T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2018, 23:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 marca 2018, 18:12
Posty: 15
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki jeszcze raz, zrobię logi i oby wszystko było jak należy :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 stycznia 2019, 21:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Witam Forumowiczów.
Dołączam się do Posta z pobobnym aktualnym problemem chwilowych spadków mocy i większej konsumpcji ON w mojej teczce 2,5 TDI AJT.
Problem zaobserwowałem od około dwóch tygodni, podczas płynnej jazdy na piątce przy około 3 tyś obr. i trzymaniu pedału gazu w stałym położeniu co jakiś czas na kilka sekund odcina mi moc, mija kilka sekund i moc wraca. Dziś w trasie około 200 km. miałem trzy razy takie kilkusekundowe spadki mocy a za czwartym razem, ten spadek mocy pozostał na około 10 minut i wówczas nie mogłem jechać więcej niż 80km/h
mimo że silnik pracował płynnie i nie wydawał żadnych innych dźwięków jak np. przy jednym niepracującym cylindrze czy nierównych obrotach. Równocześnie z tymi anomaliami mocy zauważyłem wzrost spalania o około 1,5 litra na setkę.
Pierwszym logicznym skojarzeniem wydawał by się przepływomierz ( za który jurto się wezmę) ale z tego co wyczytałem to przy walniętej przepływówce kuleją obroty i spalanie jest mniejsze niż zazwyczaj a u mnie większe, rano nawet w mrozie zapala od strzała i na wolnych obrotach silnik pracuje ładnie. naczytałem się tez o jakimś czujniku otwierania Turbiny, że podobnie będzie się działo. Bo czy przepływomierz raz się psuje a raz jest w porządku - bo dodam, że problem występuje co jakiś czas i po kilku sekundach moc wraca, tylko dziś to się zadziało dłużej ale również wróciło... Proszę o wskazówki życząc jednocześnie wszystkim sympatykom T4 Szczęśliwego Bezawaryjnego Nowego Roku


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 stycznia 2019, 22:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
singers1 napisał(a):
Proszę o wskazówki

Pierwszą, podstawową wskazówką w takich przypadkach jest podpięcie kompa i choćby sprawdzenie błędów czy są w ECU silnika. Po raz setny albo tysięczny napiszę: to jest silnik sterowany i diagnozowany elektronicznie i bez takiej diagnozy czeka cię dłuższa lub krótsza, tańsza lub droższa w zależności od szczęścia naprawa metodą wymianologi chybił trafił. Oczywiście diagnoza nie zawsze od razu i jednoznacznie wskazuje awarię ale zazwyczaj chroni przed wymianą sprawnych podzespołów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 stycznia 2019, 23:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Zdaję sobie sprawę, że za sterowanie silnikiem i podzespołami odpowiada ECU ale moim tokiem myślenia, gdyby Ecu wyczuł jakiś błąd to zaczęła by mi migać kontrolka świec ( a nie sygnalizowała błędu) a nie miałem takiej wiedzy, że niektóre błędy zapisują się w Pamięci ECU ale nie są sygnalizowane Migającą kontrolką świec żarowych (tak to chyba powinienem rozumieć ? )
Czyli niektóre błędy wywala na blacie migającą kontrolką a inne można odczytać tylko Vagiem ?
czy własnym VCDSem w laptopie namierzę ten błąd czy lepiej jechać do jakiegoś VAG specjalisty ?


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 stycznia 2019, 00:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
namierzysz, po prostu odczytaj błędy zapisane w sterowniku silnika


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 stycznia 2019, 07:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Vcds wystarczy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 stycznia 2019, 14:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Takie błędy wykazał mi VCDs.
( błędy udało się wykasować )
proszę o interpretację i serdecznie dziękuję


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 stycznia 2019, 15:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Awaria przepływki lub okablowania to pierwszy błąd, drugi to błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G62.
Pierwszy z utratą mocy jak najbardziej ma coś wspólnego i wyjaśniać chyba nie trzeba. Drugi to zależy co czujnik pokazuje do ECU ( ale tu raczej problemy z uruchamianiem jeśli zawyża lub zwiększone spalanie jak zaniża - bo dla zimnego silnika jest zwiększona dawka i przyspieszony kąt wtrysku ) zrób odczyt grupy 007 na zimnym silniku po nocy - powinien pokazywać mniej więcej temp. otoczenia, a potem na rozgrzanym i tu można by było jeszcze podeprzeć się pomiarem rzeczywistej temperatury termometrem w zbiorniczku wyrównawczym.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: singers1 (piątek, 4 stycznia 2019, 23:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 14:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Witam ponownie,
Po moich ostatnich objawach braku mocy i większego spalania, zgodnie ze wskazówkami Vaga i kolegów forumowiczów kupiłem i zamontowałem nowy Przepływomierz ( z najwyższej półki - Pierburga) i czujnik temperatury, który znajduje się w bloku ( u mnie dwupinowy 025906041A ) włożyłem Febiego. ( czyli też nie jakiś chiński szajs) I o tyle, o ile nie mam już problemów z mocą to konsumpcja ON nadal wyżasza. Po podpięciu Vaga ciągle wywala błąd czujnika G62, daje się skasować ale wraca po jeżdzie. Czujnik nowy, przewody sprawdziłem miernikiem pod kątem zwarcia, ciągłości obwodu i są w porządku.
a oto kilka moich wątpliwości i Pana z Autolandu, bo wszystkie katalogi z częściami podpowiadają, że u mnie jest czujnik Czteropinowy G62, ale na pewno fabrycznie u mnie w bloku jest dwupinowy ( jak na foto poniżej) powiedział też, że w niektórych T4 był czujnik zespoliny czteropinowy a w innych było to rozwiązane na dwóch czujnikach jeden na wskazanie na desce a drugi do ECU. i skoro wychodzi na to, że u mnie jest to rozwiązane na dwóch czujnikach, to gdzie jest ten drugi czujnik, i który z nich odpowiada za wskazania na desce a który za info do ECU ? dodam,że wskazania na desce są w porządku i miarodajne. Czy owy błąd czujnika G62 może dotyczyć tego drugiego czujnika ? bo ten w bloku nowy i przewody też w porządku. Proszę o rady i wskazówki, gdzie szukać przyczyny, gdzie znajduje się drugi czujnik i który za co odpowiada.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 14:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jaki rocznik auta, podaj nr części tego czujnika co kupiłeś.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 18:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Probe041 napisał(a):
Jaki rocznik auta, podaj nr części tego czujnika co kupiłeś.


Ostatni wypust rocznik 2003 AJT 2,5 TDI numer tego czujnika zamieściłem w poście a mianowicie 025906041A (FEBI) - ten, który wyjąłem wymieniając na nowy był taki sam. Czy ten czujnik odpowiada za Zegary czy za EKU ? i gdzie jest ten drugi czujnik. co jest powodem Błędu...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 18:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kod:
To jest numer oryginału i odpowiada tylko za wskazania temp dla ECU i to od tego czujnika masz błąd. Albo wiązka albo febi do wymiany. Czujniki tylko ASO BTW
Bzdury <up>
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17664/P1256

https://t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_(K%C3%BChlmitteltemperatur)#Pr.C3.BCfung


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 lutego 2019, 10:18 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 21:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wymieniłeś czujnik od dodatkowej pompki wody. Od zegarów i ECU masz zielony 4 pin, zamontowany poniżej tego niebieskiego na drugim odejściu króćca. Zawsze były dwa czujniki, tylko w zależności od rocznika były różnice w ich konfiguracji i umiejscowieniu. Przed 98 niebieski 2pin był od ECU ( TDI ) lub świec żarowych ( D ), a zielony 4pin zegary i pompka umieszczony na grubym wężu pod chłodnicą, od 98 nastąpiła zmiana. Niebieski 2pin od pompki, zielony 4pin ECU i zegary oraz obydwa czujniki wylądowały na jednym króćcu - zdjęcia poniżej.
Załącznik:
IMG_1721.jpg

Załącznik:
IMG_1722.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: singers1 (wtorek, 5 lutego 2019, 10:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 21:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Boże widzisz i nie grzmisz, bije się w pierś i nie wierzę już w to co mówi etka :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 23:42 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Z tymi czujnikami jest zamieszanie. Trzeba dobrze wiedzieć co się ma gdyż inaczej dupa blada. Mozna tylko bałaganu narobić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2019, 00:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
W życiu bym na to nie wpadł, że ze względu na rocznik praktycznie te same czujniki miały różne zastosowania... Jutro biorę się za ten czujnik i napiszę z podziękowaniami jak to poszło. Tylko według Wiki w tym roku modelowym występowały dwa rodzaje zielonych czujników czteropinowych : 059 919 501 A oraz 078 919 501 C czym one się różnią - parametrami, kształtem kostki, umiejscowieniem pinów ?
Pytam, bo może ktoś wie, choć i w Autolandzie powinni wiedzieć jaki (i stąd ta poprzednia Niezgodność sprzedawcy z katalogami czujników o jakiej pisałem wcześniej - nic poza tym sprzedawca nie wiedział, że sprzedaje mi czujnik od pompki dodatkowego obiegu płynu zamiast czteropinowego odpowiedzialnego za ECU i Zegary...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2019, 07:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
059919501A taki potrzebujesz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2019, 17:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Teraz to jeszcze się upewnij co ty tam wsadziłeś do uruchamiania pompki, bo jeśli to jest czujnik 2pin w starej wersji do ECU to pompka nie będzie działać w ogóle albo non stop. Tam jest tak naprawdę potrzebny włącznik temperaturowy o temperaturze załączania 102/103st, a nie czujnik. Według mnie to F95 powinien mieć nr 021919369, a nie 025906041A


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: singers1 (wtorek, 5 lutego 2019, 10:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2019, 10:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Dziękuję za sugestie, nie wiem jak działa pompka wody po wymianie tego czujnika, na pewno nie działa razem z pracującym silnikiem, czy zapłonem a że na zewnątrz zimno lub mróz to po wymianie tego czujnika jeszcze jej nie słyszałem i tak to sobie tłumaczyłem a po zdjęciu wtyczki i zamknięciu jej obwodu włącza się ( co potwierdza fakt, że jest to rzeczywiście czujnik od włączania tej pompki) Ale prosty wniosek- skoro czujnik dwupinowy, który ja włożyłem 025906041A działa na zasadzie oporności w obwodzie to też będzie do zmiany na właśnie taki, który zamyka obwód na wysokiej temperaturze i to bardzo słuszna uwaga Kolegi Fachowca " Kenobi"
czujnik czteropinowy zielony wymieniłem, skasowałem błąd i nie wraca ( czyli to było to ) no ale teraz trzeba nad tym czujnikiem pompki popracować, bo wychodzi na to że nie taki powinien być...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Ostatnio edytowano wtorek, 5 lutego 2019, 20:19 przez singers1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2019, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Probe041 napisał(a):
059919501A taki potrzebujesz


Tu też niezgodne Info, bo po wyjęciu okazało się, że był to czteropinowy czujnik 078 919 501C
natomiast czujnik dodatkowej pompki obiegu wody ma numer 021 919 369.
( Ten który pomyliłem a raczej sprzedawca pomylił z czujnikiem 025906041A) obydwa wyglądają identycznie, dwupinowe, niebieskie kwadratowe przyłącze- choć ich działanie jest zupełnie inne, ten pierwszy zamykający obwód przy wysokiej temperaturze, a drugi Termiczno-Opornościowy.
Dziś "przeprosiłem śmietnik" i wygrzebałem ten czujnik dwupinowy, który zamieniłem na błędny nowy 025906041A myśląc, że odpowiada za temperaturę do ECU, wyczyściłem go ze śniedzi i ukazał się jego numer 021 919 369. Zrobiłem mu test miernikiem we wrzącej wodzie i zamyka obwód, także wrócił na swoje miejsce do Bloku i jest Okay.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Ostatnio edytowano wtorek, 5 lutego 2019, 20:11 przez singers1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB