T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 października 2020, 15:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kochani, użyłem oczywiście szukajki, jakieś sugestie w kierunku odpowietrzenia baku są, ale może ktoś juz to przerabiał i ma konkretne wnioski

1. Po zatankowaniu (obojętnie czy pod korek czy do pierwszego odbicia) w kabinie robi się "duszna atmosfera"
2. Nie jest to ostry zapach ropy jakiego dwukrotnie doświadczyłem przy pęknięciu gumowych wężyków przelewowych przy wtryskach, ale też nie ma to nic wspólnego z tym co wylatuje z rury wydechowej
3. Na wszelki wypadek bylem u znajomego tłumikarza i on wykluczył jakiekolwiek przedmuchy z wydechu
4. Przy byle katarze (np. siennym) w zasadzie nic nie czuć, ale negatywnie wpływa to na samopoczucie, na co radykalnie pomaga otwarcie okien.
5. Im mniej paliwa tym lepiej, przy 1/4 zbiornika w zasadzie zjawisko zanika (bez względu na to czy jest czy nie ma grzania w kabinie)
6. Mam wrazenie ze ten "czad" zbiera się jakoś w airboxie i intensywniej jest dawkowany przy nadmuchu na nogi, ale są także jego wzmożenia przy wolnobieżnych manewrach (np na ciasnych rondach)
7. Zapach boryga z cieknącej nagrzewnicy znam i to nie to
8. Zapach raczej leci z kratek, włączenie klimy sprawia wrażenie złagodzenia "duszności", ale także łagodzi sprawę danie nadmuchu na 4-ty bieg i na górne kratki (tak jakby się ten "czad" rozcieńczał w nadmiarze świeżego powietrza)
9. Filtr kabinowy (zwykły papierowy) ma 4000 km i miesiąc z leciutkim okładem

Cale szczęście sezon na podróże minął ale coś bym z tym zrobił bo wzdragam się na samą myśl o jakimś dalszym wyjeździe Teczką :shock:

Co byście radzili sprawdzić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 października 2020, 17:51 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Piotrze nie wiem czy dobry kierunek obrałem ze względu na Twoje info dotyczące paliwa , ale może masz grzyby na parowniku klimy ,myślę że
zrobienie otworu za wentylatorem w plastiku obudowy nagrzewnicy od spodu za schowkiem i wprowadzenie kamery inspekcyjnej rozwieje ten kierunek mojego myślenia .Po całym zabiegu ów otwór można zalepić nawet jakąś poxyliną


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 października 2020, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Januszu, kamerę do smartfona sobie na 150% kupię, bo wreszcie odpowiedzialnie odczytam kod skrzyni biegów, ale:
1. ok roku temu czyściłem całego airboxa, a parownik był wykrecony i czyszczony specjalną chemią karcherem na stanowisku w warsztacie od chłodnic
2. nie wyjaśnia to zależności aromatu od piziomu paliwa

Ale może zafunduję sobie ozonowanie, bo jednak reakcja organizmu jest podobna jak na grzyba piwniczno-ściennego, zwanego domowym,


Ostatnio edytowano czwartek, 22 października 2020, 03:34 przez Adampio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 00:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Uszczelka pod nakrętką w zbiorniku paliwa do sprawdzenia. Może jest już zmurszała.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 03:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Da sie to zrobić przez rewizję w podłodze szoferki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 07:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tak



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Adampio (czwartek, 22 października 2020, 09:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 15:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Albo ktoś zaglądał tam i nie skręcił tego jak trzeba.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 17:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jedyne co było robione przy baku to wwiertka z rurką paliwa do suchego. webasto. A to łatwo skontrolować. Może sie obluzowała.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 19:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 sierpnia 2019, 11:50
Posty: 32
Lokalizacja: Czerwone Zagłębie
model: T4
silnik: 1,9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Adampio napisał(a):
Januszu, kamerę do smartfona sobie na 150% kupię, bo wreszcie odpowiedzialnie odczytam kod skrzyni biegów, ale:
1. ok roku temu czyściłem całego airboxa, a parownik był wykrecony i czyszczony specjalną chemią karcherem na stanowisku w warsztacie od chłodnic
2. nie wyjaśnia to zależności aromatu od piziomu paliwa

Ale może zafunduję sobie ozonowanie, bo jednak reakcja organizmu jest podobna jak na grzyba piwniczno-ściennego, zwanego domowym,




Nie zafunduj sobie ozonowania, tylko generator ozonu, mam kilka,i kilka już ich zrobiłem.
Przydają się nie tylko w aucie ale i w domu.

gotowy generator z Aliex https://pl.aliexpress.com/item/4001173837482.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7b021248RrLY9Z&algo_pvid=f70cf434-791e-463a-90de-a3cdb5083d72&algo_expid=f70cf434-791e-463a-90de-a3cdb5083d72-19&btsid=0b0a0ae216033874856174577e0218&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

lub wersja zrób to sam:
generator z ali za ok. 50 zł - https://pl.aliexpress.com/item/1005001343385855.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7b021248RrLY9Z&algo_pvid=f70cf434-791e-463a-90de-a3cdb5083d72&algo_expid=f70cf434-791e-463a-90de-a3cdb5083d72-26&btsid=0b0a0ae216033874856174577e0218&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

wentylator z Obi za 20 zł, kratka za 7 zł i rura za 10 zł, jakiś przewód z wtyczką to już się w garazu znajdzie.
https://www.obi.pl/wywietrzniki-zewnetrzne/vents-wentylator-osiowy-100-colibri/p/5735790
https://www.obi.pl/kratki-wentylacyjne/vents-kratka-wentylacyjna-sr-100-mm-biala/p/5258744
https://www.obi.pl/kanaly-i-zlaczki/vents-kanal-wentylacyjny-sr-100-mm-dlugosc-50-cm/p/5258736

I w cenie 1 lub 2 ozonowań w zakładzie masz swój własny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 23:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To jest pomysł. W tym DIY wsadzamy te niebieskie plyty w rurę przez boczne wycięcie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 października 2020, 16:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 sierpnia 2019, 11:50
Posty: 32
Lokalizacja: Czerwone Zagłębie
model: T4
silnik: 1,9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Rura ma 50 cm, skracasz ją na 30 cm. Wiercisz w niej 3 otwory, 2 by przykręcić do niej generator z płytkami a 3 by wprowadzić przewód zasilający.
Włącznika nie stosuję, nie ma takiej potrzeby. Z boku rury wkładasz na wylocie kratkę a na wlocie wentylator, całość przewodów na 1 kostce w środku łączysz - wejście zasilania i wyjście na generator i wentylator, zwróć uwagę by przewody nie obcierały, zatrzymały wentylatora. Czasami się zdarza, że generator nie mieści się w rurze o np 2 mm, to odkręcasz górną płytkę, skracasz dystanse między płytkami, skręcasz i już się mieści :)
Pierwsze sztuki robiłem na 5 g ( 5000 mg ), potem 10 obecnie robię na 15 lub 20 mg.
W przypadku, takich które mają pompę powietrza, czyli wylot ozonu jest wężykiem, te się świetnie sprawdzają do ozonowania lodówki, zmywarki, kasków motocyklowych czy butów.
Nawet pranie jest łatwiej uprasować, gdy jest wy-ozonowane :)
No i w obecnych czasach również warto odświeżyc powietrze w mieszkaniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 października 2020, 16:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Śmieciara już jedzie. Chcecie sobie dyskutować o ozonatorach to do Hyde Parku zapraszam.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 grudnia 2020, 00:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wracam do tematu, bo ku mojemu zdumieniu zlokalizowałem miejsce skąd dobywa się opisywany na wstępie aromat.
Jest nim wylot do kabiny dolnej nagrzewnicy :shock:
Mimo, że wiatrak dmuchawy stoi, to chyba marna uszczelka drzwi przesuwnych umożliwia podczas podmuchy w kratkę wlotową na progu i w konsekwencji wydmuchy do kabiny. Trudne to było do wykrycia, bo inspekcja na postoju i przy otwartych drzwiach wskazywała co prawda na lekki smrodek z otworu w podłodze, ale nie był on wyczuwalny już z odległości pół metra.
Wykryłem drania, gdy tak absolutnie dla świętego spokoju zatkałem szczelnie wylot podłogowy nagrzewnicy złożoną na czworo szmatka to wycierania szyb, dociśniętą do podłogi kratką i jej wkrętami. No i nieoczekiwanie... z miejsca przestało śmierdzieć <szok>, i to całkowicie bez względu na stan paliwa w zbiorniku <bezradny> Kilka razy specjalnie lałem pod korek, a tu nic a nic

Nie mam żadnego pomysłu, co konkretnie smierdzi i pozostanie mi się chyba przeprosić z teorią grzyba, o czym szerzej napiszę po jutrzejszych dodatkowych testach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB