T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 15:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 12:21
Posty: 7
model: Multivan t4
silnik: 2.5 Tdi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie Forumowiczów/ki.

Borykam się od maja z problemem wycieku oleju który pojawia się przy szybszej jeździe autem. Podczas spokojnego przemieszczania się po mieście jadąc max 70km/h olej tylko delikatnie zbiera się pod pokrywa plastikowa miski olejowej, natomiast gdy wyjadę w dluższą trase i jade powiedzmy 110-130/h zaczyna juz kapać. Auto było u kilku mechaników, myte wstepnie i odtluszczane, stwierdzono wyciek z turbiny i wymieniono uszczelke turbiny. Jezdzilem pozniej bez pokrywy silnika kilka dni i bylo sucho. Zakręcilem pokrywe silnika i ta plastikowa pod miska olejowa( oczywiscie tez je wyczyscilem dokladnie i odtluscilem). Za tydzień zrobiłem trasę za miastem około 400km i znowu kapie olej pod ta plastikowa osłona od miski olejowej... Rozrząd, olej i filtry byly wymienianie w kwietniu (10 tys km temu). Stan oleju na bagnecie w normie (bylo przy wymianie oleju delikatnie wiecej wlane, a teraz spadlo do polowy wskaznika, czyli niby idealnie). Czy ktoś miał podobny problem w swoim t4, bądź zna możliwą przyczynę usterki? Wiem, że cięzko tak ocenic bez wgladu w silnik.

VW T4 Multivan 2.5 TDI 102KM (przebieg 330tys.)

Pozdrawiam i z góry dziękuje za każde pomocne słowo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 sierpnia 2019, 13:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Zdjęcia dużo by pomogły w oszacowaniu całości ,a tak to wróżenie z fusów ,nikt na forum jasnowidzem nie jest ( ja takowego nie znam)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 sierpnia 2019, 13:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 12:21
Posty: 7
model: Multivan t4
silnik: 2.5 Tdi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zdałem osłonę silnika i miski. Poniżej zdjęcia wycieku. Leci według mnie z tylnej-górnej części silnika i kapie z tyłu miski olejowej i koło kółek rozrządu. Nadmienie tylko, że nie jestem znawca mechaniki, więc proszę o wyrozumiałość. Link do zdjęć wysłałem przed chwilą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 sierpnia 2019, 13:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Z opisu wynika jedna z klasycznych usterek tego silnika. Wyciek z oringu pod chłodniczką oleju lub głębiej czyli z uszczelki podstawy filtra oleju. Zdarza się też, że tamtędy skapuje ze spływu oleju z turbiny. Dla osoby nieobeznanej trudny temat do ogarnięcia.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 sierpnia 2019, 18:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 12:21
Posty: 7
model: Multivan t4
silnik: 2.5 Tdi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Załącznik:
IMG_20190802_120925_resize_69_compress35_resize_20_compress63.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_120925_resize_69_compress35_resize_20_compress63.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 sierpnia 2019, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 12:21
Posty: 7
model: Multivan t4
silnik: 2.5 Tdi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Załącznik:
IMG_20190802_121655_resize_34_compress68_resize_36_compress63.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_121615_resize_45_compress87_resize_19_compress26.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_132515_resize_11_compress78_resize_59_compress80.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_120814_resize_86_compress45_resize_5_compress31.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_132513_resize_20_compress20_resize_19_compress95.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_121511_resize_79_compress80_resize_88_compress23.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_120752_1_resize_66_compress71_resize_84_compress91.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_121448_resize_13_compress29_resize_85_compress56.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_121448_resize_13_compress29_resize_85_compress56.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_121108_resize_49_compress54_resize_57_compress13.jpg
Załącznik:
IMG_20190802_120925_resize_69_compress35_resize_20_compress63.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 sierpnia 2019, 11:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Po obejrzeniu zdjęć nie mam nic więcej do napisania niż to co powyżej. Zespół chłodniczki i podstawy filtra oleju do sprawdzenia w pierwszej kolejności.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 sierpnia 2019, 12:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 12:21
Posty: 7
model: Multivan t4
silnik: 2.5 Tdi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. W przyszłym tygodniu przekazuję info mechanikowi i działamy.

Pozdrawiam serdecznie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 sierpnia 2019, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Może podepnę się pod topic. Też mnie trapi jakiś wyciek, ostatnio bardzo się nasilił albo powstał drugi. W załączeniu fotka jak to wygląda, mam nadzieję, że to wystarczy do postawienia wstępnej diagnozy. Dodam tylko, że kolejna bardzo niepokojąca rzecz być może powiązana z tym wyciekiem to odgłos jakby poluzuwanej blachy/osłony, która rezonuje w okolicach 1100rpm. Niestety po raz kolejny te usterki przydazaja mi się gdy jestem za granicą (w dodatku w 'nie taniej' Norwegii), więc byłoby dla mnie nieocenioną pomocą, gdybyście mnie spróbowali nakierować co to może być. Jakieś klucze ze sobą mam, więc większość prostych prac typu odkręć/przykreć jestem w stanie sam wykonać. Tylko wiedzy jeszcze brakuje... :(. Z góry dziękuję za zainteresowanie się mój problemem.
Edit. Zapomnialem napisać, że chodzi o 2,5tdi acv


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano czwartek, 15 sierpnia 2019, 21:52 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 2 razy
wstaw zdjęcie zgodnie z wymogami obowiązującymi na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 sierpnia 2019, 16:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Albo olej albo płyn chłodniczy, jedno i drugie to rozbiórka rozrządu w tym śruba centralna wału


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 sierpnia 2019, 19:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Czy to awaria, którą muszę robić natychmiast, czy są się z tym jeździć jeszcze trochę czasu? Bo ta blacha dzwoni mi już ze 2 miesiące, natomiast wyciek to w miarę świeża sprawa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 sierpnia 2019, 19:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Obejrzyj jeszcze dokładnie pokrywę zaworów czy tam gdzieś nie leci w dół po silniku. Jeśli nie to pasek rozrządu plus olej to dosyć duże ryzyko jego zerwania a te silniki są kolizyjne


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 sierpnia 2019, 09:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Zdejmij górną osłonę paska rozrządu i tam zajrzyj na koło zębate wałka. Olej w tym miejscu w większości przypadków oznacza cieknący uszczelniacz wałka rozrządu lub pokrywę zaworów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 sierpnia 2019, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za pochylenie się nad moim problemem. Będę to badał jak tylko przestanie lać (lato w Norwegii :-) )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2019, 21:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 12:21
Posty: 7
model: Multivan t4
silnik: 2.5 Tdi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Problem z cieknacym olejem rozwiązany. Uszczelka podstawy filtra uszczelniona oraz korek miski olejowej wymieniony na nowy.

Tak jak u kolegi Camer, zauważyłem również lekki wyciek przy rozrządzie oraz stukanie przy 1200rpm. Jutro mechanicy się za to zabierają. Dziękuję jeszcze raz za pomoc i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 września 2019, 18:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli to stukanie i wyciek było/jest oznaką wycieku z filtra oleju i jutro mechanicy będą to usuwali? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 września 2019, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 12:21
Posty: 7
model: Multivan t4
silnik: 2.5 Tdi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie, nie. Stukanie to inna bajka. W warsztacie jutro się zabierają za ten problem. Podobno te stuki od vacum pompy, lub od Popychaczy hydraulicznych. U mnie problem stukania nasila się przy puszczaniu pedału gazu. W momencie wciśnięcia sprzęgła nie ważne na jakich obrotach stukanie w moment znika. Na luzie również nie stuka. Największy hałas jest na obrotach od 1100 do 2000 później zanika. Jeżeli zmieniam biegi w przedziale 2000-3000 to silnik chodzi normalnie. Czy ktoś miał może podobny problem?
EDYCJA
Kolego Camer, wyciek drugi u mnie(oprócz tego z podstawy filtra) , który pokazałeś na zdjęciu wygląda tak damo. Wina - uszczelka pokrywy zaworów.

Jeszcze odnośnie tego stukania. Zauważyłem że pod jednym z kol rozrządu (tym na samym dole,) pasek wielorowkowy przesunął się o jeden rowek na zewnątrz rolki w kierunku silnika, a chyba powinien leżeć równina całej rolce. Czy to może być przyczyną stukania? Dodam że hałas się nasilil właśnie po uszczelnieniu pokrywy zaworów, do której jak twierdzą mechanicy musieli rozebrać rozrząd. Sprawdzali 2 razy poprawne ustawienia rozrządu. Czy mogli coś przeoczyć? Np to przesunięcie paska?

Pozdrawiam serdecznie


Ostatnio edytowano wtorek, 10 września 2019, 17:33 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
Post pod postem. Używaj opcji edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 września 2019, 17:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Sugeruje to rozsypanie się koła pasowego. Vacum najbardziej stuka na wolnych i znika stukanie po naciśnięciu hamulca. Jeden i drugi temat omawiany na forum wielokrotnie i na pewno nie w wątku o wyciekach. Do uszczelnienia pokrywy nie potrzeba rozbierać rozrządu chyba, że wymieniali uszczelniacze wałka. Moja odpowiedź tylko w ramach pobłażliwego traktowania braku respektu dla regulaminu. Dalsza dyskusja nie związana z tytułem wątku idzie do kosza.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB