T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 10:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2020, 20:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 29 maja 2020, 11:54
Posty: 3
model: Transporter syncro
silnik: 2.4 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam szanowne grono.
Pytanie pewnie dziwne, ale co tam. Posiadam T4 2,5 tdi syncro, auto będzie przebudowywane na kampera. I zrodził się pomysł by maksymalnie uprościć budowę auta by dało się go naprawić gdziekolwiek. Dlatego myślę czy nie zamienić silnka na 2,4d który jest prostszy.
Ktoś to przerabiał? Jest to w ogóle możliwe? Co trzeba przełożyć?
Pozdrawiam
Olek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2020, 21:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
To jest taki pomysł jak zamiana żywej baby na gumową lalę.
Kompletnie bez sensu


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2020, 21:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak najbardziej wykonalne tylko trochę bez sensu no chyba że jazda po odludziu to faktycznie dobry pomysł,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: złomek (niedziela, 1 listopada 2020, 22:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2020, 21:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Wbrew pozorom dzięki temu, że TDI jest diagnozowalny kompem jest łatwiejszy w naprawie niż 2.4D bo w 90% przypadkach od razu po podpięciu wiesz co jest nie tak. Do tego 2.4D w syncro i zabudowie kamperowej długo nie pociągnie, a jest o wiele mniej wytrzymały niż TDI. Do tego wbrew pozorom w T4 sam silnik jaki by nie był jest najmniej awaryjnym elementem w przeciwieństwie do reszty gratów, a tu już nie ma różnicy czy 2.4 czy TDI wymiana i naprawa tak samo skomplikowana. Twój wybór.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: złomek (niedziela, 1 listopada 2020, 22:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2020, 22:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 29 maja 2020, 11:54
Posty: 3
model: Transporter syncro
silnik: 2.4 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za zainteresowanie, rozumiem że taka zamiana jest zupełnie bez sensu, 2,5 tdi wcale nie jest tak bardzo skomplikownay w porównaniu do 2,4, tak rozumie Wasze wypowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2020, 07:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Dobrze rozumiesz, ja tylko powtórzę. Nie rób tego. Pozdrowienia


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2020, 15:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Masz najlepszy silnik jaki był w t4 , zawróć ze złej drogi .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2020, 17:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Poczytaj na temat silników ,bo są opisane, który jest lepszy . Każdy będzie swojego bronił.
Powiem tyle ,że przez 17 lat nie robiłem prawie nic w 2.4 AAB i naprawdę nie miał lekko.
Może nie jest szybki ,ale przez swoją prostotę naprawisz go sam.
viewforum.php?f=29


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2020, 21:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
złomek napisał(a):
2,5 tdi wcale nie jest tak bardzo skomplikowany w porównaniu do 2,4, tak rozumie Wasze wypowiedzi.
Moim zdaniem jest znacznie bardziej skomplikowany ALE ma komputerową diagnostykę i jak się weźmie w trasę komputer i kabel diagnostyczny to w zasadzie od razu wiadomo co mu jest.
Ja bym na Twoim miejscu dojeździł to co masz i dopiero jak silnik będzie bliski oddaniu ducha to wtedy dumał co dalej. Mam odwrotnie, jeżdżę turystycznie po zadupiach (co prawda bez syncro ale także po podłożach mu bardzo biskich) i póki mnie mój 2.4D ciągnie (ponad 624kkm przebiegu) to nie szukam nic innego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2020, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Chociaż sam jeżdżę 2,4 i jestem jego olbrzymim fanem, to również odradzam taki swap. Zamiast męczyć się z wymianą, lepiej poświęć parę godzin na remont i diagnostykę swojego silnika i osprzętu - to gwarancja niezawodności, a nie legenda.

Podstawą niezależnie czy to w 2,4 czy w 2,5 to dobrze zrobiony rozrząd i sprawdzone zregenerowane wtryski. Jeżeli to masz zrobione, to regulator napięcia i pasek osprzętu na zapas do schowka i można jechać choćby do Władywostoku :)

Moim zdaniem liczenie na to, że w trasie uda Ci się usunąć niespodziewaną usterkę bez wizyty w warsztacie jest mocno naiwne, a do tego lista części zapasowych i narzędzi będzie tak długa, że musiałbyś ciągnąć to na przyczepce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB