T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Multivan 2,5 AXG ubytki oleju
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=16215
Strona 1 z 1

Autor:  buzz [ piątek, 25 maja 2018, 19:16 ]
Tytuł:  Multivan 2,5 AXG ubytki oleju

Cześć i czołem drodzy współużytkownicy teczek. Jestem świeżakiem w temacie teczwórek, swoją pierwszą posiadam dopiero od miesiąca, a i na forum piszę pierwszy post.
Sprawa wygląda następująco - posiadam Multivana z silnikiem AXG 2,5l 151km, oficjalny przebieg auta 270tyś km. Auto w świetnym stanie, a jest to 2002r więc jestem w stanie przypuszczać, że nie kręcone więcej jak 150tyś :lol: Jako, że chcę (pewnie jak każdy) żeby auto posłużyło mi parę dobrych lat muszę upewnić się, że nie ma tam żadnych niespodzianek ukrytych po poprzednim właścicielu.

Silnik pracuje ładnie, odpala na dotyk (dosłownie), mocy nie brakuje chociaż brak mi porównania, nie jeździłem żadną inną 150tką. Jedyna rzecz, która na pierwszy rzut oka jest nie ok to lekkie dymienie na czarno po odpaleniu, na zimno i nieco mocniejsze (też na czarno) jak się wskoczy na wyższe obroty. Mając chwile na podłubanie (jestem totalnym amatorem, ale chęci są) zajrzałem zobaczyć jaki jest stan zaworu EGR, ponieważ jego łączenie z przewodami dolotu były nieco zapocone, a i dostęp względnie dobry. W zaworze, jak i na ściankach sąsiadującego kolektora dolotowego tak z dobre 3~4mm sadzy z olejem - taka maź o konsystencji ciastoliony (taka trochę bardziej miękka plastelina). W wężu od drugie zaworu wilgotno na ściankach od oleju. Teraz pewnie wypadałoby zajrzeć jak to wygląda sytuacja w najniższym punkcie gdzieś przy intercoolerze, ale nie mam w tej chwili do dyspozycji kanału.
Przy zakupie olej na bagnecie na środku podziałki, 700km później ubyło jakieś 1/3 całej podziałki (od minimum jakieś 2mm).
Moje pytanie brzmi - na ile takie ubytki odbiegają od "normy" i gdzie w pierwszej kolejności szukalibyście przyczyn do wyeliminowania tego problemu (turbina czy może te silniki mają jakieś swoje specyficzne przypadłości)?
Czy fakt, że z wydechu nie leci biały lub niebieski dym to zasługa tej sadzy, która chłonie olej na kolektorze dolotowym?

Autor:  Kenobi [ niedziela, 27 maja 2018, 08:00 ]
Tytuł:  Re: Multivan 2,5 AXG ubytki oleju

Te silniki w zasadzie gdy są w 100% sprawne to oleju nie pobierają. Max litr na 10 tyś km. Dymienie na czarno lekkie przy gazowaniu jest dopuszczalne ale większe nie powinno występować, a już na pewno nie na wolnych obrotach. Trzeba po prostu wszystko sprawdzić od wtrysków po turbinę poprzez diagnozę VAGiem dawek paliwa, powietrza itp. Dolot i EGR do wyczyszczenia i potem obserwować.

Autor:  Mirekm71 [ niedziela, 27 maja 2018, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Multivan 2,5 AXG ubytki oleju

Zaklejony kolektor to normalne, stare diesle dymią. Nie mocno, Ale przy odpalaniu, w pierwszej fazie przyspieszania może lekko zadymic. Zużycie oleju zmierz zawsze rano ma jednym miejscu postojowym bo milimetr czy dwa na bagnecie to może być błąd pomiaru i po 5 tys będziesz coś wiedział. Po 700km to trochę jakbyś mierzyl zużycie paliwa patrząc na wskazówkę poziomu na desce rozdzielczej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/