T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16985
Strona 1 z 1

Autor:  slepy8 [ czwartek, 4 kwietnia 2019, 17:40 ]
Tytuł:  AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Witam

Nabyłem T4 z takim oto felerem iż niezależnie czy zimny czy ciepły trzeba nim trochę pokręci zanim silnik zacznie pracować.
Gdy już zacznie pracować wszystko jest w porządku.
Nawet gdy zgaszę silnik i po krótkim czasie spróbuję odpalić ponownie muszę trochę kręcić.

Doszukiwałem się problemów w zapowietrzeniu układu paliwowego. Wymieniłem filtr paliwa a wraz z nim zawór regulacyjny na filtrze. Nie dostrzegłem różnicy, więc dzisiaj zdjąłem oryginalne przewody, założyłem przezroczyste i odpowietrzyłem układ.
Po odpowioetrzeniu (praktycznie brak bąbelków w przewodach) silnik dalej odpala po dłuższym kręceniu.

Wychodzę więc z założenia, że to nie kwestia powietrza.

Ale dostrzegłem też ciekawą rzecz. Otóż silnik trochę pracuje, w przewodzie zwrotnym od pompy bąbelków brak. Nagle w przewodzie zasilającym do pompy widzę kawalkadę bąbli wypadającą z filtra i lecącą w kierunku pompy. I po chwili to ustaje. Co ciekawe, te bąble nie pojawiają się już w przewodzie zwrotnym do pompy...

Co to może być? Macie jakieś pomysły?

Autor:  mjanusz69 [ czwartek, 4 kwietnia 2019, 19:21 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Spróbuj podpiąć paliwo bezpośrednio do pompy z bańki zobaczysz czy się polepszy , ja jednak sprawdził bym świece czy wszystkie działają jeśli na przykład trzy są spalone ciężko będzie silnik odpalić

Autor:  slepy8 [ czwartek, 4 kwietnia 2019, 20:21 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Świece żarowe nowe.
Poza tym świece żarowe są nieistotne w sytuacji gdy silnik jest rozgrzany.

Autor:  Stanley70 [ czwartek, 4 kwietnia 2019, 22:12 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Na pełnym baku też Ci się tak dzieje? U mnie, gdy w baku poziom obniżał się do 1/3 też zaczynał źle odpalać, a w przewodzie pojawiały się bąble.
Winny był rozszczelniony pływak, smok w baku. Po wymianie miodzio.

Autor:  slepy8 [ czwartek, 4 kwietnia 2019, 22:16 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

W chwili obecnej mam zalanego do max i trzeba kręcić żeby odpalić.

Fakt, gdy w baku było znacznie mniej paliwa wydaje mi się, że auto kręciło dłużej.
Ale to może być moje "wydaje mi się".

A u Ciebie też było tak, że jak rozgrzane auto zgasiłeś i odpalałeś po 10 sekundach to też kręcenie?

Autor:  Stanley70 [ czwartek, 4 kwietnia 2019, 22:27 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Nie pamiętam, czy po 10 sekundach, ale każde odpalanie, gdy poziom paliwa spadał poniżej 1/3 był utrudniony. Po zatankowaniu odpalał normalnie.

Autor:  zolwikx4 [ sobota, 6 kwietnia 2019, 19:48 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Witam. Mam podobny problem jak kolega ,czy zimny czy ciepły ciężko odpala tzn raz odpali po 1 obrocie ,raz po 5ciu a zaś innym razem w ogóle nie chce dopiero po kilkukrotnym kręceniu (ok.4 min kręcenia oczywiście z przerwami między kręceniami) Pojechałem do mechanika i jak na złość odpalał za każdym razem. Poszedłem na zakupy wsiadłem i od kopa zapalił. Pojechałem do domu stał ok.poł godz. i już nie zapalił. Jak odpali to wali przez chwilę na biało. Jak już zapali to chodzi normalnie . Różne częstotliwości między odpaleniami. Pali jak chce i kiedy mu się podoba. Czy to może być czujnik położenia wału ? Czy też może coś z pompą ? Nadmienię że rozrząd był wymieniony ok.20tyś.km temu druga str.nie była ruszana. Nie wiadomo kiedy było to wymienione. Może mieć to coś wspólnego z takim odpalaniem ? Jeden z mechaników twierdzi że tak, że wymieni części od str. pompy i będzie ok . z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pacjent T4 2.5 TDi 102 ps 98r. ACV

Autor:  Kenobi [ sobota, 6 kwietnia 2019, 20:21 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Rozrząd się wymienia zawsze cały, jak od pompy rolki zużyte i pasek to cuda z kątem wtrysku mogą się dziać ( dymienie na biało to charakterystyczny objaw )
Z drugiej strony równie dobrze może to być tak banalna przyczyna jak kostka stacyjki lub coś z immo. Zawsze pomogłoby podpięcie Vaga i zobaczenie czy siedzą w ECU jakieś błędy związane z immo, kątem wtrysku lub inne

Autor:  zolwikx4 [ sobota, 6 kwietnia 2019, 20:30 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Rozrząd wymieniał poprzedni właściciel. Wydaje mi się jak by było coś z immo to albo by zapalił albo nie a w tym przypadku kręci i jak by chciał a nie mógł ,objaw jak by paliwo zasysał i jak już zassie to zakopci na biało i potem normalnie. Napisałeś "( dymienie na biało to charakterystyczny objaw ) " ale to zawsze by dymił ? czy tylko przy odpalaniu ? Pytam bo jak już odpali to nie ma śladu po białym dymie. Jedzie normalnie i jak mu depnę to tylko chmurę puści czarnego i to wszystko.
Był podpinany dziś pod Vaga i pokazał jakiś jeden błąd ,ale mech.stwierdził że nie ma on nic wspólnego z tym.

Autor:  slepy8 [ poniedziałek, 8 kwietnia 2019, 12:05 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

u mnie w ECU błędów kompletnie brak.
Na trasie w nocy zauważyłem, że jak daje teczce zdrowiej w pędzel i kręcę do okolic 3,5tys obrotów to w reflektorach samochodów za mną widzę, że dymię. Nie wiem czy na biało czy czarno, więc dzisiaj teczka idzie do kogoś kto umie ogarnąć kąt wtrysku i rozrząd. Mam przeczucie że to to pierwsze.

Autor:  zolwikx4 [ poniedziałek, 8 kwietnia 2019, 12:25 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

W czwartek zacznę od wymiany filtra paliwa,wysłałem koledze filmik z odpalania, odpalał mu identycznie jak mi w iveco, wymienił filtr paliwa i jak ręką odjął. Filtr ma dwa lata i przetłoczone paliwa na 23 tyś km. Na pewno nie zaszkodzi a nóż pomoże.
Napiszę czy to coś pomogło jak nie to samochód ląduje na warsztat.

Autor:  zolwikx4 [ czwartek, 11 kwietnia 2019, 20:28 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Witam.
Przyczyna znaleziona .
Poluźnił się napinacz paska pompy co powodowało przestawiane się konta wtrysku .

Autor:  slepy8 [ czwartek, 11 kwietnia 2019, 20:40 ]
Tytuł:  Re: AJT problemy z odpalaniem, dziwne zapowietrzanie

Ja podpiąłem komputer i wartośc wyprzedzenia kąta wynosi 38.
Tajemnica rozwiązana.

Pozdrawiam :)

PS: jak skontaktowałem się z jednym mechanikiem to pierwsze co powiedział to "kąt wtrysku albo sterownik na pompie". Jak podjechałem do niego, kazał odpalić silnik i po samej pracy powiedział: "słyszysz? brzmi jak benzyna, za miękko, na bank kąt wtrysku"

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/