T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Caravele 2.5 TDI Traci moc / Turbo w trybie awaryjnym https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16963 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | niebieski-n2 [ czwartek, 28 marca 2019, 05:15 ] |
Tytuł: | Re: Caravele 2.5 TDI Traci moc / Turbo w trybie awaryjnym |
Poza tym zacznij się stosować do 26pkt regulaminu, bełkot bez interpunkcji będzie po prostu kasowany. |
Autor: | rickard [ środa, 29 maja 2019, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Caravele 2.5 TDI Traci moc / Turbo w trybie awaryjnym |
Witam! Potrzebuję pomocy. Mój t4 acv z 2003 ma problem z trybem awaryjnym. Do 3 biegu mogę go ciśnąć do ponad 4000 obr. i nic się nie dzieje, jak włączę 4 i 5 to przy 3200 tryb awaryjny. Miał ktoś taki objaw?? Z góry dziękuję za wszelkie komentarze i porady. |
Autor: | SANCZO [ czwartek, 17 października 2019, 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Caravele 2.5 TDI Traci moc / Turbo w trybie awaryjnym |
Witam kolego rickard czy problem został zdiagnozowany, usunięty? Od wczoraj pojawił się taki sam problem w moim transporterze z 2001 roku 2.5tdi acv i bedę przystępował do diagnostyki, a może bys podpowiedzial od czego zacząć? |
Autor: | garbaty [ piątek, 18 października 2019, 06:02 ] |
Tytuł: | Re: Caravele 2.5 TDI Traci moc / Turbo w trybie awaryjnym |
Kompa podpiąć A nie wróżyć. Przyczyn może być cała masa. Turbina, przewody sterowania turbina, zawór n75, pompa wtryskowa, wtryski, filtr powietrza, paliwa... |
Autor: | SANCZO [ niedziela, 20 października 2019, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Caravele 2.5 TDI Traci moc / Turbo w trybie awaryjnym |
A wiec przy sprawdzaniu gruszki i sztangi w turbinie okazało się, że wszystko sprawne. Mębrana szczelna po podaniu 0,8-1 bar zawór elegancko się otwiera a sztanga pracuje płynnie bez zacięć, natomiast zwróciłem uwagę na N75 i przypomniałem sobie, że przy wymianie wężyków podciśnieniowych pękł mi górny kruciec i go skleiłem, spoina musiała się rozszczelnić i zawór nie podawał wystarczającego do otwarcia zaworu upustowego ciśnienia, przez co silnik otrzymywał za duże ciśnienie doładowania i łapał not lauf-a. Po wymianie N75 na używany za 100 zł auto wróciło narazie do żywych. Edit. Pobite gary. Tylko mi się wydawało, że auto chodzi jak należy jednak w dalszym ciągu za każdym razem przy ok 100km/h na 4 lub 5 biegu łapie tryb awaryjny. Sprawdzona została sztanga zaworu upustowego oraz mębrana w gruszce, po podaniu 0.8 bar zawór się elegancko otwiera a gruszka trzyma ciśnienie. Po podłączeniu komputera wypluwa błąd 17965- przekroczona granica regulacji, ale turbiny nie slychać, po ominięciu n75 przez zmostkowanie weżyka wychodzącego z turbiny z wężykiem wchodzącym do dolotu przy odmie wyskakuje ten sam błąd ale słychac turbo i auto ma moc do czasu przekroczenia granicy doładowania. Czy może być to wina uszkodzonego n75 w taki sposób, że nie odcina ciśnienia i cały czas podaje je na gruszke otwierając zawór i niedoładowując silnika??? |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |