesz spróbować,to nie jakieś wielkie koszty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 stycznia 2022, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Dzieki kolego Słowik,mechanik co prawda nie ma 100% pewności ale obstawia pompe,jest to mój znajomy więc raczej nie chce mnie zrobić w jajo,ustaliliśmy że pompa idzie na stół,jutro ją wytarga i w piątek wysyłka do Ożarowa.Mam nadzieję że diagnoza okaże się trafna i auto za 2 tgodnie wróci do mnie uśmiechnięte :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 stycznia 2022, 19:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Po wymianie uszczelniaczy na pompie auto przestało już kichać i terkotać więc teoretycznie usterka usunięta,jednak żeby nie było za kolorowo teraz co jakiś czas miga kontrolka świec żarowych,po wpieciu kompa pokazuje błąd nastawnika pompy
17970-Nastawnik dawki (N146)
P 1562 - 35-00 - górna wartość krańcowa
Auto jezdzi,ma moc,nie szarpie,nie dymi jak wcześniej,tylko ta kontrolka co jakiś czas sie zapala,..
Jak dobrze pamietam to kąt wtrysku ustawiony jest na 65,a dawka paliwa 4.4-4.6 i delikatnie skacze,może podjechać gdzieś na ponowne ustawienie pompy,co myślicie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 stycznia 2022, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ten błąd nie ma nic wspólnego z podstawową regulacja pompy. Występuje gdy nastawnik pompy jest uszkodzony, zasyfiony lub po jego rozebraniu ktoś źle ustawił napięcie RSW.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 stycznia 2022, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Co teraz,pompa do ponownego demontażu ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB