T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 czerwca 2020, 17:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Wszystkich Bardzo Serdecznie. Jest to mój pierwszy post i cieszę się poznać ludzi którzy wiedzą co to dobre auto.

Prywatnie jestem posiadaczem Transporter 2001 roku ACV

oraz Multivana ACV z tego samego roku.

Przyjaciele. Szukałem długo i znalazłem w De Caravelle 2.5 AHY Długa skrzydłowe drzwi, bo chcę zmienić swojego blaszaka na innego "latającego blaszaka"

auto które kupiłem 1 ręka, cały serwis 435 tys km (2011 rok zmiana silnika) wszystko potwierdzone, zero rdzy. Silnik z przebiegiem teraz ok 200 tysięcy km. Auto nie było tanie lecz bez rdzy absolutnie !!!

obecnie zaczynam zmiany, mianowicie wywalenie wnętrza zrobienie zabudowy etc, ale do rzeczy.

2.5 AHY wydaje mi się słaby, w porównaniu do ACV, auto mało dynamiczne,chcę go odstawi do mechanika na wymianę płynów pasków itp, ale pytanie skąd taka niska moc. Czuję ,że auto zaczyna coś jechać powyżej 3.tys obrotów, gdzie ACV jedzie przy 2. VAG nie wykazał błędów, podstawiona przepływka, zmieniony N75,mocy jest za mało jak na 150 koni, silnik pracuje prawidłowo. T4 mam od 5 lat, lecz silnik 150 km jest nową dla mnie historią. Gdzieś czytałem o podobnym przypadku,lecz może jest coś o czym nie wiem jeśli chodzi o ten silnik,

kolejna rzecz, jako znawcy modelu kogo polecicie na poniesienie mocy ? jestem w Kujawsko pomorskiego i myślałem ok 180-190 km, chciałbym zrobić "latającego blaszaka" bo jest to dla mnie auto robocze.

Jeśli ktoś chce chętnie wstawię zdjecia 20 letnego T4 bez rdzy. ORG !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 czerwca 2020, 20:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Logi najpierw zrób, doprowadź auto mechanicznie do ładu i serii a potem się baw w Chiptuning.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 czerwca 2020, 22:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak Artur masz oczywiście rację, najpierw to co mechaniczne i działanie w mocy, ale chciałem się tylko dowiedzieć więcej bo mam 5 lat ACV i tylko płyn dolewam, a tu oczekiwałem petardy mocy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 czerwca 2020, 08:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Możesz zacząć od testu diody oraz jeśli to ahy przed 2000/2001 to wężyk wewnątrz ecu czy jest cały do map sensora. Całą resztę podciśnień też warto przejrzeć


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 czerwca 2020, 08:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jest to AHY z 2000 roku. Test diody ? chodzi Ci o sprawdzenie zasilania do zaworków N75 ? co maszna myśli ? wydaje mi się,że zaworki N75 sąsprawne. Brzęczą po odpaleniu i zaciągają cięgno na gruszce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 czerwca 2020, 17:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Szukajka działa. Miłej lektury:
search.php?keywords=test+diody&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 czerwca 2020, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
do posiadaczy 150 km, wielka różnica mocy w porównaniu do ACV ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 czerwca 2020, 22:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
połowa


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 czerwca 2020, 08:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawny ACV to muł w serii


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 czerwca 2020, 05:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Mam acv i ahy(z wirusem, ale miałem bez) i różnica jest duża. Poczytaj i posłuchaj co piszą koledzy. Wężyki, sztanga w turbo czy chodzi płynie bez przycinania, wyczyścić kolektor dolotowy i logi .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 czerwca 2020, 12:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 czerwca 2016, 11:52
Posty: 103
Lokalizacja: Piaseczno
model: Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 10 razy
A jak z doładowaniem? Obstawiam problemy z podciśnieniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lipca 2020, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Podciśnienia mam wszystkie sprawdzone i efektu brak. Moim zdaniem są sprawne. Sprawdzałem innego AHY i uważam,że turbina nie pompuje tak mocno (chodzi o twardość węża podczas dodawania gazu) jak możliwa jest teoria o zapieczonej geometrii ? zaznaczę,że kiedy ktoś dodaje gazu a ja trzymam sztangę ręcznie bez podciśnienia węże robią się twarde ale można je nacisnąć w modelu innym który sprawdzałem aż je rozsadza od ciśnienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lipca 2020, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Obecnie mechanik zajęty, auto stoi, ale wszystko co mogłem to sprawdziłem, czujnik doładowania, przepływomierz, sprawność zaworów N75, więc myślę o turbo, a raczej jego zapieczeniu, lecz sztanga nie jest urwana na bank w środku i działa w całym swoim zakresie bez przycinania. Dając mu gazu , wchodzi wolniej do odcięcia niż ACV i nie kopci!! dodam,że jest to pierwsza ręka a właściciel 83 lata więc nie wiem jak jeździł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lipca 2020, 22:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Geometrię idzie sprawdzić i rozruszać bez ściągania turbo, metoda może nie profesjonalna ale jest . Jeśli węże są twarde aż chce je rozsadzić to raczej dobrze. Rozumiem że pomiary i diagnostyki kompem (vag) robiona ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lipca 2020, 22:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie robiłem pomiarów bo mechanik zajęty i obecnie sam próbuje ustalić uszkodzenie. W innym AHY sprawdziłem to mega rozsadza u mnie rozsadza troszkę mniejszym ciśnieniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2020, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
auto w końcu trafiło na warsztat. Mechanik po sprawdzeniu wszystkiego obstawia pompę wtryskową, bo wszystko już sprawdzony a auto muli strasznie. Moje pytanie do kogoś kto to sprawdził, czy pompa wtryskowa 10 Pin z ACV jest taka jak w AHY ? Problem z dostępnością takiej pompy i chcieliśmy podstawić z ACV. Jeśli ktoś ćwiczył temat odpuszczę sobie podmianę pomp.

Auto tak jak by nie miało paliwa podczas jazdy, chodz objawia się to tylko słabym przyśpieszeniem (bardzo) żadnych innych mankamentów podczas pracy zapalania itp.

Vag z błędów nie do usunięcie pokazuje błąd tablicy , ale zapewne chodzi o czujnik oleju w misce, lecz mogę podać symbol


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2020, 22:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Moze kat zatkany? Mialem juz takiego na tapecie ale 102km, wszystko sprawdzone i nic, weze ledwo puchly jakby turbo siedzialo, slabo z wydechu dmuchal. Na odpietym wydechu odrzył, kat wyrusztowany puszka z powrotem zamontowana i juz tak 2 lata smiga bez problemu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2020, 15:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 47
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
To że błędów nie ma nie znaczy że jest wszystko dobrze. Zrób logi bo tak to wymienisz pół auta i dalej nie będzie działać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 września 2020, 22:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na pompie z ACV nie pojedzie. Test diody na przepływkę zrobiony ? Logi dynamiczne zrobione ?? Do tego jeśli ten mechanik nie wie, że na pompie z ACV silnik AHY nie pojedzie poprawnie to nie wróżę sukcesów tej naprawie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 października 2020, 22:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 czerwca 2020, 22:06
Posty: 12
model: T4 Transporter/Multi
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przyjacielu silnik po załozeniu pompy z ACV dostał 2 życie, pompa po ustawieniu parametrów działa poprawienie. Nasz test był prosty. Rozebranie pompy 102 km orz rozebranie 150 km i wychodzi na to,że ani głowica ani wałek pompy się nie różni więc czemu nie spróbować z podstawieniem pompy od ACV ? Ja oczywiście pompy od AHY nie znalazłem nigdzie a ceny typu 1800zł za pompę po przebiegu niby 200 tysięcy to inwestycja nie zbyt optymistyczna, więc jeśli ktoś będzie miał dylemat to niech się nie zastanawia nawet bo ja sprawdziłem to na własnej skórze. Mało tego, wcześniej auto nie kręciło się na "luzie" kręciło ale wolno,teraz wchodzi na obroty szybko, zapalanie niby ok ale nie "od strzała" dymienie na niebiesko po ok 1 minucie pracy- brak tego problemu.

Forum jest idealnym miejscem aby poruszać takie tematy a nie słuchać mechaników i zamawiać wszystko na oślep.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB