T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 15:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Jak zapisac logi dynamiczne w programie cdif 3? Tablet je robi, ale gdzie znaleźć jakies pliki z wynikami? Nowy sprzęt na firmie i oni tego tu nie wiedzą...

EDIT: Ignor tego powyżej.

Jeśli nie uda mi się dojść do sposobu zapisywania i eksportu tych logów, to czy z zapisu wideo reakcji kompa w odpowiednich grupach na dane wartości (np gr 11, czy 3) wystarczy do oceny?


Ostatnio edytowano czwartek, 5 marca 2020, 19:38 przez martintp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 19:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Może się uda, a może nie. Spróbować można.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 19:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
I skąd do jasnej ciasnej metaliczne stuki na zimnym silniku podczas dodawania pierwszy raz gazu z wolnych obrotów do okolo 2000 rpm (po ok. minucie od odpalenia na przesmarowanie)? Częstotliwość strzałow ok 3/sek. Strzały w towarzystwie czarno-niebiesko-sinego dymu. Ustają gdy silnik wkręci się na wyższe obroty. Podczas początowej jazdy na takim zimnym silniku też przy tych 2000 rpm tym strzałom towarzyszy szarpanie całego wozu. Oczywiście wszystko znika po rozgrzaniu. Nie ma szans na zademonstrowanie tego mechanikowi po dojeździe do niego tych kilkanaście kilometrów :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 20:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W tej chwili nie ma już żadnych błędów ? Jak możesz nagraj film z tych akcji na zimnym. Tak czy inaczej musisz coś wykombinować aby podłączyć kompa jak jest zimny aby mieć pewność odczytów z czujników temperatury chłodziwa, dolotu i paliwa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 21:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
stuki mogą być z pompy vakuum. sprawdzałeś tak prozaiczną rzecz jak filtr paliwa? może na niskich obrotach dławi się z braku ropy? może pompa nie daje rady? może powietrze łapie?



Za ten wpis autor garbaty podziękował: martintp (wtorek, 10 marca 2020, 00:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2020, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Jasne, dzięki! Jutro w to miejsce pojawi się stosowne info.

Abstrachując już od tego, pytanie z ciekawości: czy samo odpinanie wtyczek od różnych elementów typu zawory N, przepływomierz czy czujnik ciśnienia doladowania skutkuje zaistnieniem w pamięci ECU - bo chyba komp sterujący wsystkim ma jakąś pamięć, nie? - jakichś zmian, które potem są wyrzucane jako błędy? Pytam bo to właśnie zauważam? Drugi już raz po grzebaniu wyskakuje lista błędów, która nigdy potem się nie pojawia przy ponownych podłączeniach kompa i niezliczonych restartach silnika :/
Przy okazji foto, w których grupach robić logi, by wyssać jak najwięcej info?

Oraz gdzie w instrukcjach serwisowych jest o vaku pompie? Tych z linka.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 marca 2020, 20:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Kupię kabel i porobię wszystko jak należy. Tymczasem https://www.youtube.com/watch?v=G7dlQp-vD_0 tyle udało mi się zrobić. Ten kaszel trwa tylko kilka chwil, podczas jazdy szarpie, a po całkowitym rozgrzaniu wszystko to ustaje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 marca 2020, 20:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Za każdym razem jak coś odepniesz i włączysz stacyjkę ECU wyłapie błędy. Jak grzebiesz to nie włączaj na odpiętych czujnikach, zaworach itp zapłonu.
Nie ma w serwisówkach umieszczonych na forum nic o vacum. Jest temat "Stuki vacum" i tam jest sporo informacji.
Logować trzeba wszystko ( wersja dla początkujących ) lub to co szwankuje. Każda grupa odpowiada za inny parametr.

Co do filmu to jak to występuje to musisz podłączyć diagnostykę ale nie jakieś wynalazki tylko najlepiej VCDSa. Niedawno dokładnie coś takiego widziałem i diagnozowałem. Okazało się, że uszkodzona była wiązka od pompy wtryskowej przy samej wtyczce. Nie wiem czemu ale dokładnie takie akcje tylko na zimnym, po rozgrzaniu nic sie nie działo. W logach w czasie wystepowania awarii od razu wyszło co jest nie tak.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 marca 2020, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Jasne!
Co wynika z materiału? Zadane powietrze 850, aktualne 380. Czy pół bara niedomagania to efekt dezinformacji sianej przez kulejący przepływomierz, upośledzony fizycznie N75 (rurki nowe) czy inny sensor? Po skasowaniu błędów (wiadomo już skąd jest ich tyle), powraca tylko i wyłącznie przepływomierz. Plus to koszmarne stukanie na zimnym.

Dodam tylko, że o ile wcześniej w ogóle czuć było moc gdzieś pod 3000rpm, tak po kilku bzdetnych mininaprawach typu nowy zaworek PCV odmy, czysty EGR z nowa uszczelką (jeszcze nie zaślepiony) oraz wykąpany intercooler, "samochód" odzyskał zryw przy około 2100/2300 rpm. Po stronie zimnej turbiny całkowity brak luzów wzdłużnych. Wyczuwalny znikomy luz radialny, choć ten podobno tam zwyczajnie występuje - strzelam - do milimetra, pół milimetra..? TO bynajmniej nie oznacza braku luzu na wirniku po stronie gorącej, prawda? I warto byłoby rozebrać turbinę?

Nie jest to stukanie winą koślawych świec żarowych? Głuchawe tąpnięcia z rury wydechowej, sama rura się kołysze, silnik rzuca "samochodem" na boki - bardzo wyczuwalne drgania, również na gorącym gdzieś na światłach. Zewsząd dobiegaja mnie takie opinie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 marca 2020, 21:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jaki błąd przepływomierza powraca, jeśli w czasie jazdy masz zadane powietrze 850 a aktualne 350 to nie dziwne, że nie ma mocy i nie będzie miał to już lepiej by jeździł z odpiętym kablem bo wtedy ECU przyjmuje domyślnie 550. Grupa 03 to nie recyrkulacja spalin tylko ilość powietrza dostarczanego do silnika. Wartość 350 jest mniejsza niż wymagana dla wolnych obrotów przy zaślepionym EGR więc ten samochód jeździł nie będzie dopóki aktualna ilość nie będzie taka jak żądana. To są podstawy, tyle się narobiłeś, a masz uszkodzoną przepływkę i tyle. O ile te odczyty są prawidłowe. Reszta diagnozowania nie ma sensu dopóki tego nie doprowadzisz do porządku. Jak odpalisz grupę 008 z dawkami paliwa to zobaczysz, jak taki odczyt przepływki tnie dawkę paliwa o jakieś 70 %
Test diody zrób.
Inn ą sprawą jest to co film pokazuje na początku, to ewidentny defekt pompy wtryskowej - problem w znalezieniu przyczyny. Przy takiej pracy to wszelkie stuki, strzały, telepania itp itd będą zawsze i nie na tym się skupiaj.
Świece żarowe przy dzisiejszych temperaturach nie mają wpływu na działanie sprawnego TDI.
Pół bara to kolosalne niedomaganie jeśli maks doładowania to 0.8 bara. Do tego jeśli nie ma powietrza ( przepływka oszukuje ) to nie ma paliwa, jak nie ma paliwa to nie ma doładowania - wniosek zostaw w spokoju turbinę.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: martintp (poniedziałek, 9 marca 2020, 21:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 marca 2020, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Po podłączeniu diody, turbina wstaje od 1800, jak poprzednio. Z tym, że od 1800 do 2000/2100 auto i tak nie dostaje kopa, bo zaczyna rabanić metalicznie pompa paliwa. Powyżej 2100 normalny kopniak. Dymienie w okolicach hałasu pompy. Dalej ustaje.

Czy to logiczne zakładać, że uzyskany w ten sposób spadek napięcia na diodzie między pinami 4 a 5, ECU czyta jako bodziec do podania odpowiedniej (maksymalnej?) dawki paliwa, z którym to "nie radzi" sobie pompa w zakresie, w którym huczy? Idąc tym tropem, poprawnie śledząca powietrze przepływka dawałaby odpowiednio zmieniające się wartości chwilowe, a więc i reakcja pompy byłaby wówczas odpowiednia dla danego info dostarczonego od ECU na podstawie info urzpednio z przepływki. Ale to znowu na wolnych obrotach zimnego silnika nie byłoby też tego kaszlenia w okolicach 1800/2200 rpm, nie? Dawka paliwa na postoju też zwiększa się wraz z wciskaniem do podłogi pedału gazu - skąd wówczas ECU ciągnie info o powietrzu? Wartość stała jakaś, kiedy ECU wie, że auto nie jedzie, a stoi? Innymi słowy, czy przepływka kłamie również na postoju dla wolnych obrotów oraz przy dodawaniu gazu kiedy to auto właśnie nie jedzie, a stoi?

Po wypięciu diody i w ogóle na niedziałającej przepływce zauważam, że nawet dodawanie gazu z wolnych obrotów na postoju daje wyraźnie opóźnioną reakcję silnika. Ślimak po całości :/

Powypinałem i powpinałem od nowa okablowanie w okolicach pompy na dole, sama pompa sucha, bez wycieków, nigdzie się nie poci, napęd pompy po prawej stronie silnika pod osłoną czysty, suchy.

Czy nie czas po prostu kupić przepływomierz i zobaczyć jak wówczas będzie się mieć sprawa doładowania i pracy pompy w tym hałaśliwym zakresie?

wymoderowano


Ostatnio edytowano wtorek, 10 marca 2020, 17:05 przez martintp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 marca 2020, 16:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wszystkie znane mi silniki i pompy radzą sobie bez problemu w pełnym zakresie obrotów z wpiętą diodą. Przepływka spełnia właściwie jedną rolę = ekologiczną czyli nie dopuszcza do dymienia silnika zalewanego zbyt dużą ilością paliwa w stosunku do ilości powietrza tak jak to ma miejsce w dieslach bez tego urządzenia. Jedynym skutkiem ubocznym wpięcia diody jest dymienie przy zbyt małych obrotach zanim się turbina nie rozkręci.
Coraz więcej wskazuje na jakieś uszkodzenie pompy mechaniczne albo moim zdaniem elektryczno-elektroniczne albo złego ustawienia .
Wrzuć film z logowaniem grupy 004 ( kąt wtrysku ) na postoju i dynamicznie oraz 008 ( dawki )z tym, że z wpiętą diodą lub sprawną przepływką. Trochę to zaczyna mi wyglądać jak problemy z zaworem kąta wtrysku N108 w pompie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 marca 2020, 17:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
W czwartek będę miał i nową przepływkę i kabel diagnostyczny. Porobię co trzeba i wrzucę w czytelnej formie w miejsce tego tu. Thx!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 marca 2020, 16:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-008_7U4V4fs.html
http://vaglogi.pl/log-003_SJ2761h.html
http://vaglogi.pl/log-004_788IMm.html
http://vaglogi.pl/log-007_hyurhZ.html
http://vaglogi.pl/log-011_clBp9Nx.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-003_004_011_07Q9bv.html
http://vaglogi.pl/log-001_005_008_96r8nL4.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 marca 2020, 20:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W grupie 003 ewidentnie widać padniętą przepływkę albo coś jest kompletnie zapchane i nie ma przepływu powietrza. Zrób logi z diodą jesli jest poprawa to wymień w końcu tą przepływkę. To nie będzie jeździć jeśli potrzebne jest 850 a odczyt jest 350 co skutkuje obcięciem dawki z 40 do 16 co widać w grupie 001 lub 008


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 marca 2020, 13:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Tak, trudno się nie zgodzić, patrząc na te wykazy, teraz już rozumiejąc zasadę współdziałania tych elementów. Przynajmniej pobieżnie :) Kupiłem, podmienię i dam znać.

Na świeżo, wyobraźcie sobie, nie pokazuje żadnych błędów! Kaszlenie poranne na zimno ustało. Choć rano na odpałkę chadzam z kompem, bo akurat może się obudzić i popiardywać. Dziękówka na teraz.

EDIT: Jeden logasek teraz z rana. Kaszlnięcie widoczne przy obrotach 2305 w grupie 001, Dawka spada raptownie do 2,6mg/suw. "Niestety" po nocy udało się wyłapać tylko jedno kaszlnięcie. Będę próbwał.

Tymczasem:
http://vaglogi.pl/log-001_004_005_e2eWC.html (log kilka razy dodanego gazu z wolnych obrotów do około 4000)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 marca 2020, 15:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli robisz logi z dodawaniem gazu to rób je z grupą 010 gdzie jest położenie potencjometru pedału gazu, a nie 005 w której nic nie ma ciekawego.
W czasie spadku dawki leci też w opóźnienie kąt wtrysku spada na 0,0 to wygląda jakby pompa traciła zasilanie na chwilę albo sterowanie albo jakby potencjometr pedału gazu siadał. Dodaj jak wyżej napisałem grupę 010.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 marca 2020, 15:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
EDIT:

Kilka logow z diodą i bez. Niektóre 3 bieg do 4000rpm, a inne od wolnych, poprzez 1, 2, aż do 3. Z wpiętą diodą w okolicach 1900-2200 rpm straszny huk pompy wtryskowej, jakby ktoś kratą metalową szorował o drugą metalową kratę.

http://vaglogi.pl/log-003_004_008_085032.html
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_c8Qpy.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_011_2Eu8HD.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_011_G3p1Nly.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_008_NOM89.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB