T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 23 kwietnia 2024, 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 marca 2020, 11:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Witam
Chciałem zapytać jakie są dopuszczalne korekcję wtrysków.
Silnik AHY 150km. Końcówki wtryskiwaczy wymieniałem rok temu a teraz dałem do sprawdzenia i regulacji. Wtryski są jeszcze dwa tygodnie na gwarancji. Nie pamiętam jakiej firmy wiem tylko że to jest polska firma.Odrazu po odebraniu zamontowałem i podpiąłem Vaga w celu sprawdzenia i wyszło tak:
1 cyl 0.85mg/suw
2cyl -0.71mg/suw
3cyl. -0.54mg/suw (czasami skacze na -0.73
4cyl. 1.44mg/suw do 1.51
5cyl. -1.04mg/suw
Dostałem wydruki z regulacji przed i po. Przed wszystki były po granicami. Po regulacji wszystkie są niby ok. Myślałem że po regulacji wszystkie korekcję będą bliskie zera. Może być czegoś innego wina takich wartosci oprócz wtryskiwaczy?
Kompresję sprawdzałem na wszystkich cylindrach 24.5-25 .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 marca 2020, 12:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Zakładając cztery takie same tematy, nie przyspieszysz uzyskania odpowiedzi ;)
Trzy duble usunąłem.
Kilka lat temu jak popaliłem wtryskiwacze i oddawałem do regeneracji, to po odebraniu ich, wartości o które pytasz, były w okolicy zera na wszystkich.
Nawet teraz, jak mnie pamięć nie myli, ostatnio jak patrzyłem, to odchyłki były rzędu 0,25, nie więcej.

Mowa o silniku AXG


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 marca 2020, 13:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Korekcja wtrysku najmniej mówi o stanie wtryskiwaczy, a najwięcej o stanie silnika. Uległeś jednemu z mitów. Zwiększenia dawki na konkretny cylinder przez ECU ma na celu wyrównanie pracy silnika czyli czym większa dawka korekcji w stosunku do innych tym słabiej dany cylinder pracuje, a z jakiej przyczyny to już musisz ustalić. Korekcja też ulega rozjechaniu np gdy jest uszkodzona dwumasa.
Jeśli masz ciśnienie na cylindrach rzędu 25 bar to silnik albo głowica jest szrot, granica dla diesla to 26 i to już jest kiblowato.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 marca 2020, 20:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Najlepiej podmień miejscami i wtedy będziesz mieć pogląd czy wtryski czy np kompresja. Przy okazji warto sprawdzić kompresję .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 marca 2020, 21:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
orel11 napisał(a):
Przy okazji warto sprawdzić kompresję .

Napisał 24-25. Pomimo, że równa to bardzo kiepska. Ten silnik nie będzie dobrze pracował.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 marca 2020, 01:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Zakładając cztery takie same tematy, nie przyspieszysz uzyskania odpowiedzi ;)
Trzy duble usunąłem.

Ooo przepraszam bardzo .Nie wiedziałem nawet że zdublowało mi tematy. Za każdym razem przy próbie wysłania wywalało mnie do strony logowania .Mysłałem że nie wysłało ,dlatego to powtarzałem.

Kenobi napisał(a):
Korekcja wtrysku najmniej mówi o stanie wtryskiwaczy, a najwięcej o stanie silnika. Uległeś jednemu z mitów. Zwiększenia dawki na konkretny cylinder przez ECU ma na celu wyrównanie pracy silnika czyli czym większa dawka korekcji w stosunku do innych tym słabiej dany cylinder pracuje, a z jakiej przyczyny to już musisz ustalić. Korekcja też ulega rozjechaniu np gdy jest uszkodzona dwumasa.
Jeśli masz ciśnienie na cylindrach rzędu 25 bar to silnik albo głowica jest szrot, granica dla diesla to 26 i to już jest kiblowato.


To mnie Kenobi zaskoczyłeś z korekcją bo myślałem że ta grupa w vagu jest własnie od kondycji wtrysków. I w sumie mechanik i pompiarz też się sugerowali tymi wskazaniami. W każdym razie i tak dobrze że oddałem do regulacji bo wszytkie były poza granicami normy.
A jesli chodzi o kompresje to też mnie zaskoczyłeś :) myślałem że jeszcze nim pojeżdżę i że minimum to 23.5bar na cylindrze. Mam go od roku i zrobiłem nim ponad 30tkm ,żadnych oznak zużycia nie zauważyłem. Możę delikatny dymek ale to dla diesla normalne i moze jeszcze ciut za duże spalanie . Tak to moc jest i oleju nie bierze . I jeszcze chipa mu chciałem dołorzyć:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 marca 2020, 10:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Z powodu uszkodzonego wtryskiwacza dany cylinder też słabiej może pracować. Co do ciśnienia to mnie zawsze uczono, że granica zużycia dla diesla jest 26 bar, nowy z fabryki czy po remoncie powinien mieć 32-33


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 marca 2020, 11:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Kenobi napisał(a):
Napisał 24-25. Pomimo, że równa to bardzo kiepska. Ten silnik nie będzie dobrze pracował.

No tak gdzieś mi to umknęło . No przy tej kompresji nie może być dobrze. Jak pisałem wyżej warto pozamieniać je miejscami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 marca 2020, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 lutego 2013, 14:36
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI AXG

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 8 razy
Tak dla dopełnienia w/g Autodaty ciśnienie sprężania to 25-31 bar.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 kwietnia 2020, 22:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Na razie nic nie sprawdzałem dalej. Ciśnienie wiem juz że jest za słabe ale póki autko odpala, jeżdzi i nie czuć tego zużycia to jeżdzę. Ale jak jeszcze będzie mi się chciało to jeszcze raz sprawdze cisnienie tylko teraz zaleje cylindry olejem i sprawdze czy to może tylko głowica czy pierscienie również.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB