T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 01:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lutego 2021, 15:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2021, 19:39
Posty: 17
model: Syncro
silnik: 2.5 TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć,

Od niedawna jestem (narazie) szczęśliwym posiadaczem T4 Syncro. Auto jeździło do 2013 w Belgijskiej policji i później wycieczkowo po Europie.
Na liczniku 430 tys KM. Będę wysyłał go na pełen przegląd, żeby sprawdzić co w nim dokładniej siedzi i jakie ma problemy żeby uniknąć niespodzianek na trasie. Poprzedni właściciel niestety nieco go zaniedbał i ostatnio znana mu naprawa to wymiana rozrządu 70 tyś temu.

Przy pierwszym podejściu do mechanika już pojawiła się zagadka bo nie był w stanie ustalić co to za silnik ;) Spodziewał się ACV z intercoolerem na górze a zastał to co na zdjęciu. Po przeszukaniu forów to najprawdopodobniej AXL produkowane od 2002 do 2003 roku.

Jak ten silnik ma się do pancernego ACV i które elementy oprócz intercoolera różnią go od niego?

Pytam ponieważ auto będzie jeździło po Europie i zależy mi na dostępności części w razie konieczności napraw, a jeżeli AXL posiada inne komponenty to na wyprawę zabierałbym ze sobą kilka ciężej dostępnych części zamiennych.

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lutego 2021, 15:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Różne od ACV jest:
- turbina ze zmienną geometrią = także jej sterowanie czyli podciśnienie ( mniejsza niż w AXG )
- cały dolot jak w wersji z silnikiem 151km AXG
- oczywiście ECU silnika z innym programem
- całość montowana tylko w Syncro
Reszta to samo.
Jest gdzieś na forum cały temat o tym


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lutego 2021, 08:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
Każdy z silników jest pancerny, tylko wszystko zależny od tego jak go eksploatowano czy wymiany były robione na czas itp.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2021, 07:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Kolektor wydechowy też taki jak w 151 i downpipe z łącznikiem elastycznym. Silnik dużo lepszy do syncro niż acv. AXL dużo mniej pali i nie trzeba go tak kręcić. Dużo lepszy moment obrotowy. Lepiej się też go tuninguje. Robiąc mapę nawet na 140 KM nie dymi właśnie ze względu na to że ma duży ic i duże turbo.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB