T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 17:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Hej,

Nie zakładam nowego tematu, lepiej to pozbierać w jednym temacie :). Mam dosyć spore ciśnienie w układzie chłodzenia. Płynu nie ubywa, nawet przy dłuższych trasach, ale węże stają się dosyć twardawe. Zacząłem sprawdzać drożność przewodów i okazało się że jeden węższy od głowicy do zbiorniczka wyrównawczego był zatkany. Nie umiałem nic a nic ściągnąć strzykawką z niego. Dopiero Jak ściągnąłem go z króćca z tyłu głowicy, nagle stał się drożny (zgięć żadnych nie było). Pociągnąłem trochę strzykawką z tego króćca – płyn wychodzi, ale nie jakoś tak super swobodnie.
Trochę to polepszyło sytuacje, przewody nie są już aż tak twarde. Korek zbiorniczka już wcześniej wymieniłem. Temperatura zawsze w normie – 90C. Ogrzewanie dziala w porzadku. Moc auta jak najbardziej w porządku. Nie dymi na biało.

I teraz do prośba do ludzi, którzy już to przerabiali z głowicą, jak twarde mogą być węże przy nagrzanym silniku? Przy nagrzanym silniku węże moge przy malej sile ścisnąć około 1cm. Nie chciało mi się robić filmiku, ale znalazłem podobne w necie z podobną twardością :D :
https://www.youtube.com/watch?v=HqnQZYa_GQU

Test na CO2 zrobiłem ze 4 razy – wszystkie negatywne. Raz po 40km trasy i silnik już mocno nagrzany i zero przebarwień w płynie. Z Waszych doświadczeń morze takie coś być, że i tak jest uszczelka pod głowicą lub sama głowica.
Najgorsze jest to, że za 8 tygodni jade na urlop – jakieś 4tyś km, więc wolałbym mieć pewność, aniżeli na trasie mieć problemy. Zrzucać głowice bez powodu też ochoty nie mam :).
Silnik 2.5 ACV


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 21:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Szukasz sobie problemów na siłę, jakbyś miał wywaloną uszczelkę to byś węża po dłuższej jeździe pacami nie ścisnął w ogóle, a płyn wywalało by ze zbiorniczka przelewem, potrafi węże rwać. Zarówno wężyk od głowicy jak i ten od chłodnicy ma być drożny. W układzie chłodzenia po nagrzaniu zawsze jest ciśnienie. Co z tego filmiku wynika, przecież nie wiemy z jaką siłą ten wąż ktoś ściska.
Ogólnie skąd pomysł, że coś jest nie tak ? Porównywałeś z inną T4 czy co ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 22:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 stycznia 2017, 20:30
Posty: 49
Lokalizacja: Mistelbach
model: Caravelle
silnik: 102ps

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za szybką odpowiedź :). Ostatnio też musiałem wymienić oring chłodzniczki oleju, bo ciekło mi z niego i przy odpowietrzaniu układu nagle skapłem się, że węże dosyć twardawe. Nie mam doświadczeni co Wy, więc wole spytać. Jadę za 8 tygodni na sporą trasę i wole się upewnić teraz niż mieć w trasie problemy. Przy nagrzanym silniku jak 2-3 minuty odczekałem to przy odkrecaniu zbiorniczka to troche plynu wybilo na zewnatrz - z jakieś 100ml (stan jeszcze przed przeczyszczeniem tego wezyka).

Po prostu chce teraz to sprawdzic przed urlopem. Wszystkiego się sprawdzić nie da. W tamtym roku rozciekła mi się pompa wtryskowa w Norwegii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 22:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
To teraz już wiesz czemu wszędzie trąbią, że nie odkręca się korków w układzie chodzącym na gorącym silniku, bo zawsze coś wywali. Tam jest zawsze ciśnienie, niezbyt duże ale jest. Jak chcesz się uspokoić to pozaczepiaj posiadaczy T4 z tym silnikiem, może dadzą ci pomacać <cool> ....węże.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: pioter91 (niedziela, 9 czerwca 2019, 22:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB