T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 kwietnia 2019, 17:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 marca 2019, 19:28
Posty: 8
model: T4
silnik: AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Nabyłem T4 z takim oto felerem iż niezależnie czy zimny czy ciepły trzeba nim trochę pokręci zanim silnik zacznie pracować.
Gdy już zacznie pracować wszystko jest w porządku.
Nawet gdy zgaszę silnik i po krótkim czasie spróbuję odpalić ponownie muszę trochę kręcić.

Doszukiwałem się problemów w zapowietrzeniu układu paliwowego. Wymieniłem filtr paliwa a wraz z nim zawór regulacyjny na filtrze. Nie dostrzegłem różnicy, więc dzisiaj zdjąłem oryginalne przewody, założyłem przezroczyste i odpowietrzyłem układ.
Po odpowioetrzeniu (praktycznie brak bąbelków w przewodach) silnik dalej odpala po dłuższym kręceniu.

Wychodzę więc z założenia, że to nie kwestia powietrza.

Ale dostrzegłem też ciekawą rzecz. Otóż silnik trochę pracuje, w przewodzie zwrotnym od pompy bąbelków brak. Nagle w przewodzie zasilającym do pompy widzę kawalkadę bąbli wypadającą z filtra i lecącą w kierunku pompy. I po chwili to ustaje. Co ciekawe, te bąble nie pojawiają się już w przewodzie zwrotnym do pompy...

Co to może być? Macie jakieś pomysły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 kwietnia 2019, 19:21 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Spróbuj podpiąć paliwo bezpośrednio do pompy z bańki zobaczysz czy się polepszy , ja jednak sprawdził bym świece czy wszystkie działają jeśli na przykład trzy są spalone ciężko będzie silnik odpalić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 kwietnia 2019, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 marca 2019, 19:28
Posty: 8
model: T4
silnik: AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Świece żarowe nowe.
Poza tym świece żarowe są nieistotne w sytuacji gdy silnik jest rozgrzany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 kwietnia 2019, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2014, 23:49
Posty: 144
Lokalizacja: Śląsk
model: VW T4 *2
silnik: 2,5 TDI AUF+ ACV+

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 92 razy
Na pełnym baku też Ci się tak dzieje? U mnie, gdy w baku poziom obniżał się do 1/3 też zaczynał źle odpalać, a w przewodzie pojawiały się bąble.
Winny był rozszczelniony pływak, smok w baku. Po wymianie miodzio.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 kwietnia 2019, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 marca 2019, 19:28
Posty: 8
model: T4
silnik: AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W chwili obecnej mam zalanego do max i trzeba kręcić żeby odpalić.

Fakt, gdy w baku było znacznie mniej paliwa wydaje mi się, że auto kręciło dłużej.
Ale to może być moje "wydaje mi się".

A u Ciebie też było tak, że jak rozgrzane auto zgasiłeś i odpalałeś po 10 sekundach to też kręcenie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 kwietnia 2019, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2014, 23:49
Posty: 144
Lokalizacja: Śląsk
model: VW T4 *2
silnik: 2,5 TDI AUF+ ACV+

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 92 razy
Nie pamiętam, czy po 10 sekundach, ale każde odpalanie, gdy poziom paliwa spadał poniżej 1/3 był utrudniony. Po zatankowaniu odpalał normalnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 kwietnia 2019, 19:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2012, 21:27
Posty: 26
Lokalizacja: Pomorskie
opis: Biały
model: T4 CRAVELLE
silnik: 2,5 TDi 102ps

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam podobny problem jak kolega ,czy zimny czy ciepły ciężko odpala tzn raz odpali po 1 obrocie ,raz po 5ciu a zaś innym razem w ogóle nie chce dopiero po kilkukrotnym kręceniu (ok.4 min kręcenia oczywiście z przerwami między kręceniami) Pojechałem do mechanika i jak na złość odpalał za każdym razem. Poszedłem na zakupy wsiadłem i od kopa zapalił. Pojechałem do domu stał ok.poł godz. i już nie zapalił. Jak odpali to wali przez chwilę na biało. Jak już zapali to chodzi normalnie . Różne częstotliwości między odpaleniami. Pali jak chce i kiedy mu się podoba. Czy to może być czujnik położenia wału ? Czy też może coś z pompą ? Nadmienię że rozrząd był wymieniony ok.20tyś.km temu druga str.nie była ruszana. Nie wiadomo kiedy było to wymienione. Może mieć to coś wspólnego z takim odpalaniem ? Jeden z mechaników twierdzi że tak, że wymieni części od str. pompy i będzie ok . z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pacjent T4 2.5 TDi 102 ps 98r. ACV


_________________
1. T4 Caravelle 1992r. 2.0 benz-gaz manual
2. T4 Multiwan 1994r. 2.4 diesel automat
3. T4 Caravelle 1992r. 2.5 benz-gaz manual
4. T4 Caravelle 1995r. 2.5 benz-gaz automat ( obecnie manual )
5. T4 Caravelle 1998r. 2.5 TDi 102/130 manual


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 kwietnia 2019, 20:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Rozrząd się wymienia zawsze cały, jak od pompy rolki zużyte i pasek to cuda z kątem wtrysku mogą się dziać ( dymienie na biało to charakterystyczny objaw )
Z drugiej strony równie dobrze może to być tak banalna przyczyna jak kostka stacyjki lub coś z immo. Zawsze pomogłoby podpięcie Vaga i zobaczenie czy siedzą w ECU jakieś błędy związane z immo, kątem wtrysku lub inne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 kwietnia 2019, 20:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2012, 21:27
Posty: 26
Lokalizacja: Pomorskie
opis: Biały
model: T4 CRAVELLE
silnik: 2,5 TDi 102ps

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Rozrząd wymieniał poprzedni właściciel. Wydaje mi się jak by było coś z immo to albo by zapalił albo nie a w tym przypadku kręci i jak by chciał a nie mógł ,objaw jak by paliwo zasysał i jak już zassie to zakopci na biało i potem normalnie. Napisałeś "( dymienie na biało to charakterystyczny objaw ) " ale to zawsze by dymił ? czy tylko przy odpalaniu ? Pytam bo jak już odpali to nie ma śladu po białym dymie. Jedzie normalnie i jak mu depnę to tylko chmurę puści czarnego i to wszystko.
Był podpinany dziś pod Vaga i pokazał jakiś jeden błąd ,ale mech.stwierdził że nie ma on nic wspólnego z tym.


_________________
1. T4 Caravelle 1992r. 2.0 benz-gaz manual
2. T4 Multiwan 1994r. 2.4 diesel automat
3. T4 Caravelle 1992r. 2.5 benz-gaz manual
4. T4 Caravelle 1995r. 2.5 benz-gaz automat ( obecnie manual )
5. T4 Caravelle 1998r. 2.5 TDi 102/130 manual


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 kwietnia 2019, 12:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 marca 2019, 19:28
Posty: 8
model: T4
silnik: AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
u mnie w ECU błędów kompletnie brak.
Na trasie w nocy zauważyłem, że jak daje teczce zdrowiej w pędzel i kręcę do okolic 3,5tys obrotów to w reflektorach samochodów za mną widzę, że dymię. Nie wiem czy na biało czy czarno, więc dzisiaj teczka idzie do kogoś kto umie ogarnąć kąt wtrysku i rozrząd. Mam przeczucie że to to pierwsze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 kwietnia 2019, 12:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2012, 21:27
Posty: 26
Lokalizacja: Pomorskie
opis: Biały
model: T4 CRAVELLE
silnik: 2,5 TDi 102ps

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
W czwartek zacznę od wymiany filtra paliwa,wysłałem koledze filmik z odpalania, odpalał mu identycznie jak mi w iveco, wymienił filtr paliwa i jak ręką odjął. Filtr ma dwa lata i przetłoczone paliwa na 23 tyś km. Na pewno nie zaszkodzi a nóż pomoże.
Napiszę czy to coś pomogło jak nie to samochód ląduje na warsztat.


_________________
1. T4 Caravelle 1992r. 2.0 benz-gaz manual
2. T4 Multiwan 1994r. 2.4 diesel automat
3. T4 Caravelle 1992r. 2.5 benz-gaz manual
4. T4 Caravelle 1995r. 2.5 benz-gaz automat ( obecnie manual )
5. T4 Caravelle 1998r. 2.5 TDi 102/130 manual


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 3 lutego 2012, 21:27
Posty: 26
Lokalizacja: Pomorskie
opis: Biały
model: T4 CRAVELLE
silnik: 2,5 TDi 102ps

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.
Przyczyna znaleziona .
Poluźnił się napinacz paska pompy co powodowało przestawiane się konta wtrysku .


_________________
1. T4 Caravelle 1992r. 2.0 benz-gaz manual
2. T4 Multiwan 1994r. 2.4 diesel automat
3. T4 Caravelle 1992r. 2.5 benz-gaz manual
4. T4 Caravelle 1995r. 2.5 benz-gaz automat ( obecnie manual )
5. T4 Caravelle 1998r. 2.5 TDi 102/130 manual


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 marca 2019, 19:28
Posty: 8
model: T4
silnik: AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja podpiąłem komputer i wartośc wyprzedzenia kąta wynosi 38.
Tajemnica rozwiązana.

Pozdrawiam :)

PS: jak skontaktowałem się z jednym mechanikiem to pierwsze co powiedział to "kąt wtrysku albo sterownik na pompie". Jak podjechałem do niego, kazał odpalić silnik i po samej pracy powiedział: "słyszysz? brzmi jak benzyna, za miękko, na bank kąt wtrysku"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB