T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 09:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 października 2020, 14:17
Posty: 3
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Stałem się nowym posiadaczem T4 , 2.5 TDI , 88 km 2003 r. Niestety samochód nie posiada mocy. Po zdiagnozowaniu VCDS , pokazuje błąd p1538 , zwarcie/przerwa N109 do masy . Sprawdziłem zawór i ktoś podłączył pod niego zewnętrzne zasilanie 12 V osobnym kablem. W wyniku czego samochód odpala i jeździ ( brak mocy) . Po odpięciu tego " sztucznego" kabla z zaworu , auto nie odpala. NA fabrycznym kablu zasilającym zawór N109 (biało/czarny ) brak napięcia. Wymieniłem przekaźnik pod kierownicą 109 , bez zmian. Przedzwoniłem kabel od zaworu N109 , do wtyczki sterownik, przejście jest . Napięcia brak ! Co dalej mogę sprawdzić ? Być może są jakieś typowe bolączki ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 października 2020, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 października 2020, 14:17
Posty: 3
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Usterkę udało rozwiązać się samodzielnie. Ze sterownika pod pinem sterującym elektrozawór w pompie wtryskowej nie było napięcia. Postanowiłem wymienić sterownik na inny . Napięcie na kabel powróciło , a błąd zniknął . Samochód odzyskał wigor. Nie wiem dlaczego , ale większość osób twierdziło ,że z tym błędem samochód po prostu nie odpala i to wszystko. Dlaczego u mnie było inaczej , czy jednak błąd zaworu N109 może wpływać na brak mocy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 października 2020, 16:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Sam napisałeś, że po odpięciu " lewego " zasilania N109 nie odpalał więc wszyscy co tak mówili mieli rację. Skoro pin w ECU był uszkodzony to komp nie widział tego zasilania i siedział w trybie awaryjnym mimo, że silnik odpalał - nie jesteś pierwszy który tak miał przy próbach druciarstwa. Tak już jest w TDI, to nie mechaniczny klekot gdzie można sobie robić obejścia zaworu odcinającego który jest sterowany tylko stacyjką.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB