T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 05:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2011, 18:16
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Koledzy,
Może ktoś miał taką usterkę. Auto po uruchomieniu od razu dostaje maksymalnych obrotów. Jestem na wyjeździe w Czarnogórze i problem z dostępem do informacji i netu. Tylko telefon dlatego prosze nabijaczy postów o powstrzymanie się od niepotrzebnych wskazówek. Podróż zakończyłem na kempingu. Mam trochę narzędzi i podstawowej wiedzy. Z góry dziękuję za bratnią pomoc, kmlp


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 17:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Najpierw ogledziny czy dzwignia gazu (ta do której czepiana jest linka od pedału gazu) jest w normalnym położeniu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
W pierwszej kolejności sprawdź sprawę prozaiczną, czyli czy ośka od gazu wraca do pozycji wyjściowej, bo może się zapiekła w pozycji na maxa. Spróbuj zmniejszyć obroty śrubą regulacyjną obrotów nr 1.

Załącznik:
c7cb089be22e5e37med.jpg


Zobaczy czy pompa nie poluzowała się na śrubach i sama nie przestawiła kąta


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 19:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Na co konkretnie wpływa śruba nr 1 skoro obroty jako takie zależą od polożenia dźwigni ciągniętej linką gazu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 21:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
na tym zdjęciu widać to lepiej.odniosłem oznaczenia z rysunku który wstawił żółf
Załącznik:
image;s=644x461.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 21:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Na tej fotce widać że śruba 1 jest zderzakiem dla dźwigni o poziomej osi, podczsd gdy dźwignia gazu ma oś pionową. Ponawiam pytanie czym steruje ta pierwsza dźwignia, albo inaczej w jaki sposób ustala ona obroty jałowe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 06:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 marca 2011, 18:16
Posty: 6
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie. Rozebrałem cały przód i stwierdzam że optycznie wszystko z pompą jest ok. Linka nie jest podwieszona. Pompa trzyma się mocno. Śruby regulacyjne odpadają bo nie chodzi tu o podniesione obroty lecz pełna moc. Ostatnie kilometry do kepingu musiałem jakoś dociągnąć ze względu na rodzinę. Z góry zjeżdżałem na wyłączonym silniku, natomiast pod górę dwojka zapłon i różnica jest taka że z rury daje mocno na czarno, trojka też. Tego nie bylo gdy wspinałem się pod górę sprawnym autem przy pełnym gazie. Tak jak by coś w pompie za regulację dawki się posypało. Proszę o dalsze sugestie.
K.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 18:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
A filtr powietrza nie jest zapchany ?
Może to błędny trop, ale kiedyś po całym dniu jazdy albańskimi drogami miałem podobne objawy z powody zaklejenia filtra pyłem.
Spróbuj odpalić bez filtra.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 18:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jak zapchany filtr podbijałby obroty jałowe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2019, 21:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
jak tam kmlp ogarnąłeś temat?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB