T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2018, 07:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Dotyczy 2.4d AAB '91

Ostatnio zauważyłem że w czasie jazdy temperatura skacze o jedną kreskę w górę i oscyluje w zakresie pokazanym na zdjęciu:
[img]20180420_164838.jpg[/img]

Dziwne o tyle że nawet jak jadę stałą prędkością 90km/h tak się dzieje.

- listki na wentylatorze otwarte
- chłodnica raczej działa bo w czasie pracy wentylatora przedmuchane powietrze jest gorące
- nawiew ciepłego powietrza na kabinę działa dobrze
- płyn jest

Dziwne jest to że jak złapię wyższą temperaturę z zakresu, to włącza się wentylator na 30 sekund i wyłącza - mimo że temperatura nie została obniżona do normalnej.

Co może być przyczyną?
Czy taka temperatura może spowodować uszkodzenie/przegrzanie silnika? Pytam bo planowałem na majówkę zrobić kilkaset km i nie wiem czy mogę jechać czy robić coś na biegu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2018, 08:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie tak się zrobilo jak zalożyłem żaluzje i jest od 20oC w gorę. Przy obecnych nocnych chlodach jest o włos poniżej dolnej czerwonej kreski. Bez zaluzji bylo w lecie za dnia tak jak teraz w nocy czyli tuż przed dolną czerwoną, no chyba że upał i pod gore serpentynami
Wywaliłem przy okazji termostat bo lewy pierścien łopatek zapiera się o górny wąż chłodnicy i będę sterował łopatkami recznie zamiast wstawiać tekturę z pudełka po pizzy. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2018, 17:14 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
No chciałbym mieć taką temperaturę u mnie nie dojdzie powyżej drugiej kreski nawet jak jadę pod obciążeniem , wymieniłem trzy termostaty i nic muszę chyba założyć żaluzje albo pudełko z pizzy <32>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2018, 09:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Najpierw musisz zmierzyć temperaturę w zbiorniczku zwykłym termometrem i jak sie okaże prawidlowa to podmienić czujnik temperatury.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 sierpnia 2018, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Odgrzebuję temat bo zebrałem więcej doświadczeń.
Opisany problem powyżej cały czas występuje, choć nie wiem czy to jest problem.

Zmierzyłem temperaturę pracy.
- na dolnej kresce (pozycja (1) - połowa skali) płyn w zbiorniczku ma temperaturę 88'.
- na kresce nr (2) zmierzona temperatura e zbiorniczku ma 91'.

Wygląda nie najgorzej.
Pytanie: jak się ma temperatura zmierzona w zbiorniczku do temperatury wewnątrz układu? czy można przyjąć że owe 91'C jest temperaturą bezpieczną?

Na obrazku zaznaczyłem jeszcze pozycją (3) najwyższe wskazanie temperatury, które wskazał termometr. Było to w czasie kilkukilometrowego podjazdu w chorwacji przy 30'.

Waszym zdaniem jest ok?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 sierpnia 2018, 21:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zomb napisał(a):
czy można przyjąć że owe 91'C jest temperaturą bezpieczną?

Nie tylko bezpieczną ale i idealną do pracy. Temperatura do 100st jest bezpieczna.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB