T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 17:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 lutego 2017, 21:41
Posty: 16
model: T4
silnik: 1.9td

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam problem z mechanikiem

Kupiłem silnik po kapitalnym remoncie 1.9 TD ABL na podmiankę w którym była wkręcona śruba. Silnik przyszedł do mechanika na palecie.

Wszystko ok, zrobiłem 1000 km wymieniłem olej zrobiłem następne 1000 i w pewnym momencie na wolnych obrotach tak jakby ktoś mnie uderzył delikatnie w zderzak - silnik zgasł koło (nie znam poprawnej nazwy) od wału które napędza rozrząd urwało się i wyprzedziło auto.

Wszystkie paski wisiały, okazało się że śruba była urwana. Leżała na ulicy . Mechanik u którego kupiłem silnik tłumaczy że zawsze koło + śruba powinna być nowa i po drugie prawdopodobnie za mocno dokręcili bo te śruby ciężko urwać, mechanik który składał mówi że wkręcił śrubę która była w silniku i że to zmęczenie materiału - nie chce wziąć odpowiedzialności.

Jak to jest z tą śrubą bo nie wiem co teraz mam zrobić czy się sadzić czy co ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 21:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja się nie znam, ale na tyle długo już na Forum jestem żeby dowiedzieć się, że ta śruba to jest jakaś fabryczna ułomość i predzej czy poźniej da o sobie znać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 lipca 2020, 22:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Nigdy do koła pasowego nie wkręca się śruby która była tylko zawsze idzie nowa. Kto to robi ryzykuje na własną odpowiedzialność, do tego zawsze ją się dokręca z blokadami i odpowiednią procedurą momentów itp. Partacz, stara śruba plus dokręcanie pneumatem ze śrubokrętem w kole zamachowym zamiast blokad to niestety Polska zmora januszowej mechaniki której skutki właśnie odczułeś.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB