T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16824 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kliczek [ poniedziałek, 28 stycznia 2019, 23:25 ] |
Tytuł: | 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
Pierwszy mój wpis Witam......posiadam od ponad 4 lat busa T 4...2,4 l. w dieslu - starego- 92 rocznik ale...wpis w dowodzie auto specjalne gdyż jest to mini kamperek Na dachu mam solar 140 W na pokładzie zaś: gaz a więc kuchenkę , lodówkę , tv na ruchomym ramieniu , obrotowe fotele (bardzo przydatne) akumulator żelowy od solara dający pracę laptopa i monitora tv na 6 do 8 h pracy obu na raz. Oczywiście gniazdo zewnętrzne 230 v. Jestem zakochany w T-czwórce na maksa...w 2016 objechałem Nim- Anglię 3600 km , w 2017 Włochy 4400 km ..a w 2018 Polskę około 2800 km. Bez awarii... Nie chcę tu w tym temacie chwalić się staruszkiem T-4...tylko powyższy opis pozwoli mi zaraz zadać pytanie ...tematyczne. Chodzi o to że silnik jest fantastyczny bez dwumasy i ...bez turbiny. NAJWIĘKSZYM PROBLEMEM jest chłodzenie...wracając z Włoch wpakowałem się w bardzo stromy podjazd w Alpach (Włochy/Szwajcaria) i musiałem co kilkaset metrów na podjeździe gasić silnik i czekać co by temperatura spadła do przynajmniej 80 st. Pytanie brzmi.....czy jest możliwość wstawienia przed chłodnicę wiatraka ??? A włącznik umiejscowić w kabinie.... I CZY TO COKOLWIEK POMOŻE w zmniejszeniu temperatury na długich podjazdach... |
Autor: | Kenobi [ poniedziałek, 28 stycznia 2019, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
Moim zdaniem jest coś nie tak. Trzeba znaleźć przyczynę, a nie kombinować półśrodki. Co ci da dodatkowy wentylator skoro już masz dwa i to całkiem pokaźne. Czy cokolwiek już było sprawdzane z podstaw typu: prawidłowe działanie wentylatorów, żaluzji na chłodnicy jeśli są, drożność chłodnicy itp. |
Autor: | Kliczek [ wtorek, 29 stycznia 2019, 00:32 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
nie mam ani jednego....ten silnik nie ma chłodzenia wentylatorem |
Autor: | Adampio [ wtorek, 29 stycznia 2019, 01:48 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
No to już sobie sam odpowiedziałeś. 2.4D ma DWA silne wiatraki ZA chłodnicą. Na obrazku rysunek z Etki dla rocznika 1992 |
Autor: | Kliczek [ wtorek, 29 stycznia 2019, 08:28 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
wow....tyle lat jeżdżę moim kamperkiem i nawet nie pomyślałem o tym...dopiero wczoraj mnie coś natchnęło...i tu napisałem bo w sieci nic nie ma...wielkie dzięki za info |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 29 stycznia 2019, 14:14 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
To podejrzewam, że z silnikiem już czas się żegnać, a z głowicą to na 100%. Te silniki bardzo nie lubią przegrzewania głowicy, dlatego są wyposażone między innymi w dodatkową pompkę która ją chłodzi. |
Autor: | slimak [ wtorek, 29 stycznia 2019, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
A może wentylatory są tylko, zasłonięte żaluzjami? Zdjęcie wiele wyjaśni. |
Autor: | niebieski-n2 [ wtorek, 29 stycznia 2019, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
Niesamowite, gdyby ktoś ograbił T4 z wiatraków i tak sprzedał komuś, a ten tyle tyś km podróżował nieświadomy.... |
Autor: | xxxkamil [ wtorek, 29 stycznia 2019, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
slimak napisał(a): A może wentylatory są tylko, zasłonięte żaluzjami? Zdjęcie wiele wyjaśni. Też tak obstawiam, być może termik który otwiera żaluzje zacioł się w pozycji zamkniętej i przez to uklad się grzeje. |
Autor: | SP9RTN [ wtorek, 29 stycznia 2019, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
W moim zacinała się 1 żaluzja. Efekt był taki, że latem, na podjeździe pod górkę trwającym 10 min. temperatura silnika niebezpiecznie rosła. Nie chce mi się wierzyć, żeby silnik wytrzymał opisane trasy, gdyby nie miał wentylatorów. |
Autor: | YanmarT4 [ wtorek, 5 lutego 2019, 13:20 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
Witam, jestem tu nowy i wszystkich pozdrawiam. Jeżeli chodzi o przegrzewanie się silnika to warto sprawdzić prawidłowość wskazań tej temperatury. Kiedyś miałem taki sam problem w VW T4 1.9 TD, a z kolei w 2.4 D musiałem wymienić chłodnicę i wszystko wróciło do normy. |
Autor: | srokkka [ niedziela, 10 lutego 2019, 12:05 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
Zacznij od sprawdzenia żaluzji na chłodnicy. Te żaluzje /są dwie/ są sterowane w dość gówniany sposób i często się zacinają. Ręcznie można otworzyć przez obrócenie mechanizmu żaluzji. |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 10 lutego 2019, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
O ile odkręci ten thermistor wcześniej. |
Autor: | Adampio [ niedziela, 10 lutego 2019, 15:30 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
@srokkka: to jest w ogole dziwny mechanizm. Moj siłownik termostatyczmy w garnku z goraca wodą obraca ramieniem i "samymi rencamy" nie daje się tego ramienia ruszyć w zimną strone. Żaluzje chodzą w miarę lekko ale na wszelki wypadek całe opsiukane smarem teflonowym, a jeszcze nie widzialem łopatek uchylonych termostatem (z tego powodu na lato termostat profilaktycznie zdejmuję). Stawiam na slabe przewodnictwo cieplne między chłodnicą a termostatem. Jest tam "plastik na plastik" czyli powinno działać tylko gorace powietrze w komorze silnika. Przy jakiej temperaturze wody łopatki powinny być w pełni otwarte? |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 10 lutego 2019, 15:50 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
https://youtu.be/86Sgv_4c3VQ tutaj widać jak moje ustrojstwo działało, w tej chwili nie pamiętam czy to było 300 stopni czy 600 z tej opalarki. |
Autor: | Adampio [ niedziela, 10 lutego 2019, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
Ja to samo osiągnąłem wrzucając termostat do garnka z wodą stojacego na gazie. Czyli u mnie gora 100 stopni |
Autor: | Radauskas [ środa, 13 lutego 2019, 02:58 ] |
Tytuł: | Re: 2.4D przegrzewa się przy dużym obciążeniu. |
Te silniki niestety pod stałym duzym obciązeniem mocno się nagrzewają. Jadąc kiedys swoim 2,4D do Chorwacji na łagodnych długich podjazdach na austrackich autostradach silnik mi się przegrzewał i musiałem robić przerwy ( i dolać wody ). Kolega już w pierwszym poście podał jedną z przyczyn przegrzewania - brak turbo . Ja po tym wyjeździe do Chorwacji postanowiłem załozyć turbo do 2,4D. Po tym zabiegu autko zasysało wszelkie autostradowe podjazdy bez grymasów, a wskazówka temperatury silnika stała jak wmurowana,.. prawie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |