T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 stycznia 2019, 18:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
kiedy robiłem pierwsze logi , ustawiłem pompę tak żeby bloku 000 poz. 2 wskazywało 0.55-0,58, ponieważ w logach było 0.38 dałem do przodu na 0.80 i dalej w logach jest 0.38 .http://vaglogi.pl/log-000_1Ud8c6.html , http://vaglogi.pl/log-001_004_j8dii.html, http://vaglogi.pl/log-013_014_xh9O4.html , przepraszam ale pierwszy raz robię i wklejam logi na forum , dzięki za cierpliwość.



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 stycznia 2019, 20:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Mylisz kolumny to co w tej chwili jest 038 to pierwsza kolumna ( to co jest przed nią " stamp " to czas trwania pomiaru, a nie kolumna diagnostyczna ), a nie druga i to nie jest kąt wtrysku tylko obroty silnika. Kąt wtrysku to druga kolumna i tu masz 085-090.
W tej chwili masz kąt wtrysku przyspieszony co widać w grupie 004 żądanie masz 2.0 w drugiej kolumnie, a rzeczywisty w trzeciej 3.7-4.0 i % wypełnienia zaworu kąta wtrysku 14.7 czyli maksymalnie wychylony aby opóźnić i więcej już nie jest w stanie.
Niestety wahania są nadal i wyglądają bardzo podobnie do moich z przycierającym się nastawnikiem dawki w pompie. Tu poczytaj co ja zrobiłem u siebie : viewtopic.php?f=15&t=15606&p=205246&hilit=Dawka+si%C4%99+buja%2C+pierwsze+co+przychodzi#p205246


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 stycznia 2019, 21:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Miałem kiedyś problem, z tym tłoczkiem w pompie vp 44 opel astra 2.0 dtl, ale to było parę lat temu, tez smarowałem ja mixolem, pomagało na chwilę, w końcu zatarł się na dobre. Dałem ciała z tymi odczytami ale zaczynam się trochę denerwować , nie wiem czy te wtryski kupiłem potrzebnie a jeszcze umówiłem się na poniedziałek na sprawdzenie ich na stole, tylko teraz nie wiem czy ma to sens , fakt że na tamtych kopcił jak diabli teraz jest dużo lepiej ale jeszcze nie to, a jak logi 13 i 14 ten wtrysk nr 3 nie odstaje od innych ? jutro sprawdzę sitko zaworu n108, wcześniej sprawdziłem tylko jego oporność.



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 stycznia 2019, 21:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Korekcja jest o.k.. Do tego prawda jest taka, że ona najmniej mówi o wtryskiwaczach jeśli są z jednego silnika, bo zazwyczaj zużywają się równomiernie co powoduje, że korekcja ideał, a wszystkie padnięte, no chyba, że faktycznie jeden mocno odstaje od reszty.Zazwyczaj korekcja więcej mówi o kondycji silnika, pompy i np. dwumasy itp niż o samych wtryskiwaczach.
Dolanie miksolu itp nie jest rozwiązaniem naprawczym ale jeśli jest poprawa to wiadomo, że chodzi o nastawnik i trzeba się nim zająć profesjonalnie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 stycznia 2019, 22:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Wtedy regen. tej pompy w servisie Bosch było ok 3000 tyś. byli fachowcy co polerowali te tłoczki i wymieniali pierścienie ale bez gwarancji jak długo pojeżdzi , a ile to może kosztowć teraz ? do chwili kiedy nie zaczął kopcić na tamtych wtryskach było ok. teraz też można z tym jezdzić ale czuć że nie dokładnie przepala i silnik nie jest już taki ,,miękki" .
'


Ostatnio edytowano sobota, 5 stycznia 2019, 22:24 przez pelek37, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 stycznia 2019, 22:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja nie piszę o tłokorozdzielaczu tylko o samym nastawniku dawki.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 10:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Ja poprostu myślałem, że zasada działania tej pompy jest taka sama jak vp44 w Oplu, czyli zawór n108 otwierając sie i zamykając porusza tłoczkiem na dole pompy , ten przesuwając sie w cylindrze zmienia wymagany czas wtrysku, tam to on zacierał się aż w końcu stawał i palił elektronikę w pompie, dlatego pisałem o polerowaniu i wymianie pierścieni <32>



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 10:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zasada jest ta sama ale w T4 w większości przypadków zaciera się nastawnik, a wahania dawki powodują wahania kąta wtrysku i korekcji.
Ogólnie to chyba jesteśmy za daleko, bo skoro na starych wtryskiwaczach nie miałeś zastrzeżeń do pompy to raczej się nie popsuła, skupiłbym się jednak na nowych wtryskiwaczach. Sprawdzałeś je w ogóle przed montażem ? Coś było przy nich robione są po regeneracji czy itp ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 11:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
nie, poza zapewnieniem sprzedającego że są super ;) , jutro jestem umówiony na sprawdzenie, ale ma mi tylko powiedzieć przy jakich ciśnieniach sie otwierają i jak rozpylają , na regulacje niema czasu bo wcisnął mnie w kolejkę, jakie jest tak w ogóle prawidłowe ciśnienie ? i który element ulega zatarciu w nastawniku ?



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 11:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pelek37 napisał(a):
który element ulega zatarciu w nastawniku ?

Najlepiej odpal sobie YouTuba
pelek37 napisał(a):
jakie jest tak w ogóle prawidłowe ciśnienie ?

230 barów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 10:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Byłem na sprawdzeniu, dwa wtryski leją i sie zawieszają , ciśnienie otwarcia tych wtryskiwaczy jest za wysokie ,to pewne przez wieszające się końcówki tak myślę . Sama wymiana końcówek wystarczy czy wymaga to regulacji , zastanawiam sie nad zwrotem, ale niema gwarancji czy następne nie będą takie same.



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 12:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dzwoń tam skąd masz te wtryski


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 stycznia 2019, 09:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Dziś jadę zwrócić wtryski, gość nie robił problemów, był zdziwiony , wtryski wyjęte z auta ,którym sam jezdził ,stanął na pasek rozrządu ponad rok temu. Człowiek który sprawdzał mi te wtryski powiedział , że ciśnienie otwarcia było tak wysokie, że ten samochód nie powinien wogóle odpalać, a on odpalał od strzała więc pompa jeszcze niezła, albo ten co sprawdzał co poknocił .



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 stycznia 2019, 17:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Włożyłem kolejne wtryski z ajt , silnik pracuje miękko , gorący na wolnych obrotach pracuje ładnie bez spalin , dopiero przytrzymanie na wysokich, powoduje pojawienie się siwo niebieskich spalin, niema tego dużo ale wcześniej tego nie było. Wrzucę jeszcze raz logi , myślę że pompa jednak nie wyrabia z kątem wtrysku.
http://vaglogi.pl/log-014_013_73o73S.html
http://vaglogi.pl/log-000_001_5iH99.html
http://vaglogi.pl/log-000_004_Vis1VSI.html



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 stycznia 2019, 19:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Opóźniony kąt wtrysku, wyreguluj to się wyjaśni czy to tylko to czy jeszcze coś.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 stycznia 2019, 22:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
ok. jeszcze raz go wyreguluje, teraz poczekałem aż ostygnie i ciężko odpala , jutro dam do przodu.

Przestawiłem trochę do przodu, dziś zauważyłem że ten niebiesko-siwy dymek pojawia się w chwili nagrzewania silnika. Po osiągnięciu pełnej temp. już go tak nie widać, wygląda to jak uszczelniacze albo turbo . W wylocie turbiny jest lekko zaolejone ale na obrotach nic nie chlapie, luzu wzdłużnego niema jest lekki osiowy którego nie czuć zaraz po zgaszeniu jak jest olej, jednak w muszli od strony gorącej jest zatłuszczone , nie wiem czy to pozostałości po lejącym wtrysku czy olej. Wrzucam logi z dzisiejszego dnia.
http://vaglogi.pl/log-013_014_oiR707J.html
http://vaglogi.pl/log-000_001_mkvhE7K.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_lh77W4.html
http://vaglogi.pl/log-010_007_TKq3Z0.html



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 stycznia 2019, 17:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W logach teraz wygląda to już dobrze. Można by było delikatnie opóźnić aby wypełnienie zaworu było w okolicy 50% bo teraz leży na maksa ale to już są niuanse dla maniaka.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 2 Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:10) • pelek37 (piątek, 11 stycznia 2019, 20:51)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 stycznia 2019, 20:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 338
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 170 razy
Od poniedziałku mam trochę jeżdżenia , więc go rozruszam i poobserwuję turbinkę , mam nadzieje że już wszystko będzie ok. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc !



Za ten wpis autor pelek37 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB