T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 czerwca 2020, 19:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Olej na panewki dawałes specjalny czy zwykły https://zmienolej.pl/pl/smary/3080-smar ... 4081798217, jesli zwykły to jak dla mnie norma co się stało, składać i będzie dobrze


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 czerwca 2020, 21:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Dawałem zwykły olej, ale to nie powinno być z tym aż takiego problemu. Jakieś ryski rozumiem, ale tam rysy byly wyczuwalne palcem, a pod paznokciem to już nie wspomnę. Mam jedną fote hd, ale nie ma tu jak wrzucić. Jak odkręcałem stopę korbowodu, to aż coś zakleszczyło się i nie schodziła tak łatwo. Tu już podejrzenia moje były spore. O dziwo stopa sie fajnie zgrała przy skęcaniu. Robiłem to sprawdzonym kluczem dynamometrycznym. Panewki na pierwszy szlif, nawet pisze na nich 0.25. Szlifiernia zawalila sprawę na czopach korbowodowych prawdopodobnie.

Też swoją drogą, to chyba czekałem na to aż 2 miechy. Dopiero jak granice otwarli, to sie zdziwili że przyjechałem odebrać swoje rzeczy. No strona szlifiernia profesjonalna, ale warsztat to już lipny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 czerwca 2020, 22:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Ja jak zaczynałem nie bylo specjalnych olejow do skladania i uczyl mnie ojciec na silnikowym i nie załowac. Nigdy nie bylo problemu i do dzis tak składam i jest ok. w grudniu miałem okazje zagladac do motoru w ktorym 50tys km wczesniej zakładalem nowe panewki i nic. moze na jednej ryska malutka na srodku przy kanale olejowym.Nie widze tego na fotkach dokladnie ale skoro takie rysy glebokie ze paznokciem czuc i to po recznych kilku obrotach to ja bym tego nie zlozyl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2020, 21:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeśli czuć to faktycznie dziwna sprawa, co do obróbki wału bym się nie czepiał, bardziej niestety do składania, może źle przedmuchane kanały olejowe, lub syf w bloku


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 czerwca 2020, 09:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
1 puszka zmywacza do hamulców poszła we wszystkie kanały olejowy silnika i wału i wszystko starannie przedmuchane powietrzem z kompresora 2 krotnie. Jeżeli by coś w kanałach było, porysowałoby to dopiero podczas uruchomienia, gdy ciśnienie oleju by to wypchało. Do tego ryski były równomiernie na całych panewkach. Klucz dynamometryczny sprawdzony ostatni w firmie i śruby korbowodowe nowe. Jak wcześniej pisałem, stopka aż się zakleszczyła na wale korbowodu.
Teraz nawet nie mam czasu kiedy tego oddać do szlifierni bo ciągle w delegacjach jestem.

Sprawdziłem też dodatkowo wymiar panewek z katalogu i instrukcji VW - pasują.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 czerwca 2020, 21:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A może korbowód nie jest idealnie okrągły


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB