T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 06:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 maja 2019, 20:46
Posty: 2
model: T4 bus
silnik: 2.4 aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam mam delikatną sprawe czy ktoś wie jak ustawić w pozycje fabryczna śrube od dawki paliwa chodzi o tą czerwoną z dziwnym zabezpieczeniem rys sruba nr 4 ??? Pozdrawiam <38>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 22:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
a co się stało że chcesz nią kręcić?nie ma jakiegoś uniwersalnego fabrycznego ustawienia.każda pompa jest indywidualnie optymalnie ustawiana.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 22:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 maja 2019, 20:46
Posty: 2
model: T4 bus
silnik: 2.4 aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Było kręcone juz tą srubą bo miałem spalanie 14l zobacze jak teraz pompa ustawiona na zegar 1mm zastanawiam sie czy przy 350tys nie trzeba brac poprawki na ustawienie kąta ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 00:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Plomba powinna być


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 lipca 2019, 21:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Podepnę się bo jest zdjecie. Wedlug książki typu "sam naprawiam" śrubka "1" ustawia obroty jalowe, mimo że to dźwignia odrębna od dźwigni gazu (ciągniętej linką gazu).
Co konkretnie ona przestawia w pompie? Pytam bo w silniku 2.4D naszego Forumowicza z Łańcuta, w aucie z klimą dzwignia od śrubki "1" jest dwustronna (sterczy dodatkowo w górę) i za górny koniec tej dźwigienki ciagnie silownik podciśnieniowy w momencie włączenia klimy.
Zna ktoś coś takiego? Rzeźba czy fabryczne?
Moj pompiarz mocno się zdziwił jak go o to pytałem.
Chetnie podjade pogadać i ppmacać jesli ktoś wie o co chodzi i dodatkowo ma pompę na wierzchu. Ewentualnie zlecę taka modyfikację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 06:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Rozwiązanie jest fabryczne, ma na celu zniwelowanie obciążenia działaniem sprężarki klimy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Adampio (środa, 31 lipca 2019, 07:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 07:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dzięki, zacząłbym zatem od poszukiwań tej dwigienki. Powinna by na Etce?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 12:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Powinna


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 12:41 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Adampio napisał(a):
ciagnie silownik podciśnieniowy w momencie włączenia klimy.




Kiedy uruchamiana jest klima to wiadomo co uruchamia podciśnienie i podnosi obroty ,ale ja także mam podniesienie obrotów zaraz po uruchomieniu silnika ( przy wyłączonej klimie) trwa to jakieś 20 s i potem wraca do normalnych obrotów ,pytanie co uruchamia podciśnienie tak aby podnieść obroty?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 13:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Masz półautomatyczny przyspieszacz kąta już


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 14:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Arturze, czy to "automatyczne" to jest "cuś" w pompie?
Bo ja u siebie zauważyłem że obroty jalowe dobrze rozgrzanego silnika są niższe o jakies 200 niż te same po odpaleniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 19:55 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Probe041 napisał(a):
Masz półautomatyczny przyspieszacz kąta już



Nie sądzę żeby to było coś automatycznego po prostu ta gruszka podciśnienia jest uruchamiana zarówno po uruchomieniu silnika na 20 s jak i poprzez suwaki klimatyzacji podczas jej włączenia staraliśmy się rozgryść temat z Adampio ale kolega był akurat po zlocie więc tylko porobił zdjęcia dla własnych potrzeb


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 20:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Owszem na podciśnienie [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 14:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
No dobrze automatyka ,tylko pozostaje pytanie co uruchamia zawór podciśnienia tak aby podnieść obroty ,na pompie nic z elektryki nie ma więc jaki czujnik lub inne ustrojstwo jest odpowiedzialne za to?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 15:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To jest pewnie jakiś przekaźnik czasowy, który otwiera elektrozawor przy silowniku. Popatrz czy twó silowniczek na popmpie ma jeden czy dwa wężyki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 15:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Jeden wężyk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 15:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No to najpierw trzba wyjac wtyczke z zaworu i zobaczyć czy tez przyspiesza po odpalenia na 20 sek. Jesli nie to mamy dowod dzialania silowniczka i wtedy trzeba przedzwonić kabelki zaworu. Jeden będzie brązowy czyli masa a drugi sterujacy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 16:17 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Chyba nie będę grzebał bo jeszcze coś zepsuje narazie wszystko działa więc niech tak zostanie może przyjdzie jeszcze czas żeby zaspokoić moją ciekawość jak to działa ale nie teraz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 16:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie bój się, wyjęcie na początek wtyczki, sprawdznie reakcji silnika i jej włożenie nazad to nie problem, szczególnie, że nie masz wanny :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 17:27 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Tak, ale ten zawór gdzieś jest na pewno, nie na wierzchu, bo go nie widzę a wężyk od gruszki wchodzi w peszel i znika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB