T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 12:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wal korbowy ACV
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 marca 2020, 18:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Czy wał korbowy z AJT jest kompatybilny z ACV?

Czy moge go wsadzic do ACV?

pozdrawiam
Piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 marca 2020, 21:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Możesz bo co do budowy są identyczne. Jednak jeśli chcesz przełożyć używkę to jest to wbrew pozorom karkołomna operacja. Aby na 100% to działało wymaga kompleksowej obróbki jak przy remoncie. Pasowanie, wyważanie, nowe panewki itp itd


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 marca 2020, 21:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi napisał(a):
Możesz bo co do budowy są identyczne. Jednak jeśli chcesz przełożyć używkę to jest to wbrew pozorom karkołomna operacja. Aby na 100% to działało wymaga kompleksowej obróbki jak przy remoncie. Pasowanie, wyważanie, nowe panewki itp itd

Jeśli używany jest dobry tzn, mieści się wymiarami w normie to albo tylko nowe panewki lub os tego wał co się kupuje, co do wyważenia wału znam 2 firmy w PL. co wywarzają wały do 5cyl, i nikt więcej się nie podejmuje tego


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 marca 2020, 21:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dlatego napisałem, że karkołomna operacja. Co do wyważenia to podejmą się niejedni ale co do efektu to sam wiesz jak będzie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 marca 2020, 23:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Mam na myśli sprawdzić go, do szlifu i nowe panewki z nadwymiarem.
Pasowanie macie na myśli osiowanie bloku czy jaką inna operacje?

Czyli wał do ACV i AJT to jest ten sam?

Jak kupowałem blok to nie zauważyłem, że jest wyrobiony rowek przy kole zębatym i luz jest znaczny. Tak to wał wygląda w porządku i obracał się leciutko w bloku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 marca 2020, 00:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tu masz wyważanie https://youtu.be/XjuGkXpha8Q


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 marca 2020, 13:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Jakieś polecenia firm, które to wykonają?
Widziałem dosyć konkretną firmę w Częstochowie, jakoś opinii złych nie miała.

Może być na priv ewentualnie może ktoś inny będzie szukał.

Zastanawia mnie, jak inni to robią?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 marca 2020, 16:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Probe041 napisał(a):
Tu masz wyważanie https://youtu.be/XjuGkXpha8Q

Tylko na filmie jest wał 4cyl, a to jest całkowicie cos innego wyważaniu niż 5cyl,
KenobiCo do wyważenia 5cyl nie sadzę aby się ktoś podjął oprócz Kuś z Staniątki i w warszawie jeszcze jest jedna firma nazwy nie podam gdyż nie jest zbytnio warta uwagi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 marca 2020, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Napisałem pod filmem Prof. Chrisa jak składał silnik tdi do swojego Volvo czy przy remoncie wyważał wał. Nawet dostałem dzisiaj odpowiedź w komentarzu :D. Robił tylko szlif.

Trochę poczytałem o regeneracji wału. Też trochę materiałów niemieckojęzycznych obejrzałem. Jak zobaczyłem jak on osiował wał do VR6 to aż mi ciarki przeszły :). W drugiej części wyważanie już wyglądało bardzo fachowo.
To jest do części drugiej link
https://www.youtube.com/watch?v=SysszblIO_M

Wał jest wyważany co do dokładności 75 g x mm na jego filmikach. Wspominał, że wcześniej w formule 1 Toyota miały 50g tolerancji na cały silnik. Nie znalazłem jakie wyważanie jest fabryczne w vw. Praktycznie po zrobieniu szlifu zmniejsza się waga samego wału, ale zamiast tego materiału jest znowu nadwymiarowa panewka, która miałaby o te 0.25mm materiału więcej, czyli masy wirujące by się kompensowały w gruncie rzeczy, jeżeli założymy, że materiał wału i panewki mają podobne masy jednostkowe. Jedynie aby wał korbowy był pod wymiar dokładnie obrobiony i był w osi to jakoś powinno to działać.

Pomyślę jeszcze nad tym bo też budżet przede wszystkim. Jeżeli bym to wyważał to pewnie tylko przy nowych tłokach i po szlifie bloku, bo do silnika który ma 400-500 tyś km ze starymi gratami tego bym nie robił. Silnikiem chce zrobić myślę ze 100-200 tyś km, bo później i tak ze względu na normy spalania będzie zabronione takimi autami już jeździć. Muszę w ogóle te graty do Polski jakoś wysłać, bo granic to szybko nie otworzą.

Ale dzięki, że zwróciliście na to uwagę. Będę mieć co myśleć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 marca 2020, 06:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kolega Przemek robił taki silnik, szlify, tłoki itd. (w sumie potem podpowiedział Chrisowi o tych mocniejszych korbach do jego Volvo...) Szlifiernia nie wyważyła wału i popękały podpory wału po 50kkm....


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 marca 2020, 08:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
No z tymi podporami to hardo …

Zmieniał te korby na te grubsze i cięższe?
Sterownik miał zmienianego softa na więcej mocy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 marca 2020, 11:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak, teraz robi kute i wyważa wszystko od nowa.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 kwietnia 2020, 20:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Probe041 napisał(a):
Tak, teraz robi kute i wyważa wszystko od nowa.
A gdzie będzie wyważał zapytaj


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2020, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Chyba wiem o co Wam chodziło, co do jakości szlifierni.

Kupiony wał poszedł na 1 szlif. Panewki z KS i zakładam. Blok tez byl u gory planowany. Po zalozeniu tloków miałęm prostu różnice od 1 do 5 tłoka 0.13 różnicy w występie tłoków. No dobra, wyciągamy korbowdoy a tu patrze i na nowej panewce normalnie rysy. Rozumie, tam coś może sie przytrzeć, ale nie tak. Normalnie rysy wyczuwalne pod paznokciem. Normalnie ręce opadają.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2020, 21:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
To po kilku obrotach walu czy jak??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2020, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Tak. Wstawilem tloki i mierzylem jedynie wystep tloków, aby dobrać uszczelke pod głowice.

Wał oczywiście czyściłem spręzonym powietrzem i zmywaczem po szlifie. Oleju też nie zapomniałem przed założeniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2020, 21:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
no to słabo to wyglada.A na wale nic nie widac? Po skreceniu i paru obrotch moze sie cos pojawic bardzo delikatnego ale nie tyle. Walł szlifuja i poleruja aby był gładki jak lustro i nie ma prawa drzec panewki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2020, 22:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Wal lekkie ryski optycznie, ale pod paznokciem to nic nie wyczulem. Lipa i tyle. Gdybym teraz nie wyjął korbowodów, to bym sie nieźle zdziwił przy odpaleniu.
Lekkie opory były, ale nie aż tak ogromne. Sciągłem dwa korbowody i panewki wyglądały podobnie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2020, 22:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
No to chyba fachowcy od szlifu sie nie popisali niestety


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 czerwca 2020, 08:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
zna ktoś może jakiś zakład, który by taki wał zeszlifował?
Okolice Śląska?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB