T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 18:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
lukikiller napisał(a):
a po za tym ciężko będzie rozpędzić silnik do 4200 na 3 biegu bo nie wiem czy znalazł bym taką długą prostą. dociąga do 3000 i dalej praktycznie stoi.

Pociągniesz ile dasz radę, ważne aby było widać jak reaguje pod obciążeniem. Choć zaczynam mieć wątpliwości czy coś wyjdzie co da pewność.
W statycznych nie widać nic co by wskazywało na jakąś awarię, wszystko w normie, kąt wtrysku można by doregulować bo przyspieszony ale bez wpływu na dynamikę jazdy.
Jako, że tonący brzytwy się chwyta ja bym dla pewności co do przepływki zrobił test diody mimo, że na wolnych pokazuje dobrze.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Szczerze powiem, że zaczynam wierzyć w to że padło turbo... tylko czy jest to możliwe z chwili na chwilę ?? do końca działało ładnie bez żadnych oznak. Druga sprawa, jeśli przepływka by oszukiwała na wyższych obrotach to mimo wszystko turbo powinno coś ciśnienia do IC podawać, a komputer najwyższe ciśnienie w IC pokazuje tylko wtedy kiedy stoi na wolnych. Gdy dodam gazu spada wartość w IC. Zdjąłem wąż od dolotu do turbo, to ręcznie jak kręciłem to się obraca turbina. nawet ręcznie próbowałem sztangą ruszać i sprawdzałem czy coś się zmieni w ciśnieniu doładowania ale nic z tego. Zaczynam tracić nadzieję.

Czy gruszka turbo jest sterowana podciśnieniem czy ciśnieniem ?


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 21:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
lukikiller napisał(a):
a komputer najwyższe ciśnienie w IC pokazuje tylko wtedy kiedy stoi na wolnych. Gdy dodam gazu spada wartość w IC.

Który to rocznik ? Czujnik ciśnienia i temperatury cztery pin jest w IC czy masz wężyk do ECU i w IC dwa pin ? Sprawdzanie ciśnienia na postoju, a nie w czasie jazdy nie ma sensu choć na pewno odczyt nie powinien maleć. Przecież łopatki w turbinie się nie odwróciły aby pompować w drugą stronę. Coś jest nie tak z odczytem ciśnienia moim zdaniem.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
jest to 97 rok. Wężyk do ecu i i kostka na 2 piny. Czyli w IC jest tylko czujnik temp, a w komputerze ciśnienia ? A ciśnienie chyba może spać skoro pobierane jest powietrze do silnika, przynajmniej ja tak rozumuje. Nie wiem czego mam się łapać już, czy turbo, czy czujniki czy jeszcze inne diabły, Wszyscy ręce rozkładają, zastanawiałem się jeszcze nad błędem podczas przekładki instalacji elektrycznej, ale raczej gdyby takowy powstał, to by albo były błędy albo braki w odczytach przez VAGA.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A sprawdziłeś wężyk w ECU


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 21:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
lukikiller napisał(a):
Czyli w IC jest tylko czujnik temp, a w komputerze ciśnienia ?

Tak
lukikiller napisał(a):
A ciśnienie chyba może spać skoro pobierane jest powietrze do silnika, przynajmniej ja tak rozumuje

Teoretycznie tak.
Probe041 napisał(a):
A sprawdziłeś wężyk w ECU

Myślisz, że przy przekładce coś się tam uszkodziło ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
A sprawdziłeś wężyk w ECU

Myślisz, że przy przekładce coś się tam uszkodziło ?[/quote]

Nie wydaje mi się. Sprawdzałem dmuchając w niego, to nie ucieka ciśnienie. Nie dotykałem tam nic się nie powinien się uszkodzić.

Sprawdziłem już sporo rzeczy i nadal nie ma mocy. Nadal punkt wyjścia. Nawet nie wiem jak sprawdzić czy Turbo działa czy nie, bo gdybym był pewny że nie działą, to bym wymienił i może problem by zniknął. Ale ja jeździłem na tym silniku przed przekładką i szedł jak zły... a tu nie idzie wogóle. Rozrząd wymieniałem, sprawdzałem 3 razy czy jest dobrze i nawet sąsiad mechanik sprawdzał i rozrząd jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 21:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Trzeba ecu rozkręcić i wyjąć płytkę z obudowy i tam jest wężyk wewnątrz ale tak jak mówisz jest to mało prawdopodobne


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 21:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
A miałem sobie polepszyć, już 2 tydzień szukam mocy i znaleść jej nie mogę :P


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 23:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
lukikiller napisał(a):
Rozrząd wymieniałem, sprawdzałem 3 razy czy jest dobrze i nawet sąsiad mechanik sprawdzał i rozrząd jest ok.

Rozrząd jest o.k bo to to by w statycznych wyszło


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 08:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
to ja już nie wiem co się mogło stać...


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 10:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Nie została jakaś szmata w przewodach zasilania silnika w powietrze? Czy podczas przekładki stosowane były jakieś zabezpieczenia przewodów?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 11:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
były stosowane zabezpieczenia, ale to były nie szmaty tylko gumowe rękawiczki zaciśnięte "trytytkami" na rurach. pomyślałem o tym samym, dla tego rozebrałem wszystkie rury dolotowe i posprawdzałem czy nie zostało nic. i niestety pusto aż do dolotu. Powiedzcie mi jedną rzecz, czy turbo do zaworu n75 podaje ciśnienie czy podciśnienie ?

Może ktoś z was ma schemat wiązki silnika od komputera do skrzynki bezpieczników ?? Zastanawiam się, czy może czegoś nie podłączyłem, lub źle podłączyłem, chociaż mało to prawdopodobne, bo każda kostka ma inny wygląd. ale już nie wiem czego mam się łapać.

Czy mogło coś się stać z wirnikiem turbo? np. urwać się lub sterowanie kierownic mogło się urwać ? Już nie wiem czego mam się łapać, a nie chciał bym nowego turbo w ciemno kupować.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 11:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
W ACV do n75 potrzebne jest ciśnienie - powstaje ono wskutek pracy samej turbosprężarki. ACV nie ma kierownic w turbosprężarce.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 11:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Więc bez wężyka powinieneś mieć przeładowanie. Sztanga otwiera tylko zawór upustowy, a domyślnie jest zamknięty i bije ciśnienie na max. Jeżeli po dodaniu gazu spada ciśnienie w dolocie, to albo turbina stoi dęba, albo masz dużą nieszczelność między turbo i ic, albo zatkany dolot powietrza do filtra.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 12:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Też pomyślałem o zatkanym dolocie - być może błędnie interpretuje Twój odczyt z VAG-a - na wolnych jest ok, ale po zwiększeniu obrotów brakuje mu powietrza i odczytujesz VAG-iem spadek ciśnienia w dolocie.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 13:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
A więc tak. zdejmowałem z gruszki wężyk i nie wzrastało ciśnienie. Turbo się kręci pieknie jak zakręcę nią ręką od strony dolotu do turbo. dolot powietrza do turbo jak i rury od IC sprawdzałem czyste są. szczelność sprawdzałem kilkukrotnie, opaski trzymają elegancko, nie widać uszkodzeń. Wydaje mi się że jest problem z zaworem upustowym, bo nawet jeśli była by nieszczelność w IC to chociaż trochę by wzrastało ciśnienie i pewnie słychać by było świst. Czy uszkodzony EGR mógł by powodować brak mocy ? Według Vaga pracuje, ale już sam pewności nie mam. Łapię się wszystkiego już. Zastanawiam się jeszcze nad odłączeniem tłumika, tylko nie wiem czy coś to da, bo spaliny z rury lecą normalnie.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 13:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Egr jak najbardziej, ale gdyby był otwarty miałbyś kłopot z odpaleniem. Czy węże puchną przy przegazówce?


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 13:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Tego sam nie miałem jak sprawdzić ale jutro będę miał z kim to sprawdzić. Jeśli chodzi o błędne odczyty Vaga to mimo nawet gdyby tak było, to samochód jeździł by z mocą a on mocy nie ma. Zastanawia mnie jeszcze ten EGR czy nie dusi go, bo silnik ma problem wskoczyć wyżej niż 3000 obr. ma bardzo mało siły wtedy.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 grudnia 2018, 17:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
lukikiller napisał(a):
astanawia mnie jeszcze ten EGR czy nie dusi go

EGR nic nie może zdusić, on tylko dopuszcza spalin z wydechu do dolotu, jak zostanie otwarty to poza brakiem mocy silnik zazwyczaj mocno dymi.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB