T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lipca 2020, 19:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 14:04
Posty: 27
model: multivan
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, od roku jezdze T4 , 102 KM, przejechalem prawie 30 tys. km i od paru miesiecy zauwazylem, ze w czasie jazdy zmienia sie jakby moc silnika, ale dzieje sie tak od czasu do czasu. Wystepuja 2 warianty: spadek mocy i brak dymu oraz moc w normie i sporo czarnego dymu, jak dla mnie za duzo. Wersje bez mocy odczuwam gdy zaczynam sie wspinac po stromych i dlugich podjazdach, kiedy musze redukowac biegi do 4 a nawet, gdy jest dlugo pod gore to do 3. Jadac po plaskim nie odczuwam tego jakos bardzo. Kiedy dymi czuje znacznie wiecej mocy, wyjezdzam pod te sama gore na 5ym biegu. Zauwazylem tez, ze gdy jade po plaskim ze stala predkoscia w zakresie 90-110 spokojnie, nie przespieszajac dymi wiecej niz kiedy wciskam mocniej pedal gazu. Odpuszczenie pedalu gazu czy wysprzeglenie w celu zmiany bieg powoduje wyrzucenie klebu dymu. Odpala normalnie i na wolnych obrotach nie dymi. Pare dni temu wymieniony rozrzad i olej, bez wplywu na zachowanie sie silnika. Jezdze raczej dlugie trasy 300-600 km i podczas jednego przejazdu dzieje sie to kilka razy. Nie potrafie tez jednoznacznie odpowiedziec , w ktorym momencie dochodzi do zmian w zachowaniui silnika, raczej zaraz po odpaleniu ma tendencje do dymienia i potem nagle znika wraz z moca :(, by po jakims czasie pojawic sie znowu. Przy wtryskach, pompie, turbinie, egr i przeplywce do tej pory nic nie robilem. Przeczytalem wszystkie watki o czarnym dymie, lejacych wtryskach brudnej przeplywce itd. Zastanawiajaca jest amiennosc objawow. Cos sie rozszczelnia/uszczelnia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lipca 2020, 20:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
EGR na początek do sprawdzenia, a najlepiej do zaślepienia i wtedy zobaczyć co się będzie działo.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lipca 2020, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 14:04
Posty: 27
model: multivan
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zastanawiam sie nad zaslepieniem EGR, ale za 5 dni musze przejsc coroczne badanie techniczne i obawiam sie, ze to moze pogorszyc wynik analizy spalin, ktora tu robia tez w dieslach i w efekcie wtopie a za 2 tygodnie ruszam na wakacje. W poniedzialek podlacze komputer, ale nie wiem czy cos pokaze. Przy wtryskach dymilby raczej caly czas?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 lipca 2020, 18:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zaślep po przeglądzie <cool> . Przy wtryskach cały czas dymi.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lipca 2020, 21:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 14:04
Posty: 27
model: multivan
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wczoraj wymieniłem filtr powietrza i ruszyłem w trasę zapominając podpiąć przepływomierz. Przejechałem tak ponad 20 km. Samochód praktycznie nie kopcił, ale czuć było mniejszą moc. Po podpięciu sytuacja wróciła do normy. Okresowy wzrost mocy i zadymiania. Dzisiaj podpiąłem kompa i wyskoczył błąd 575 - ciśnienie w kolektorze dolotowym nieprawidłowe? I drugi błąd 553 - miernik masy powietrza bank 2 - przepływomierz? Ale to chyba błąd po odpięciu wtyczki... Poza tym błąd 65535 - centralka cokolwiek to znaczy i 17978 - coś z inmobilizatorem. Najbardziej mnie interesuje pierwszy błąd , bo to on chyba odpowiada za zadymienie. Chętnie posłucham rad za co się zabrać, żeby rozwiązać problem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 sierpnia 2020, 01:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 14:04
Posty: 27
model: multivan
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Problemem był pęknięty gumowy krociec pod intercoolerem. Po wymianie problem dymienia i falowania mocy zniknął. EGR jeszcze nie zaślepiony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 sierpnia 2020, 13:21 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Który to króciec?
Wrzuć jakieś foto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 sierpnia 2020, 16:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jedyny gumowy pod ic to ten od zaworka odmy w pokrywie zaworów


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: słowik (czwartek, 27 sierpnia 2020, 18:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB