T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 23:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 lutego 2019, 19:35
Posty: 3
model: t4 combi
silnik: 2,4/2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jak w tytule czy u siebie w autach słyszycie na wolnych obrotach brzęki które cichną po zwiększeniu obrotów? U mnie pojawiło się to jakiś czas temu i nie wiem co to jest a na forum nic nie ma. Co tak brzęczy?Jakieś pomysły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2019, 09:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie , nie słyszymy jak wszystko sprawne. Rozmowa o dźwiękach bez ich usłyszenia jest zazwyczaj bez sensu, bo często każdy inaczej nazywa ten sam odgłos. Co to jest brzęczenie - dla jednego latająca mucha dla drugiego podrzucanie metalowych kulek we wiaderku. Przyczyn może być setki od skorodowanej osłony termicznej kolektora po np uszkodzoną skrzynię biegów lub sprzęgło.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2019, 16:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Poszukując dziś przyczyny łapania trybu awaryjnego przez moje t4 znalazłem przy okazji przyczynę brzęczenia od jakiegoś czasu też to slyszalem ale nie przeszkadzało mi to, okazalo się, że zerwane są dwie dolne gumki trzymające intercooler i wpadał on w rezonans powodując właśnie efekt brzęczenia na wolnych obrotach. Sprawdź to a później ewentualnie szukaj innych luźnych elementów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2019, 19:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie coś brzęczało bardzo długo, nie mogłem namierzyć przyczyny, zawsze gdzieś w okolicach koła pasowego. Potem ucichło na parę dni (domniemuje że się całkowicie odkrecilo lub zerwalo), a później coś zaczęło się tłuc w komorze silnika jakby śrubek nawrzucal, później silnik zgasł i już nie dał się odpalić. Samochód wraca 'na lawecie' do PL i zobaczymy co tam mechanik odkryje. Myślałem, że może pasek rozrządu się zerwał, ale sprawdziłem, że jest cały. Koło pasowe zresztą też.

Morał z mojej historii jest taki, że jak dzwoni i brzeczy to trzeba szybko szukać przyczyny, bo inaczej to ból głowy i niezaplanowane wydatki gwarantowane :(.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2019, 22:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To, że pasek cały jeszcze nie daje 100% odpowiedzi. Czasem po pęknięciu rolki napinającej pasek przeskakuje i dopiero po rozebraniu widać co się stało - ja tak miałem. Kwestia o ile przeskoczył i jakich szkód to narobiło w głowicy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2019, 22:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
A czy możesz Kenobi napisać mi na szybko co w najgorszym przypadku mnie czeka (jeśli przeskoczył o ileś tam zębów) pls.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 października 2019, 06:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
remont głowicy


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: camer (sobota, 19 października 2019, 08:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 października 2019, 08:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Myślę, że w najgorszym wypadku to nawet i wymiana/remont silnika jeżeli pęknie któryś tłok lub wygnie korbowód. Mam nadzieję jednak, że aż tak źle nie będzie.



Za ten wpis autor SANCZO podziękował: camer (sobota, 19 października 2019, 08:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 listopada 2019, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 58
model: krotki polift
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podpowiedzi. Auto u mechanika, głowica zdjęta i jest w zakładzie regenerującym, który oceni szkody i ją naprawi. Prawdopodobnie rolka/docisk 'puściła', bo jednak pasek rozrządu był luźny i przeskoczył (nie wiadomo ile zębów). Ten pasek o którym pisałem, że jest w całości i napięty to był pasek po drugiej stronie (pompy wtrysk. o ile się nie mylę).

Mechanik powiedział, że 'głowica źle nie wyglądała' - cokolwiek by to znaczyło. W przyszłym tygodniu będą składali wszystko do kupy to dam znać co dokładnie było przyczyną. Z tego co zrozumiałem, to na razie nie drążyli tematu tylko zarzucili głowicę i oddali do zakładu, a przy składaniu będą oglądali elementy rozrządu, żeby zobaczyć jak do tego doszło. Nie wiem, czy taka jest praktyka, ale może w zakładach tak się robi, żeby nie tracić czasu. Zgaduję, że mechanik hobbysta, który robi sam swoje auto w pierwszej kolejności próbowałby ustalić przyczynę...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB