T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 sierpnia 2018, 22:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Koledzy mam taki problem. Podczas przyspieszania obojętnie na jakim biegu (tylko chyba na pierwszym tego nie słyszę) słychać dźwięk jak na poniższych filmikach (trzeba słuchać dość głośno, bo nagrywałem telefonem)
https://www.youtube.com/watch?v=jo7CMqhGNkw
https://www.youtube.com/watch?v=ODS-J1Q8BRo

Pasek wielorowkowy zwalony, jeżdżone i dalej to samo. Rolki i tak wymienione, bo już się nadawały do wymiany.
Turbo jakiś rok temu było na sprawdzeniu i wg panów od regeneracji było w bdb stanie.
Spalanie w normie (przy oszczędnej jeździe pali 6 litrów).
Przeguby wewnętrzne nie mają żadnych luzów.
Zmieniony olej na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 + Liqui Moly Hydro-Stossel Additiv.
Wydech zmieniony na nowy kilka tys temu, chociaż jak uderzam w środkowy słyszę jakby coś było luźne w środku. Cały wydech nie ma żadnych luzów.
Na VAG-u błędów brak.
W skrzyni biegów brakowało ok 0,6l oleju, po dolaniu dźwięk nie ustał.
Vacum pompa nowa PIERBURG jakieś 10 tys km temu.

Tłucze się tylko na rozgrzanym silniku i tylko między 2500 a 3000 obr/min. Powyżej tych obrotów dźwięk ustaje.
Na jałowym nic nie słychać. Ostatnio więcej kopci przy przyspieszaniu, dlatego zastanawiam się czy nie wtryski, ale nie widzę większego spalania...
No i mechanicy mówią, że nie możliwe, żeby tak głośno wtryski pracowały.

Macie może jakieś sugestie?? Zwalać miskę i sprawdzać panewki?? Zrobiłem już tak ok 5 tys. km, więc wydaje mi się, że jakby panewka to już by pewnie do tej pory obróciło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2018, 11:54 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jak tzw. Trejkotanie pojawia sie gdy ostro depczesz w pedal moze byc wina ( podejrzewam to u siebie ) glowicy. A w szczegolnosci zaworow. Trzeba by sprawdzic stan popychaczy hydraulicznych.Wymienilem caly kompletny rozrzad u siebie a czasami slysze "trajkotanie". Ale to tylko jak mam ciezkiego buta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2018, 17:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Trudno będzie pomóc. Ja po przesłuchaniu tego na laptopie i kilkanaście razy na stacjonarnym z całkiem niezłym nagłośnieniem nie jestem wstanie wychwycić dźwięku o którym piszesz na tyle dobrze aby pokusić się o jakąś diagnozę. Słyszę głównie ryk silnika, a to o czym piszesz jest tak krótkie, że nie do ogarnięcia. Na żywo pewnie słychać to dobrze. Musiałbyś doprowadzić do sytuacji w której ten dźwięk trwałby dłużej niż 1-2 sekundy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2018, 22:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
dzięki Kenobi za poświęcony czas. Tak myślałem, że jak ktoś tego nie słyszał na żywo to ciężko mu będzie wyłapać z nagrania. Spróbuje jeszcze może jutro przejechać i nagrać dłuższe terkotanie, ale ogólnie staram się ostatnio oszczędzać silnik, bo za tydzień wyjazd (4 tys km do zrobienia) i trzymajcie kciuki, żebym wrócił na ... nie zapeszam:)
Dziś podpiąłem na krótki obieg paliwowy Liqui Moly Diesel Spulung - wyżłopał w 15 min pół litra (zapomniałem wyłączyć na ten czas klimy) i na razie jedyne co się chyba poprawiło to przestał kopcić przy zapalaniu i przyspieszaniu. Stukot nadal jest.
Trochę mnie drażni ten temat, bo żadne inne objawy temu nie towarzyszą - silnik pracuje bardzo ładnie, moc nie spadła, spalanie w normie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2018, 15:57 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Napisz w profilu skad jestes. Lub tu nizej. Jakby to byla panewka to bylby dzwiek metaliczny przy uruchamianiu auta. Takie jakby stukniecie metal o metal. Nie pozostaje nic po za polykaniem km I unikanie momentow gdy ten dzwiek sie pojawia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2018, 21:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
peters napisał(a):
Napisz w profilu skad jestes. Lub tu nizej. Jakby to byla panewka to bylby dzwiek metaliczny przy uruchamianiu auta. Takie jakby stukniecie metal o metal. Nie pozostaje nic po za polykaniem km I unikanie momentow gdy ten dzwiek sie pojawia.


uzupełniłem profil.
Przy zapalaniu nie ma żadnego niepokojącego objawu. W ogóle silnik moim zdaniem pracuje bardzo ładnie do momentu kiedy słyszę ten dźwięk <złość> <krzyk>
Poza tym panewka by chyba nie wytrzymała tyle czasu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 sierpnia 2018, 22:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
kolo pasowe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 lipca 2020, 19:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
tomas19tdi napisał(a):
kolo pasowe?

temat do dziś nierozwiązany, kolejne kilometry przejechane i problem jakby się nasilił (ale tylko delikatnie), ale mam nowe spostrzeżenia. Podczas przyspieszania pod górkę (najłatwiej mi wtedy ten dźwięk utrzymać nie zwiększając obrotów) jak skręcę delikatnie kierownicą dźwięk ustaje... Czy jest możliwość żeby dźwięk wydostawał się gdzieś z układu kierowniczego/wspomagania?? Macie może jakiś pomysł?

W międzyczasie zmieniałem rozrząd i nic się nie zmieniło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 marca 2021, 10:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 14 marca 2021, 11:54
Posty: 1
model: VW t4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam ten sam problem. Silnik po gruntownym remoncie. Między 2500-3000 obr "świergot" czy udało się rozwiązać problem koledze z Nowego targu? Jestem z okolic. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 marca 2021, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2020, 13:21
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam podzielę się moim przypadkiem, może to będzie jakaś wskazówka. 2,5 tdi AXL syncro. Wystąpił u mnie stukot dosyć głośny gdy silnik był pod obciążeniem tj dodawanie gazu na wysokim biegu przy niskich obrotach. Sprawdziłem wszystko: rozrząd, vacum , przeguby, łapy i poduszki silnika. Jakis czas temu była robiona glowica wiec byłem pewien ze tam leży przyczyna. U mechanika co to robił okazało się ze wtrysk nie był odpowiednio dokręcony i ciśnienie powodowało ten hałas.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB