T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=17160
Strona 1 z 1

Autor:  dep [ czwartek, 13 czerwca 2019, 23:44 ]
Tytuł:  Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

Jak w tytule czy u siebie w autach słyszycie na wolnych obrotach brzęki które cichną po zwiększeniu obrotów? U mnie pojawiło się to jakiś czas temu i nie wiem co to jest a na forum nic nie ma. Co tak brzęczy?Jakieś pomysły?

Autor:  Kenobi [ piątek, 14 czerwca 2019, 09:22 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

Nie , nie słyszymy jak wszystko sprawne. Rozmowa o dźwiękach bez ich usłyszenia jest zazwyczaj bez sensu, bo często każdy inaczej nazywa ten sam odgłos. Co to jest brzęczenie - dla jednego latająca mucha dla drugiego podrzucanie metalowych kulek we wiaderku. Przyczyn może być setki od skorodowanej osłony termicznej kolektora po np uszkodzoną skrzynię biegów lub sprzęgło.

Autor:  SANCZO [ piątek, 18 października 2019, 16:05 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

Poszukując dziś przyczyny łapania trybu awaryjnego przez moje t4 znalazłem przy okazji przyczynę brzęczenia od jakiegoś czasu też to slyszalem ale nie przeszkadzało mi to, okazalo się, że zerwane są dwie dolne gumki trzymające intercooler i wpadał on w rezonans powodując właśnie efekt brzęczenia na wolnych obrotach. Sprawdź to a później ewentualnie szukaj innych luźnych elementów.

Autor:  camer [ piątek, 18 października 2019, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

U mnie coś brzęczało bardzo długo, nie mogłem namierzyć przyczyny, zawsze gdzieś w okolicach koła pasowego. Potem ucichło na parę dni (domniemuje że się całkowicie odkrecilo lub zerwalo), a później coś zaczęło się tłuc w komorze silnika jakby śrubek nawrzucal, później silnik zgasł i już nie dał się odpalić. Samochód wraca 'na lawecie' do PL i zobaczymy co tam mechanik odkryje. Myślałem, że może pasek rozrządu się zerwał, ale sprawdziłem, że jest cały. Koło pasowe zresztą też.

Morał z mojej historii jest taki, że jak dzwoni i brzeczy to trzeba szybko szukać przyczyny, bo inaczej to ból głowy i niezaplanowane wydatki gwarantowane :(.

Autor:  Kenobi [ piątek, 18 października 2019, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

To, że pasek cały jeszcze nie daje 100% odpowiedzi. Czasem po pęknięciu rolki napinającej pasek przeskakuje i dopiero po rozebraniu widać co się stało - ja tak miałem. Kwestia o ile przeskoczył i jakich szkód to narobiło w głowicy.

Autor:  camer [ piątek, 18 października 2019, 22:20 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

A czy możesz Kenobi napisać mi na szybko co w najgorszym przypadku mnie czeka (jeśli przeskoczył o ileś tam zębów) pls.

Autor:  niebieski-n2 [ sobota, 19 października 2019, 06:23 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

remont głowicy

Autor:  SANCZO [ sobota, 19 października 2019, 08:21 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

Myślę, że w najgorszym wypadku to nawet i wymiana/remont silnika jeżeli pęknie któryś tłok lub wygnie korbowód. Mam nadzieję jednak, że aż tak źle nie będzie.

Autor:  camer [ sobota, 9 listopada 2019, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Brzęki z komory silnika na niskich obrotach 2.5tdi 102

Dzięki za podpowiedzi. Auto u mechanika, głowica zdjęta i jest w zakładzie regenerującym, który oceni szkody i ją naprawi. Prawdopodobnie rolka/docisk 'puściła', bo jednak pasek rozrządu był luźny i przeskoczył (nie wiadomo ile zębów). Ten pasek o którym pisałem, że jest w całości i napięty to był pasek po drugiej stronie (pompy wtrysk. o ile się nie mylę).

Mechanik powiedział, że 'głowica źle nie wyglądała' - cokolwiek by to znaczyło. W przyszłym tygodniu będą składali wszystko do kupy to dam znać co dokładnie było przyczyną. Z tego co zrozumiałem, to na razie nie drążyli tematu tylko zarzucili głowicę i oddali do zakładu, a przy składaniu będą oglądali elementy rozrządu, żeby zobaczyć jak do tego doszło. Nie wiem, czy taka jest praktyka, ale może w zakładach tak się robi, żeby nie tracić czasu. Zgaduję, że mechanik hobbysta, który robi sam swoje auto w pierwszej kolejności próbowałby ustalić przyczynę...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/