T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.4D AAB kopci
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Witam
Dotyczy 2.4D AAB '91.

Mam go pół roku.
Auto fajnie jeździ, nic złego się z nim nie dzieje. Od początku tak było.
W miedzy czasie był u kilku mechaników, wymiany płynów, wymiana uszczelki pod głowicą, wydech, coś tam z elektryką i różne drobiazgi, jak to przy starszym aucie.
Chciałem wymienić rozrząd ale mechanik zajrzał i powiedział że wygląda na w miarę świeży (poprzedni sprzedawca mówił że zmieniany 30tyś km temu - czyli można jeszcze chcwilę poczekać).
Wszystko pięknie tylko auto kopci. Wiem że stare diesle "coś" zostawią za sobą ale wydaje mi się że ciut tego za dużo. Jak jadę spokojnie to nie ma tragedii ale jak trzeba się zebrać i obrotami podejść na 3000 obrotów to zasłona dymna że wstyd.

Chciałbym to zlikwidować bo tak czy siak mam zamiar auto zostawić na dłużej.
Od czego zacząć szukanie przyczyny tego stanu rzeczy?

PS. Też myślę w kontekście nowego przeglądu. Byłem ostatnio innym autem na przeglądzie i gość na stacji opowiadał że badanie spalin diesla to jakaś rzeźnia. Że się trzyma auto przez kilkanaście sekund na pełnych obrotach i takich sesji może być kilkanaście. Prawda to czy chłop fantazjuje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 16:31 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Pali silnik na dotyk ? Moze problem tkwi w poprawieniu kata wtrysku? Ewentualnie trzeba wyjac I sprawdzic czy wtryskI nie leja.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 18:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Z zapalaniem nie ma najmniejszego problemu.
Dodam jeszcze że spalanie w normie. 8,5 w mieście to chyba nieźle.

Jak sprawdzić czy wtryski nie leją?
Jestem w stanie to zrobić sam?

Widziałem że można na allegro kupić końcówki wtrysków po 30 zł.
Czytałem że można też oddać do zregenerowania.

jak się do tego zabrać zakładając że mam podstawowe narzędzia jak większość garażowców.
Co się da wolałbym zrobić sam co by poznawać auto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 19:17 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Wyjąć wtryski, to żadna sztuka poradzisz sam, wymienić końcówki też (tylko 30 zł za końcówkę to chyba za używkę, osobiście odradzam taki zakup bo może być tak że Twoje są w lepszym stanie niż kupione, kasa w błoto) no ale ustawienie i regulacja to już potrzeba specjalnych narzędzi i tu już ''schody'' ,ja na Twoim miejscu oddał bym do pompiarza ,ustawi na przyrządach i da gwarancję ,ale jeśli zaczniesz robić coś z układem zasilania to myślę że wyjęcie pompy i także sprawdzenie oraz regulacja nie zaszkodzi .Ja u siebie za taką operację zapłaciłem 450 zł do tego mechanik za wyjęcie i założenie skasował 150 zł . To chyba nie tragedia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 21:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:01
Posty: 1501
Lokalizacja: Warszawa
opis: Podróżować, zwiedzać, bawić, świat całować...
model: LT
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 248 razy
Pomógł: 194 razy
Ceny oczywiście kształtują się w zależności od regionu. W Warszawie taka usługa może oprzeć się nawet na 1000zł.


_________________
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 21:52 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
I tu Jabłuszko ma rację ,lecz jeśli znajdzie się gdzieś w kraju firma która robi dobrze i w przyzwoitych pieniądzach można zawsze wysłać część do naprawy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
no to dajcie namiar na pompiarza co zrobi to dobrze.
Najlepiej jakby był w okolicach krakowa, ale może być też wysyłka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 01:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ja do wyjęcia swoich wtrysków zrobiłem z ojcem klucz rurkowy. Lecz nie podam ci wymiaru wiem ze był nie standardowy. Najlepiej wyjmij wtryski i zawieź do sprawdzenia. Końcówki u mnie jeszcze leżą dwie nowe do 2,4d. Nie sa droge. Pompiarz ogarnie sprawe. Jesli to jest tylko to. Tylko znaleść takiego co cie nie skroi ,wytłumaczy i naprawi to znaleść szczęście.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
peters napisał(a):
Tylko znaleść takiego co cie nie skroi ,wytłumaczy i naprawi to znaleść szczęście.

No właśnie... możecie kogoś polecić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 14:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Finalnie znalazłem gościa od pomp w Krk na Rybitwach.
Za wszystko zapłaciłem 600 zł. Auto nie kopci nawet na wyższych obrotach a na trasie pali 7l.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 14:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To zeznawaj co robiłeś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2018, 08:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Wtryski Panie.
Dokładnie precyzując to te 7 litrów to dokładnie wyszło 7,3;-)))
Mierzone to było na przelotach po kilkaset km na wakacjach. Jazda trochę autostradą (90-100), i trochę poza (50-80, bo boję się mandatów w euro;-))

W mieście już dawno nie sprawdzałem, ale przed robotą palił mi 8,5.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lutego 2019, 11:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Po pierwsze pokadzę Ojcom Zalozycielm: kolejny raz @Kenobi ma rację, że "na Forum jest wszystko".

A wracajac do rzeczy: po regneracji pompy spadlo spalanie z 8 do do 7.4 w trasie, ale zauwazyłem też, że jak gwałtownie depnę albo powyżej 2900 obrotow po prostu wcisnę gaz do końca to dymię na czarno. Nie jakaś zasłona dymna ale obłoczek o wielkosci 10-20 litrów (przez tylną szybę nie widac, tylko w lewym lusterku). Wiem że to zwykła sadza ale przy obecnej dieslodobii wolę nie dawać pretekstów oszołomom.
Czy to też wtryski, czy raczej ten typ tak ma?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2021, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2021, 19:39
Posty: 2
model: t4
silnik: aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam serdecznie ten typ tak Ma i radze nie przejmowac sie tym Nowe silniki podczas gwaltownego dodaniu gazu potrafia puscic tzw Baka pozdrawiam serdecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB