T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 21:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 08:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Słuchajcie potrzebna pilna pomoc ... 1.9 TD 68KM 1994 rok

Jestem w drodze z rodziną w Danii - na autostradzie przy stałej prędkości 100kmh usłyszeliśmy świst i potem alarm wraz z kontrolka ciśnienia oleju (!) Natychmiast zjazd na pobocze wyłącznie silnika. Po oględzinach komory brak widocznych przyczyn awarii. Próba odpalenia na 2s silnik chodzi trzęsie kontrola ciśnienia świeci. Wyłączyłem od razu.

Oględziny ponowne ZNALAZLEM na końcu glownej rurki od serwa hamulców luźny element to wg mnie POMPA VACUM. Lata razem z całą obudową! WYGLADA JAKBY WYSKOCZYLA Z MOCOWANIA. W 1.9TD 68KM przez nia napedza sie pompa oleju. Szwagier tak mi podpowiada ...

Stoję pod warsztatem blisko Odense w Danii. Tu mnie scholowali. Goście mają jak zobaczyłem średnie pojęcie :(

Czy mając podstawowe narzędzia i ogólną wiedzę plus 2 prawe ręce będę w stanie poradzić sobie z dojście do pompy sprawdzeniem sytuacji i we. Jej montażem???

Proszę o pomoc sprawa pilna!

Chyba że przez przypadek znacienjakiegos mechanika w okolicy co ma.pojecie o starych VW


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 10:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Podbiję tylko bo tego silnika nie znam ale czekajac na odzew wstaw jakieś fotki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 13:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wykrecilem pompę vacum śruba mocująca była znacznie poluzowana stąd brak szczelności. Żeby na pompie jak i na napędzie pompy trochę zjedzone. Złożyłem całość do kupy. Silnik wystartował i chodził normalnie. Kontrolka ciśnienia zagadka, ale zapaliła się znów po 5 sekundach i mruga. NIE MA DZWIEKOWEGO SYGNALU zbyt niskiego cis lenia. Poziom objęły byl na min. Wolałem 1 listę jest OK. Silnik chodzi na ucho w porządku. Kontrolka cis lenia mruga. Co robić???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 13:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Nie znam pompy vacum w T4, ale swego czasu w MB był podobny problem i okazało się, że zawór zwrotny był niedrożny. Nie podpowiem Ci gdzie go szukać, ale może to będzie jakaś wskazówka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 13:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Silnik sie pewnie przytarl, jak kontrolka od cisnienia swieci bez piszczka to nie ma cisnienia oleju w glowicy czyli problem z walem (przytarte panewki) lub z sama pompa oleju (na pewno trafiles w pletwe od niej pompa wakum?. Sprawdz jeszcze czy z boku glowicy kabelek jest dobrze wpiety na czujnik cisnienia. Trzeba zdjac taki kapturek gumowy i sprawdzic wsuwke


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 19:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Oby nie :/ jest jeszcze opcja padającego alternatora, ale to zbyt duży zbieg okoliczności by był :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 19:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
No jest ale to by mrugalo po przegazowce wtedy i byłby problem z ładowaniem jak i brakiem obrotomierza


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 20:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Silnik sie pewnie przytarl, jak kontrolka od cisnienia swieci bez piszczka to nie ma cisnienia oleju w glowicy czyli problem z walem (przytarte panewki) lub z sama pompa oleju (na pewno trafiles w pletwe od niej pompa wakum?. Sprawdz jeszcze czy z boku glowicy kabelek jest dobrze wpiety na czujnik cisnienia. Trzeba zdjac taki kapturek gumowy i sprawdzic wsuwke


Ale efekt po złożeniu pompy był taki że wszystko zgaslo A kontrolka oleju pojawiła się znów po 5 czy 6 sekundach ... więc skąd ten efekt być może?

PYTANIE czy w tej sytuacji można pomału autem wracać czy po kilkunastu / kilkudziesięciu KM cały silnik szlak trafi?
Pompa lekko weszła do końca domniemam ze wodzik pompy oleju wskoczył łatwo na swoje miejsce stąd brak problemów że złożeniem.


Ostatnio edytowano wtorek, 13 sierpnia 2019, 22:14 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji "Edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 21:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Najwyżej silnik stanie dęba, ja bym mierzył ciśnienie oleju manometrem w głowicy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Najwyżej silnik stanie dęba, ja bym mierzył ciśnienie oleju manometrem w głowicy

Czy manometr wkreca się w miejsce fabrycznego czujnika ? Stoję obok zakładu mechanicznego może będą mieli coś podobnego ...

Jakie ciśnienie min musiałoby być masz taka wiedzę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 22:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
https://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F1_(%C3%96ldruck)


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 23:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
2 bar na głowicy przy 2000 obr to minimum. Wykrecasz czujnik i wkrecasz manometr

Grzesiex, link nie wchodzi


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 sierpnia 2019, 14:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Bezpośrednio po wklejeniu linka sprawdziłem czy wszystko ok. Było. Do teraz nic się nie zmieniło - nadal działa.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 sierpnia 2019, 14:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
W chrome nie wchodzi ale nieważne to w tej sytuacji


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 sierpnia 2019, 09:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W Chrome na 64 bitowej Windzie 10 nie działał wczoraj adres maps.google.com wiec to słaby argument


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 sierpnia 2019, 20:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
A tak na marginesie to każdy ABL powinien mieć czujnik w głowicy? mój nie ma i nie widać żadnego luźnego przewodu a mam auto z 1999


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 sierpnia 2019, 09:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ciśnienie ZERO ...

Po kontroli POMPA VACUM wyskoczyła i jest jeszcze bardziej luźna niż była. Śrubę dokrecilem dobrze zatem albo ja wyrwalo z bloku albo urwało - nie wiem co jest przyczyną. Rezygnuje z naprawy na miejscu. Auto wróci do PL na lawecie.

Swoją drogą DRAMAT konstrukcyjny wg mnie w tym miejscu ! Pompa vacum element drugorzędny napędza element główny jakim jest pompa oleju więc awaria vacum załatwia cały silnik odmownie!. Co za debile to wymyślił ? A wszyscy mi mówili że to prosty i niezniszczalny silnik - nie ma się w nim co zepsuć.... zepsuło się i to grubo załatwiają mi wakacje z rodzins. Gdybym wiedział o tej wadzie konstrukcyjnej nie inwestowalbym w to auto > 30 tyś PLN w przebudowę kamper.

No coz.... Znów mądry Polak po szkodzie, a wydawało mi się że przed wyjazdem wszystko.przegladnalem, dałem auto do mechanika na sprawdzenie i wymieniłem nawet opony na nowe dla świętego spokoju :(

PS smiejac sie przez lzy ... przez 4h stojac na awaryjnych i czekajac na pomoc drogowa mijało mnie na autostradzie wiele T5 śmiejąc się w twarz ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 sierpnia 2019, 13:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Przykra sytuacja, gdyby się to stało wokół komina, może inaczej by to człowiek postrzegał, a tak.... Wszystko ma swoje granice, ciekawi mnie przebieg Twojego auta? Czy jesteś wogole w stanie znać prawdziwy, bo to nie zawsze jest możliwe. Mam nadzieję że Vacum w 2.5 tdi nie jest w stanie narobić takich szkód...

MrT napisał(a):
PS smiejac sie przez lzy ... przez 4h stojac na awaryjnych i czekajac na pomoc drogowa mijało mnie na autostradzie wiele T5 śmiejąc się w twarz ;)


Pomyśl sobie ile razy było odwrotnie zanim wreszcie mogli się "odwdzięczyć"...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 sierpnia 2019, 15:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Nie wiem jacy wszyscy to mówili. Tu większość opinii jest takich, że do T4 ten silnik to kibel, brak mocy, wał z gównolitu ledwie daje radę w zwykłej zabudowie, a co dopiero po przebudowie na kampera. Wszyscy którzy mają jakąś większą wiedzę od razu zmieniają ten silnik na 1.9TDI, jeśli nie od razu to po pierwszej awarii. Prosty i w miarę niezniszczalny to jest 2.4D.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 sierpnia 2019, 16:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
nie ma co teraz gdybać.kolega po prostu miał pecha.przez głupią nakrętkę trzymająca vacum silnik zatarty.ciekawe czy płetwę na pompie szlag trafił czy vacum się obrobiło że napęd całkiem zginął.ps.powodzenia w powrocie do PL ;)


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB