T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 04:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 19:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam kolegów. Przejżałem już dziesiątki tematów na forum i wszystko co przychodziło mi na myśl, nie przyniosło rezultatów ale po kolei:
Moje t4 1,9 TD ABL 97r
Dawca 2,5 TDI ACV 102KM 97r.

Naszło mnie żeby zrobić przekładkę silnika do mojego. Wymieniłem silnik i wszystkie rzeczy, które były potrzebne do wymiany tj:
silnik, skrzynia, półosie, elektryka silnika, immo, pedały, zegary i inne podzespoły które były potrzebne do przekładki. Dawcą jeździłem przed przekładką i do momentu wjazdu na podnośnik auto jeździło pięknie miało moc, chodziło bez zarzutów. Po przekładce niestety nie działa turbo.
Rzeczy które zrobiłem:
-wymienione podciśnienia na nowe
-sprawdzone manometrem podciśnienie
-VAG nie pokazuje błędów
-przepływka i EGR sprawne według wartości na kompie
- Sztanga w Turbo pracuje ( W dół można wcisnąć, sprężyna z gruszki cofa do góry bez problemu)

Moje pytanie jest takie. Jak można sprawdzić czy Turbo nie jest uszkodzone bez wyjmowania go?
Czy mogło paść Turbo z chwili na chwilę ?

Jedyny błąd jaki sporadycznie występuje to od czujnika pedału hamulca (Brake Pedal Monitoring 27-00 Implusible Signal) kasuje się ale po jakimś czasie wraca. Proszę pomóżcie mi, bo zaczynam wariować z tym samochodem.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 20:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tak na prawdę aby mieć jakiś punkt zaczepienia to zrób i wrzuć komplety logów zarówno statycznych jak i dynamicznych. Przyczyn braku mocy może być wiele, nie tylko turbina. Co z kątami wtrysku i dawkami, co z działaniem potencjometru gazu, może na wydechu są przedmuchy i nie ma co napędzać turbiny albo coś jest zatkane itp, itd. Czy sztanga, gruszka i N75 działa da się w ACV sprawdzić tylko w czasie jazdy ( co wymaga nagrania filmu ) lub robiąc logi BS grupy 011 podając ciśnienie na wężyk z kompresora


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jeden kabelek od czujnika hamulca nie podpięty jest jeśli o ten błąd chodzi ale to nie ma żadnego wpływu :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 21:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Doświadczenie mówi, że byś się skupił na błędach montażu i podłączania, a nie na tym, że w czasie operacji coś się uszkodziło - szczególnie turbina. Masz jakąś ACVke do wglądu aby porównać podłączenia wężyków, czujników i okablowania ? To bardzo ułatwia.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Porównywałem z inną ACV podłączenie wężyków podciśnienia i wtyczek. Tłumik nie ma żadnych przedmuchów sprawdzałem dokładnie. Tłumik raczej nie zatkał się od tak. Przed przekładką jeździło pięknie. Jeśli podam ciśnienie na wężyk do gruszki, to sztanga idzie w dół i jak przestane dawać ciśnienie to wraca bez problemu. Gdzie mogę sprawdzić dawki i kąty wtrysku? Pedał gazu działa w Vagu pokazuje 99,6%

Nigdy nie robiłem logów i nie bardzo wiem jak to się robi, ale na forum gdzieś było o tym więc poczytam. Posiadam program Vag-com, chyba ogarnie logi prawda?


Ostatnio edytowano piątek, 28 grudnia 2018, 22:09 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Może nie mieć wcale wydechu w tdi I turbo będzie tylko lepiej wstawało, nie tędy droga. Jedyne co to jak jest zatkany wydech może być problem. Np zatkany katalizator z tedeka może nie dawać rady.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 21:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Układ wydechowy rownież przełożyłem od TDI. Poszło wszystko co związane z tym silnikiem i było inne niż w TD. Jeśli chodzi o logi to ze statycznymi nie będzie problemu ale z dynamicznymi już tak. Bo laptop na którym mam Vaga ma padniętą baterię i działa tylko na kabelku :/


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 21:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Chodziło mi o przedmuchy na kolektorze przy turbinie. Gaz powinno pokazywać 100%.
Coś musisz wymyślić bo logi dynamiczne przy braku mocy to podstawa.
Kąt wtrysku meas blocks grupa 004, dawka statycznie 001, dynamicznie 008. Zresztą jak zrobisz komplet logów według forumowej instrukcji to będzie wszystko widać.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 21:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Nie moge znaleść płytki na której miałem Vaga.:/ a pobrać też nie mam skąd. Przedmuchów ani nie widać, ani nie słychać. Silnik ogólnie pracuje jak zegarek. Tylko turbo brak

ogarnę jutro te logi. znalazłem płytkę


Ostatnio edytowano sobota, 29 grudnia 2018, 08:42 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Coś namieszać musiałeś z zaworkami n75 i n18, inaczej tego nie widzę. Albo nie wpięty wężyk do ECU z icka


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 23:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Co to znaczy "nie działa" turbo? Jak to sprawdziłeś?
Bez vag-a co najwyżej zauważyłeś brak mocy (ja tak to interpretuje) co oznacza kłopoty z powietrzem lub paliwem.
Podłączenie paliwa z filtra?
Nie pomylone śruby na pompie wtryskowej? Out na swoim miejscu?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 23:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Albo pękł przy montażu jakiś wężyk sparciały, który się trzymał kupy, dopóki nie został poruszony


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 23:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
lukikiller napisał(a):
-wymienione podciśnienia na nowe

Ja to rozumiem, że wszystkie wężyki wymienione, zarówno od podciśnienia ( EGR, N18 itp ) jak i ciśnienia ( turbina i N75 )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2018, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Wężyki wszystkie wymienione. zaworki sprawdzone z inną acv. Filtr paliwa nowy, węże na swoim miejscu (inaczej nie pasują, długości by się nie zgadzały) Brak ładowania turbo sprawdziłem przez Vaga. nie wzrasta ciśnienie w ICku.



Podłączenie n18 i n75 sprawdzałem ze schematami jak i w drugiej t4


Ostatnio edytowano sobota, 29 grudnia 2018, 00:54 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 00:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A do ECU i wewnątrz?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 00:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
lukikiller napisał(a):
(...) węże na swoim miejscu (inaczej nie pasują, długości by się nie zgadzały) Brak ładowania turbo sprawdziłem przez Vaga. nie wzrasta ciśnienie w ICku.

Czy nie pomyliłeś śrub na pompie wtryskowej? śruba z napisem out na powrocie? (to miałem na myśli pisząc powyżej "Out na swoim miejscu?" )


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 00:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
DO ecu wymienione, a w ecu nie. ale sprawdzałem na podciśnienie to trzyma więc nieszczelności nie ma



grzesiex napisał(a):
lukikiller napisał(a):
(...) węże na swoim miejscu (inaczej nie pasują, długości by się nie zgadzały) Brak ładowania turbo sprawdziłem przez Vaga. nie wzrasta ciśnienie w ICku.

Czy nie pomyliłeś śrub na pompie wtryskowej? śruba z napisem out na powrocie? (to miałem na myśli pisząc powyżej "Out na swoim miejscu?" )


Tam nie da się pomylić, bo jedno to śruba a drugie nakrętka. przewody inną średnicę mają

Tutaj jest wzór pompy

https://allegro.pl/pompa-wtryskowa-vw-t ... 14971.html


Ostatnio edytowano sobota, 29 grudnia 2018, 01:01 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem używaj opcji edycja


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 05:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Może nie ciągnie powietrza bo inna obudowa filtra i przytkało wlot spod błotnika?


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 08:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
obudowa wymieniona również. z 1,9 nie pasowała, nie było przepływki.


Ostatnio edytowano sobota, 29 grudnia 2018, 08:46 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
jeśli odpowiadasz na ostatni post, nie ma potrzeby cytować go w całości


Góra
  Zobacz profil  
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2018, 13:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
zrobiłem logi, ale niestety tylko statyczne, ponieważ dynamicznych narazie nie mam możliwości, a po za tym ciężko będzie rozpędzić silnik do 4200 na 3 biegu bo nie wiem czy znalazł bym taką długą prostą. dociąga do 3000 i dalej praktycznie stoi. zamieszczam logi i proszę kogoś kto się zna, żeby je zobaczył. :

http://vaglogi.pl/log-000_r5z0tx.html
http://vaglogi.pl/log-001_x0wDuV.html
http://vaglogi.pl/log-003_o3riYS.html
http://vaglogi.pl/log-004_3P245yv.html
http://vaglogi.pl/log-007_L691AB.html
http://vaglogi.pl/log-001_76gzFL4.html
http://vaglogi.pl/log-011_239694.html
http://vaglogi.pl/log-013_n0t4cNv.html
http://vaglogi.pl/log-022_3TcjYf.html
http://vaglogi.pl/log-023_LgYLj.html
http://vaglogi.pl/log-003_3E66i.html
http://vaglogi.pl/log-004_lQl2I8.html
http://vaglogi.pl/log-007_u53704.html
http://vaglogi.pl/log-013_D9BB4PC.html
http://vaglogi.pl/log-023_yJ465M3.html


Góra
  Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB