T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 sierpnia 2020, 05:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lipca 2020, 21:00
Posty: 3
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć, od tygodnia mam t4 do celów podróżniczych :P tak jak w tytule silnik 2.4D. Zauważyłem znaczny pobór prądu podczas postoju (zgaszony silnik, pogaszone wszystkie lampki itd.) Zmierzyłem pobór, wynik oszałamiający- 1 amper. Zacząłem szukać i znalazłem winowajcę. Przekaźnik nr. 38, z tego co wyczytałem odpowiada on za dodatkowy obwód płynu chłodniczego? Sam przekaźnik sprawny, rozebrałem go, samochód się nie gotuje, nie wywala płynu. Po zgaszeniu gorącego silnika wiatraki działają te kilka sekund. Na desce wskaźnik temperatury jest "martwy", nie działa. Kiedy woda się za grzeje i zrobi się kilkadziesiąt kilometrów czerwona dioda od wody na desce rozdzielczej miga- nie zauważyłem konsekwencji kiedy się zapali a kiedy nie. Gdzie szukać problemu z ucieczką prądu? Czy tym dodatkowym obiegiem steruje pompka? Czy może to być kwestia termostatu? (W to wątpię). Jak sprawdzić sprawność tego obiegu? Planuję zrobić test wypięcia bezpiecznika z nad przekaźnika 38 i zobaczyć czy wiatraki są też sterowane z tego przekaźnika (również nie chce mi się w to wierzyć) Za wszystkie informacje z góry dziękuję, jeśli temat już jest znany i wałkowany to proszę o podesłanie linków :D

Jeżeli to zmienia światło na sprawę to rocznik 1993


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 sierpnia 2020, 11:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jeśli chodzi o przekaźnik od dodatkowej pompki, to znaczy że zwalony jest czujnik bimetaliczny załączający tę pompke (1/2 czujnika czteropinowego na plastikowym króćcu bloku silnika), bo ten przekaźnik jest na postoju zwarty i zasilanie pompki zależy od stanu (zwarty/rozwarty) tego czujnika a ten stan zależy od temperatury wody w układzie chłodzenia.
Żeby pompka elektryczna nie pracowała gdy pracuje mechaniczna pompa wody to cewka tego przekaźnika dostaje plusa gdy kręci się alternator i w konsekwencji styki robocze przekaźnika się rozwierają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 sierpnia 2020, 14:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lipca 2020, 21:00
Posty: 3
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za informacje! Działam i naprawiam, jak będę miał jeszcze pytanko zwrócę się ponownie! :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 sierpnia 2020, 07:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja tylko dodam ten link.https://t4-wiki.de/wiki/Pumpe_V51_(K%C3%BChlmittelnachlauf)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB