T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 grudnia 2020, 21:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Witam wszystkich
Piszę bo planuje remont silnika AHY. Jako że Zakupiłem drugi silnik z zerwanym paskiem rozrządu i jego planuje wyremontowac i dopiero przełożyć do swojego auta które cały czas użytkuje. . Pierwsze co planuje to głowica do zdjęcia i jej remont.
Później sprawdzenie tłokow ,pierścieni ,panewki itd.
Mam jeszcze taki pomysł żeby zrobić głowice i ją założyć żeby sprawdzić ciśnienie bo może reszta w tym silniku jest ok.
Mechanik mi doradza że jak jest silnik na wierzchu to żeby wszystko zrobić ale po mojemu jak tylko głowica będzie walnięta a reszta sprawna to po co wymieniać jak to jest na oryginale.(panewki na 100,% będę zamieniał na te z AXG)
Ale głównie piszę bo nie jestem pewny które części silnika AHY różni się od zwykłego 102km np.ACV?
Bo w zamiennikach większość części podają takie same do AHY co do ACV a coś kiedyś czytałem że w AHY są wzmocnione wnętrzności jak i jakieś dodatkowe kanaliki olejowe.
I nie wiem czy części najlepiej oryginalne kupować czy są godne zamienniki? Oczywiście jak są to jakiej firmy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 grudnia 2020, 22:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Szukaj orginalu, jesli tylko gdzieś dostaniesz. Ja bym robil tylko to co wymaga naprawy. Reszte zostawiłbym w częściach ktore zjechało z taśmy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 grudnia 2020, 23:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
A to problem jest z dostępnością części w serwisie? Nie ma pierścieni, panewek czy czego?
Dzisiaj zdjołem głowice. Większość zaworów krzywa lub nawet wszystkie. Martwi mnie wałek i tłok. Z wałkiem nie wiem czy może coś się stać przy zerwaniu paska ale na krzywkach (ich czubkach i tylko na krawedziach) widać takie delikatne sklepanie ale nie wiem czy to jest tak w oryginale czy po prostu to zdarzyło przy zerwaniu.
A w tłoku delikatnie odbił się zawór , nie pękł ale jest delikatna wgniotka.i nie wiem czy to coś przeszkadza przy użytkowaniu czy to jest do wymiany.
Nie wiem czy na zdjęciu będzie to widoczne ale zdjecia podsyłam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 grudnia 2020, 08:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na tłoki gwarancji nikt nie da, że wytrzymają kolejne X tysięcy po tym zdjęciu. Wałek na moje oko wygląda na przytarty co jest dziwne w tym silniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 grudnia 2020, 23:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Po uderzeniu tloka w zawory potrafi skrzywic korbowod, mialem taki przypadek okolo pol roku temu, w mojej obecnosci na wolnych strzelil rozrzad, na jednym tloku mocniej niz na pozostalych odbily sie zawory, wyjelem korbe i wzrokowo juz bylo widac ze skrzywiona . Inny przypadek to taki ze na goracym silniku i obrotach strzelil rozrzad, odbicia na tlokach, tloki wyjelem i na dwoch zacisnelo pierscienie. Walek bedzie chodzil, mozna liznac papierem 2000


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 grudnia 2020, 23:52 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Tak na marginesie jakbyś mial gdzies niepotrzebne stopki od walka rozrządu to chętnie zakupie. Pisać proszę na prywatne wiadomości PW.
Odnośnie oględzin wzrokowych to najlepiej abyś pomierzył z nieuszkodzonymi żeby ci później zawory nie klepały.
Tez mam silnik po zerwanym pasku do roboty ale nie mam czasu tego zrobić. Mam wałek bardziej stargany i nie wiem co z nim zrobic,chyba gdzies to napawaja. Tylko koszt pewnie większy od kupna używki.
Kolega Norbert z Wrześni ma w okolicy mechanika co dobrze robi i na częściach z ASO. Mogę ci namiar podrzucić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 11:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ale wiesz, że te stopki są niewymienne? Trzeba potem osiować głowicę jak je zmienisz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 21:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Głowica zawieziona do szpecą od auto szlifu. Ma ją przejrzeć, sprawdzić i wymienić co potrzeba. Wałek dałem w komplecie bo nawet nie chcieli żebym go rozkręcał tylko przywiózł wszystko. Robią podobno na dobrych częściach i opinie mają dobre więc chyba będzie git. Podobno te stopki też mogą szczelic przy zerwaniu ale te wyglądaj na całe. Ja myślałem że w tych stopkach są panewki i na nich pracuje wałek . Wałek jakiś lepzzy zamienniktez nie jest strasznie drogi bo kosztuje ok 500-600zł. Jeśli chodzi o stopki z tego silnika to nie sprzedaje bo nie będę rozkompletował silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2020, 00:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Probe041 napisał(a):
Ale wiesz, że te stopki są niewymienne? Trzeba potem osiować głowicę jak je zmienisz

Tak sie domyślałem, to w takim razie trzeba kupić komplet i dać do fachowca aby wyosiował wałek ?
Bo chyba wałek trzeba wyosiować i to miałeś na myśli ?
Czy sa w ogóle gdzieś dostępne jako nominał ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2020, 21:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
U mnie wałek okazał się krzywy i jest do wymiany. Zamienniki zaczynają się od 250zł ale za taki podziękowałem a najdroższy/lepszy jaki mieli to kosztuje 490zł marki Kolbenschidt. Zamawiłem u nich bo tak to oddają mi gotowa głowice do założenia. Odbiór będę miał w przyszłym tygodniu.
U mnie okazało się że są do wymiany wszystkie prowadnice,uszczelniacze, popychacze a zaworów 6szt do wymiany. A firmy jakie zakładają i polecają które pamiętam to szklanki INA, zawory i prowadnice Freccia włoskie a uszczelniacze chyba Reinz. Ogólnie remont głowicy że sprawdzeniem 990zł plus wałek 490zł.
Uszczelki i śruby będę brał Elringa tylko nie wiem jak jest z tą grubością uszczelki pod głowicą. W starej był jeden otwór, ale nie wiem czy teraz brać z dwoma czy trzema?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2020, 22:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Kolbenschmidt dobra firma, reszta czesci tez markowo jak najbardziej ok. Ja po planowaniu glowic zakladam najgrubsze o ile do danego silnika wystepuja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2020, 12:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 października 2020, 07:10
Posty: 37
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Przy odbiorze głowicy, spytaj ile musieli ją z planować. Od tego uzależnisz dobór uszczelki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2020, 14:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 47
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Uszczelka pod głowice jest dobierana od odległości wystawania tłoka a nie od tego ile jest splanowana głowica.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2020, 22:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
mati1 napisał(a):
Uszczelka pod głowice jest dobierana od odległości wystawania tłoka a nie od tego ile jest splanowana głowica.

Czyli jak to się robi? Możesz to wytłumaczyć lub masz jakieś instrukcje?
Bo przyznam że nie mam pojęcia.
Zapytam jeszcze jakie są skutki założenia za wysokiej uszczelki i na odwrót czyli splanowa głowica a uszczelka nominał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 grudnia 2020, 04:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 47
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżeli nie będziesz planował bloku i wymieniał tłoków to załóż taką jak miałeś. Popatrz sobie na ofertach z uszczelkami np Erlinga jest podany wymiar wysuniecie tłoka, ustawiasz każdy tłok w gmp i mierzysz ile wystaje ponad płaszczyznę bloku i od największej wartości dobierasz uszczelkę. W tym silniku planowanie głowicy nie zmniejsza komory spalania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 grudnia 2020, 07:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dokładnie jak mati1 pisze.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 stycznia 2021, 21:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Miałem trochę przestoju ale remoncik rusza powoli do przodu. Teraz mam odebrany cały dół silnika od szpeca od szlifu. Cylindry zostały honowane i zrobiona została plaszczyzna bloku. Wał został tylko spolerowany .Tłoki są w porządku .Korby sprawdzone i też są Ok.
Pierścienie dali mi z firmy Prima a panewki Kolbenschidt. Za wszytko z częściami wyszło 1180zl.
Dopiero jak zobaczyłem że Prima to jakaś polska firma to chyba je wymienię na inne, może na oryginały tylko nie wiem ile kosztują a mogłem dzisiaj zapytać w serwisie bo zamawiałem śruby do korb i wału.
Najlepsze jest to że dopiero jak myłem silnik to zauważyłem że to jest silnik AXG a nie AHY taki jaki mam, ale to chyba nie przeszkadza w niczym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 stycznia 2021, 11:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pierścienie Prima są bardzo dobre nie ma co ich zmieniać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 stycznia 2021, 19:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Są tak dobre że u siebie w aucie byś je włożył? Bo jak kojarzę to jesteś mechanikiem a ja robię autko dla siebie i mam nadzieję że na lata
a się nie znamk . Tylko jak widzę made in Poland to od razu lampka mi się zaświeciła


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 stycznia 2021, 21:43 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Wyczuwam uprzedzenie (może się mylę ) co do krajowych produktów ,a wiele marek ''zagraniczne'' brzmiących to rodzimy produkt np.marka odzieżowa 4F ,czy firma motoryzacyjna Wielton ( naczepy) tak że myślę że jeśli chemik211 stwierdza że jest OK ,to tak jest, nie pisał by jeśli by nie wiedział , bo stracił by wiarygodność ,takie moje zdanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB