T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 08:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 kwietnia 2021, 16:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 czerwca 2014, 00:30
Posty: 27
Lokalizacja: KRK
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, to skąd się bierze różnica w stopniu sprężania pomiędzy ajt (19,5), acv (20,5) i ahy (19,5)? Dane wziąłem z książki Sam naprawiam.. Etzholda.
Bo mam zagwozdkę. W moim ajt rozleciały sie podpory korby, postanowilem wymienic na acv. Proponowany plan przewiduje kupienie bloku z tłokami i wtryskami od acv oraz uzbrojenie go w zregenerowaną moją głowicę z ajt oraz pozostałym osprzętem. Plus intercooler.
I zastanawiam się, czy jednak głowica acv nie jest inna.
Poza tym, czy aby uzyskac te 102 KM nie powinienem dac kompa od acv?
Skrzynie zostawiam, godząc się na jej krotkie przelozenia. Brak kasy na inną.
Czy intercooler podejdzie do głowicy ajt?
Inny stopień sprężania musialby wynikać z różnic w skoku tłoka albo wymiarach komory spalania, jak sądzę, czy różnic konstrukcyjnych.
Druga sprawa, czy skrzynia z ajt podejdzie do bloku acv?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 kwietnia 2021, 18:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Nie wnikając w szczegóły możesz spokojnie złożyć z tego jeden silnik.
Skrzynia podejdzie. IC też podejdzie oczywiście po dokupieniu mocowań. Aby było ACV to albo nowy program w twój komp albo komp od ACV.
Tak na marginesie jesteś pierwszym znanym mi przypadkiem, żę w AJT 88km też się śruby podpór wału potrafią zerwać.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 kwietnia 2021, 20:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tłoki miały inną komorę ale tym się nie przejmuj, składaj z dwóch szt, jeden silnik, wał zniszczyło czy jest cały, bo można dać do osiowania blok i wyremontować na swoim


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2021, 10:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 czerwca 2014, 00:30
Posty: 27
Lokalizacja: KRK
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Tłoki miały inną komorę ale tym się nie przejmuj, składaj z dwóch szt, jeden silnik, wał zniszczyło czy jest cały, bo można dać do osiowania blok i wyremontować na swoim

„Inna komora” może wynikać tylko z różnic w głowicy.

Chciałbym pociągnąć ten wątek, bo informacje z wątku „diesle” pozostawiają niedosyt.
Przede wszystkim interesuje mnie, czy faktycznie w acv jest wyższy stopień sprężania, czy to pomyłka w publikacji „Sam naprawiam..”?
Ile racji ma mój mechanik, ktory twierdzi, ze blok acv jest lepszy od bloku ajt?

Z poszukiwań mojego multivana zapamiętałem, ze tylko o acv pisano „pancerna jednostka”, „milion kilometrów”.

No i teraz stoi przede mną zadanie złożenia silnika acv z bloku po silniku acv i osprzętu silnika ajt.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2021, 13:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Głowice są te same , a głównie mniejszy stopień sprężania miały silniki mocniej doładowane (mocniejsze) AXG i to wiązało się że w teori on miał przez to zwiększoną wytrzymałość, AJT i ACV powinny mieć te same tłoki, a co do silników i ich wytrzymałości to każdy jest tak samo pancerny kwestia tylko jak się dba o silnik, a teraz wracając do pytania to składał bym na tłokach z większą komora spalania mniejsze CR , gdyż taki silnik miał by większy zapas mocy do wykrzesania z siebie.


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB