T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 maja 2011, 14:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 19:57
Posty: 120
Lokalizacja: Gorzkowice
model: Transporter
silnik: 1.9 D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Ja też należę do grona osób jeżdżących na bio i moje 1.9D nic sobie z tego nie robi, może tak jak pisze kolega wilu8, przy odpalaniu zasłona dymna się robi <56> , ale poza tym zachowuje się jak na ON. No i łapie na wszystkie cztery od razu :-)
Kiedyś jak miałem Renault Lagunę z silnikiem 2.2D też to lałem i pokonywałem masę kilometrów pozostawiając za sobą specyficzny zapach ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 maja 2011, 21:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Dziś zatankowany drugi zbiornik spalanie wyszło ok 9l styl jazdy dość dynamiczny raczej srednie-małe trasy max do 100km z przelotem 100-120km/h , Wiec myśle że nie jest żle tym bardziej ze że często pedał opieram o podłogę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 20:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 21:42
Posty: 119
Lokalizacja: Oświęcm
model: T4
silnik: 2,5TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Ja również zaczałem jeździć na BIO od marca tego roku , na razie jest ok auto pali bez żadnych zmian tylko ten zapach czuć frytki :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 maja 2011, 12:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Nie wiem czemu ale mój 2,5TDI znosi jednorazowo tylko jeden zbiornik bio potem zaczynają się problemy na wtryskach przy wolnych obrotach. Jak zrobię jeden zbiornik na ON wraca do normy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2011, 19:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Trata Tata wypalony 2 zbiornik i zalany ON i niestety muszę wam powiedzieć ze bio to lipa znaczny spadek osiągów miałem ok 500kg na pokładzie i na pusto jechał gorzej jak na on z 500kg
Przy różnicy 40gr na litrze napewno go pali więcej wiec oszczędnośći nie ma żadnych a spory spadek mocy i osiągów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 19:11
Posty: 4
Lokalizacja: Bieruń
model: T4
silnik: 2,4?

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie(dlatego tak grzecznie iż jest to mój pierwszy post)

Czy mógłbym prosić Was o dodanie jakichś opinii na temat jazdy na OR, gdyż widzę że temat umarł, a na pewno od tego czasu jak został poruszony wiele rzeczy się wydarzyło i pewnie spostrzeżeń też więcej. Tym bardziej że wieść niesie że od 2013 akcyza na ropę ma być kilkanaście % większa(jakieś 50gr?) Nie jestem jeszcze posiadaczem t4 ale już się rozglądam i mam nadzieję że niebawem będę(co pewnie poruszę w odpowiednim miejscu na forum). I właśnie, wybór odpowiedniego motora w t4 dość mocno uzależniam od jego możliwości jazdy na oleju roślinnym. Dodam iż instalację będę chciał zamontować dwu-zbiornikową aby rozruch odbywał się na ON no i jakieś 2 wydajne podgrzewacze aby zapewnić odpowiednią temp. OR. Rozumiem że 2,4d jest do takich rzeczy wręcz stworzony, natomiast 2,5 tdi 102 konie?
Z góry dzięki za każdą odpowiedź


Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:29 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Usunięto OT.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 23:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
2.4 jedzie na wszystkim co mu wlejesz, jeśli zrobisz taką instalację jak to robią Niemcy to wymyślniejsze konstrukcje niż ACV dawały radę na OR
Pozostaje kwestia legalności tego rozwiązania kosztów instalacji oraz ceny samego OR, który nawet w dyskontach jest droższy niż ON na stacjach i najbardziej wkurzająca kwestia - Tankowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 listopada 2012, 10:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 13:07
Posty: 122
Lokalizacja: DLu
model: t4
silnik: AAB

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 4 razy
zapach fryt jak zawieje od tyłu :( FEEE!


_________________
JACek
dawniej andaba_pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 listopada 2012, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja sam jeździłem nawet na 100% oleju. I nie było różnicy. Problem w tym że cena oleju rzepakowego jest wysoka i na L jak ci się uda to będziesz miał różnicę 50gr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2012, 10:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 19:11
Posty: 4
Lokalizacja: Bieruń
model: T4
silnik: 2,4?

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jasne olej jest drogi, ale chodzi o przesmażony w mniejszej cenie... Tylko rozumiem że silniki 1,9 td,d 2,4d(to jak najbardziej) Pokor napisał ze 2,5 tdi również czy ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z tym silnikiem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2012, 17:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Przejrzyj sobie listy większość starocie ale trafiają się też CR zaś ACV bez problemu
http://www.rapsdb.de/view.php?offset=0& ... hed&marke=
http://www.diesel-therm.de/pflanzenoel-umruestsatz.htm
http://www.heipro.de/referenzen.html

jeszcze to:
http://www.wolf-pflanzenoel-technik.de/
http://www.wolf-pflanzenoel-technik.de/rennsport.htm

Tylko, że tam możesz podjechać na specjalna stację i zatankować z dystrybutora u nas wciąż będzie cię prześladował strach przed ITD.
Olej przechodzony musisz dobrze naprawdę dobrze przefiltrować najlepiej na ciepło bo wtedy dopiero przejdzie przez odpowiednio geste filtry no ale sam wyceniasz swój wkład pracy w tankowanie.
Powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2012, 21:23 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
2,4 D jeździłem dość długo na BioEstrze, na samym OR jakieś 4 lata temu już śmigałem i szedł dobrze.
2,5 TDI jeździłem ale na BioEstrze na samym rzepaku nie ale na 100% pójdzie. Gorzej, że uszczelnienia dostają moim zdaniem w dupe bo np. Bioester ma wyższą temp. zapłonu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2012, 21:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Bo bioester posiada dodatkową cząsteczkę tlenu (w uogólnieniu) i wszystko co może utlenia po drodze <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2012, 23:18 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
za to poczciwy mercedes W123 pojechał na wszystkim, nawet jak na kacu bym do niego nalał to by też się pokulał <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 listopada 2012, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 19:11
Posty: 4
Lokalizacja: Bieruń
model: T4
silnik: 2,4?

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki, przejrzałem linki wszędzie jest 2,5 tdi... A z akcyzą nie jest tak, że wystarczy zapłacić od tego co wleje się do baku, no i wtedy jest spokój.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 listopada 2012, 23:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
hrabia czyżby Cię coś popieściło chcesz jeszcze płacić akcyze za tak drogi OR wyluzuj, masz lej i śmigaj


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 listopada 2012, 09:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
W tym szaleństwie jest metoda.
Płaci raz a potem jeździ kilka miesięcy przecież zawsze właśnie jedzie na tym opłaconym hehe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 listopada 2012, 09:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 kwietnia 2012, 13:07
Posty: 122
Lokalizacja: DLu
model: t4
silnik: AAB

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 4 razy
no ale ten zapach frytek :( FEEEEEEEE


_________________
JACek
dawniej andaba_pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 listopada 2012, 20:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 19:11
Posty: 4
Lokalizacja: Bieruń
model: T4
silnik: 2,4?

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie nie taki hojny to dla "nich " nie jestem, tym bardziej że dziś dostałem zdjęcie z radaru i to z zdjęcie z sierpnia... Jasne chodzi o to żeby mieć potwierdzenie opłaty akcyzy przy sobie. Tylko coś słyszałem że trzeba płacić z góry za 1000litrów, to wtedy lipa

A jeszcze mam takie pytanie czy nadaje się do takich celów olej po smarzeniu wyrobów cukierniczych(pączki)? Gdzies wyczytałem że z racji iż zawiera cukier to niebardzo. Co Wy na to?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 stycznia 2014, 01:56 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Tez slyszalem ze cukier w oleju napedowym psuje wtryskiwacze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB