T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 15:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 sierpnia 2018, 22:31
Posty: 2
model: T4 doka
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Szukam warsztatu lub magika, który ma sprzęt do wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy. Rok 1994.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 stycznia 2021, 16:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Łatwiej byłoby coś doradzić jakbyś powiedział gdzie szukasz mechanika.

Po wtóre wymianę uszczelniaczy w 2,4 przeprowadzi każdy mechanik :)

I kolejna sprawa to nie przeceniaj roli uszczelniaczy zaworowych, jeżeli chla Ci olej, to obawiam się że wymiana samych uszczelniaczy pomoże jak umarłemu kadzidło. Są silniki, które w ogóle nie mają uszczelniaczy zaworowych i jakoś litrów oleju nie chlają ;)))


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 stycznia 2021, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
silników bez uszczelniaczy jest garstka, a akurat przez nie silnik potrafi i to bardzo dużo wychlać oleju


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Ostatnio edytowano poniedziałek, 1 lutego 2021, 08:26 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
nie ma potrzeby cytować w całości post znajdujący się bezosrednio nad Twoim i na który odpowiadasz



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: ROMEK3 (poniedziałek, 1 lutego 2021, 08:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lutego 2021, 02:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Możesz rozwinąć, bo chętnie się czegoś nowego dowiem (serio piszę), bo z moich skromnych doświadczeń wynika, że wymiana samych uszczelniaczy na pobór oleju nie pomaga nic, albo niezauważalnie.
Miałeś taki przypadek, że auto brało powiedzmy 1l/1000km, a po wymianie samych uszczelniaczy np. setkę?

Z moich doświadczeń wynika, że w zużytych silnikach pobór oleju idzie głównie przez pierścienie. Jak miałem przypadek że szło po zaworach(trzonki całe oblepione nagarem), to same uszczelniacze pomogły na chwilę, bo problem był w wyhuśtanych prowadnicach zaworowych.

Jak dopytywałem ludzi, którzy w mechanice już trochę siedzą, to pojawiały się podobne opinie, że wymiana uszczelniaczy to zwykle życzeniowe myślenie klienta, że może uda się wskrzesić trupa za czapkę gruszek ;)


Ostatnio edytowano poniedziałek, 1 lutego 2021, 08:27 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
nie ma potrzeby cytować w całości post znajdujący się bezosrednio nad Twoim i na który odpowiadasz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 lutego 2021, 14:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co do uszczelniaczy różnie bywa, ale to akurat jest kwestia danego silnika bo jak słusznie zauważyłeś przez zużyte prowadnice zaworowe szybciej zużywają się uszczelniacze, ale wymiana na pewno pomaga i czy na chwilę u mnie ponad 50 tyś było dobrze a prowadnice śmietniki więc bardziej chodzi o to jakie ktoś założy i czy je dobrze założy a mechanikom się nie chce tego robić na silniku bo jest z tym trochu zabawy, i dlatego wolą ściągać głowicę bo i pieniądze lepsze


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 marca 2021, 12:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 3 sierpnia 2018, 22:31
Posty: 2
model: T4 doka
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Sorry za błyskawiczną odpowiedź :D Zapomniałem, że zadałem to pytanie i szukając dzisiaj odpowiedzi na swoje pytania trafiłem na swój post :P Problem nadal jest ten sam. Wcześniej auto jeździło na 15 w40. Brał ok. 1l na 1000 km. Od zakupu dymi na niebiesko, ale jedynie przy odpalaniu przez chwilę, potem nic nawet pod obciążeniem i jazdą pod górę. Założyłem, że to uszczelniacze zaworowe i zrobiłem test. Przeszedł cały chemiczny remont silnika czyli płukanka + zestaw Liqui Molly, a następnie został zalany 10w40. Silnik zaczął chodzić 100 razy lepiej i ciszej. Oczywiście znikanie oleju pozostało, ale co ciekawe w tej samej ilości. Z uwagi na znacznie mniejszą gęstość oleju mogę chyba na 100% powiedzieć, że problemem nie jest zużyty silnik, a jedynie uszczelniacze. Jutro chcę wymienić olej i zastanawiam się czy nie przejść na 5w50 lub 10w60. Nie wiem tylko czy takie oleje wpłyną pozytywnie na uszczelnienie uszczelniaczy czy raczej nie ma to związku bo skoro nie kopci w czasie normalnej pracy to może jest to bez sensu. Tak czy inaczej spróbuję. Wracając do tematu mieszkam w Kotlinie Kłodzkiej na Dolnym Śląsku. Jeżeli ktoś sam je kiedyś wymieniał to prosiłbym o wskazówki jakie narzędzia są do tego potrzebne i jak się do tego zabrać. Może jakiś film na YT? Szukałem, ale nie znalazłem. Z góry dzięki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB