T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16824
Strona 1 z 1

Autor:  Kliczek [ poniedziałek, 28 stycznia 2019, 23:25 ]
Tytuł:  2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

Pierwszy mój wpis Witam......posiadam od ponad 4 lat busa T 4...2,4 l. w dieslu - starego- 92 rocznik ale...wpis w dowodzie auto specjalne gdyż jest to mini kamperek Na dachu mam solar 140 W na pokładzie zaś: gaz a więc kuchenkę , lodówkę , tv na ruchomym ramieniu , obrotowe fotele (bardzo przydatne) akumulator żelowy od solara dający pracę laptopa i monitora tv na 6 do 8 h pracy obu na raz. Oczywiście gniazdo zewnętrzne 230 v. Jestem zakochany w T-czwórce na maksa...w 2016 objechałem Nim- Anglię 3600 km , w 2017 Włochy 4400 km ..a w 2018 Polskę około 2800 km. Bez awarii...
Nie chcę tu w tym temacie chwalić się staruszkiem T-4...tylko powyższy opis pozwoli mi zaraz zadać pytanie ...tematyczne.
Chodzi o to że silnik jest fantastyczny bez dwumasy i ...bez turbiny. NAJWIĘKSZYM PROBLEMEM jest chłodzenie...wracając z Włoch wpakowałem się w bardzo stromy podjazd w Alpach (Włochy/Szwajcaria) i musiałem co kilkaset metrów na podjeździe gasić silnik i czekać co by temperatura spadła do przynajmniej 80 st.
Pytanie brzmi.....czy jest możliwość wstawienia przed chłodnicę wiatraka ??? A włącznik umiejscowić w kabinie.... I CZY TO COKOLWIEK POMOŻE w zmniejszeniu temperatury na długich podjazdach...

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 28 stycznia 2019, 23:37 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

Moim zdaniem jest coś nie tak. Trzeba znaleźć przyczynę, a nie kombinować półśrodki. Co ci da dodatkowy wentylator skoro już masz dwa i to całkiem pokaźne. Czy cokolwiek już było sprawdzane z podstaw typu: prawidłowe działanie wentylatorów, żaluzji na chłodnicy jeśli są, drożność chłodnicy itp.

Autor:  Kliczek [ wtorek, 29 stycznia 2019, 00:32 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

nie mam ani jednego....ten silnik nie ma chłodzenia wentylatorem

Autor:  Adampio [ wtorek, 29 stycznia 2019, 01:48 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

No to już sobie sam odpowiedziałeś. 2.4D ma DWA silne wiatraki ZA chłodnicą. Na obrazku rysunek z Etki dla rocznika 1992

Autor:  Kliczek [ wtorek, 29 stycznia 2019, 08:28 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

wow....tyle lat jeżdżę moim kamperkiem i nawet nie pomyślałem o tym...dopiero wczoraj mnie coś natchnęło...i tu napisałem bo w sieci nic nie ma...wielkie dzięki za info

Autor:  Kenobi [ wtorek, 29 stycznia 2019, 14:14 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

To podejrzewam, że z silnikiem już czas się żegnać, a z głowicą to na 100%. Te silniki bardzo nie lubią przegrzewania głowicy, dlatego są wyposażone między innymi w dodatkową pompkę która ją chłodzi.

Autor:  slimak [ wtorek, 29 stycznia 2019, 19:00 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

A może wentylatory są tylko, zasłonięte żaluzjami? Zdjęcie wiele wyjaśni.

Autor:  niebieski-n2 [ wtorek, 29 stycznia 2019, 19:36 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

Niesamowite, gdyby ktoś ograbił T4 z wiatraków i tak sprzedał komuś, a ten tyle tyś km podróżował nieświadomy....

Autor:  xxxkamil [ wtorek, 29 stycznia 2019, 19:54 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

slimak napisał(a):
A może wentylatory są tylko, zasłonięte żaluzjami? Zdjęcie wiele wyjaśni.

<up>
Też tak obstawiam, być może termik który otwiera żaluzje zacioł się w pozycji zamkniętej i przez to uklad się grzeje.

Autor:  SP9RTN [ wtorek, 29 stycznia 2019, 22:30 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

W moim zacinała się 1 żaluzja. Efekt był taki, że latem, na podjeździe pod górkę trwającym 10 min. temperatura silnika niebezpiecznie rosła.
Nie chce mi się wierzyć, żeby silnik wytrzymał opisane trasy, gdyby nie miał wentylatorów.

Autor:  YanmarT4 [ wtorek, 5 lutego 2019, 13:20 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

Witam, jestem tu nowy i wszystkich pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o przegrzewanie się silnika to warto sprawdzić prawidłowość wskazań tej temperatury. Kiedyś miałem taki sam problem w VW T4 1.9 TD, a z kolei w 2.4 D musiałem wymienić chłodnicę i wszystko wróciło do normy.

Autor:  srokkka [ niedziela, 10 lutego 2019, 12:05 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

Zacznij od sprawdzenia żaluzji na chłodnicy. Te żaluzje /są dwie/ są sterowane w dość gówniany sposób i często się zacinają. Ręcznie można otworzyć przez obrócenie mechanizmu żaluzji.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 10 lutego 2019, 13:43 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

O ile odkręci ten thermistor wcześniej.

Autor:  Adampio [ niedziela, 10 lutego 2019, 15:30 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

@srokkka: to jest w ogole dziwny mechanizm. Moj siłownik termostatyczmy w garnku z goraca wodą obraca ramieniem i "samymi rencamy" nie daje się tego ramienia ruszyć w zimną strone. Żaluzje chodzą w miarę lekko ale na wszelki wypadek całe opsiukane smarem teflonowym, a jeszcze nie widzialem łopatek uchylonych termostatem (z tego powodu na lato termostat profilaktycznie zdejmuję). Stawiam na slabe przewodnictwo cieplne między chłodnicą a termostatem. Jest tam "plastik na plastik" czyli powinno działać tylko gorace powietrze w komorze silnika.
Przy jakiej temperaturze wody łopatki powinny być w pełni otwarte?

Autor:  Probe041 [ niedziela, 10 lutego 2019, 15:50 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

https://youtu.be/86Sgv_4c3VQ tutaj widać jak moje ustrojstwo działało, w tej chwili nie pamiętam czy to było 300 stopni czy 600 z tej opalarki.

Autor:  Adampio [ niedziela, 10 lutego 2019, 17:43 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

Ja to samo osiągnąłem wrzucając termostat do garnka z wodą stojacego na gazie. Czyli u mnie gora 100 stopni

Autor:  Radauskas [ środa, 13 lutego 2019, 02:58 ]
Tytuł:  Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu.

Te silniki niestety pod stałym duzym obciązeniem mocno się nagrzewają. Jadąc kiedys swoim 2,4D do Chorwacji na łagodnych długich podjazdach na austrackich autostradach silnik mi się przegrzewał i musiałem robić przerwy ( i dolać wody ). Kolega już w pierwszym poście podał jedną z przyczyn przegrzewania - brak turbo :). Ja po tym wyjeździe do Chorwacji postanowiłem załozyć turbo do 2,4D. Po tym zabiegu autko zasysało wszelkie autostradowe podjazdy bez grymasów, a wskazówka temperatury silnika stała jak wmurowana,.. prawie :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/